search

Whit Dickey, William Parker, Matthew Shipp: Village Mothership

69,99 zł
Brutto

All About Music ****1/2 Ta sesja stanowi niepodważalny dowód, że to długotrwałe relacje mogą naprawdę wydobyć z muzyków to, co najlepsze
The Free Jazz Collective ****1/2 kolejny dowód na nieprzemijalność formatu tria fortepianowego, ci długoletni muzyczni towarzysze oferują nowe nagranie, które jest zarówno pełne niezwykłych przygód, jak i zaskakująco przyjemne do słuchania"
JazzTimes "Shipp konsekwentnie kroczy ścieżką wyznaczoną przez Cecila Taylora. Parker w pełen dyskrecji sposób, maksymalizuje wpływ swojego unikalnego wyczucia czasu, także gdy pulsujące pizzicato lub preparacje na strunach są nieodzowne. Jak na ironię, Dickey jest najmniej jawnie rytmicznym członkiem tria, wykorzystującym cały swój perkusyjny zestaw do kształtowania wyraźnych konturów melodycznych ich wspólnej muzyki"

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2022-04-21
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com * * * * 1/2:
Trzy dekady temu ten sam skład nagrał płytę "Circular Temple" (Quinton, 1990), od tego czasu upłynęło sporo wody w rzece Hudson, jednak jedno pozostało niezmienne, zarówno Whit Dickey, jak William Parker i Matthew Shipp pozostają w epicentrum jazzowego huraganu, który posuwa sprawy do przodu. Grali ze sobą w przeróżnych konstelacjach wielokrotnie, przez cztery lata budowali kwartet nieżyjącego już Davida S. Ware'a (w latach 1992-1996).
"Village Mothership" to ich pierwsze studyjne triowe nagranie od prawie 30 lat. Niegdyś młode lwy kreatywnego jazzu przeistoczyły się w mędrców. I tych mędrców, których wcale nie tak wielu chadza po świecie, mamy przyjemność słuchać. To grono może być synonimem totalnej artystycznej swobody, to pełen wigoru, soczyście, mocno i olśniewająco brzmiący mały wielki ansambl.

Otwierający "A Thing & Nothing" i zamykający "Nothing & A Thing" są reprezentatywną klamrą, scalającą całą bogata narrację. Pierwszy uwalnia atomową wręcz energię, generowaną niemalże od początku przez głodnych jazzowej interakcji muzyków, drugi rozwija się powoli, samotną wyprawą Matthew Shippa w jazzowe zaświaty, gdzie słychać zarówno Monka jak i Cecila Taylora. Z czasem pojawiają się Whit Dickey i William Parker, skutecznie rozszerzając ramy perlistej improwizacji.

"Whirling in the Void" to kosmiczny jazz, który ujawnia swój potencjał jakby mimochodem, niezauważalnie. Gdzieś w połowie utworu rozbłyska jasnym jazzowym blaskiem, ludową melodyką i awangardowym pulsem. Siostrzana "Down Void Way" rozwija się podobnie, wydają się wzajemnie uzupełniać, będąc bardziej dysonansowymi i nieprzewidywalnymi niż pozostałe na płycie.

Najbardziej balladowy na płycie "Nothingness", częstuje nas czystą melodyjnością, okazjonalnie tylko przerywaną erupcją instrumentalnej aktywności. Tutaj narracja zwalnia, trio lubi eksperymentować w swobodny sposób, spójność i łatwość tkania opowieści jest zdumiewająca.

Tytułowy "Village Mothership" otwiera Whit Dickey, prezentując mistrzowską mechanikę zmienności narracji, z chwilą pojawienia się Parkera i Shippa słyszymy głębię brzmień i bogactwo barw, będące owocem wzajemnego oddziaływania między muzykami. To utwór, w którym - by zacytować Dickeya z notatek - "dzieją się rzeczy mistyczne".

Amerykańskie TAO Forms, mające w swoim katalogu płyty James Brandon Lewis Red Lily Quintet, Tani Tabbal Trio, Whit Dickey Trio, Matthew Shippa, Ivo Perelmana i Michaela Bisio wydało album hipnotyzująco nierzeczywisty, buzujący pomysłowością i pełen kosmicznej wręcz dyscypliny, która w przypadku muzyki improwizowanej jest nieodzowna, o czym wielu improwizatorów zapomina.
autor: Mariusz Zawiślak
Copyright © 1996-2022 Multikulti Project. All rights reserved

All About Music * * * * 1/2
"Ta sesja stanowi niepodważalny dowód, że to długotrwałe relacje mogą naprawdę wydobyć z muzyków to, co najlepsze"

The Free Jazz Collective * * * * 1/2
"Jako kolejny dowód na nieprzemijalność formatu tria fortepianowego, ci długoletni muzyczni towarzysze oferują nowe nagranie, które jest zarówno pełne niezwykłych przygód, jak i zaskakująco przyjemne do słuchania"

JazzTimes
"Matthew Shipp konsekwentnie kroczy ścieżką wyznaczoną przez Cecila Taylora, jest nad klawiaturą niczym wybuchający wulkan. William Parker w typowy dla siebie, pełen dyskrecji sposób, maksymalizuje wpływ swojego unikalnego wyczucia czasu, także gdy pulsujące pizzicato lub preparacje na strunach są nieodzowne. Jak na ironię, Whit Dickey jest najmniej jawnie rytmicznym członkiem tria, wykorzystującym cały swój perkusyjny zestaw do kształtowania wyraźnych konturów melodycznych ich wspólnej muzyki"


Editor's info:
Drummer Whit Dickey, bassist William Parker, & pianist Matthew Shipp present a wondrous collective creation, their first new studio recording since the Shipp-led 1992 classic, Circular Temple. This is also their first assembly since working together in the revered David S. Ware Quartet. "Everything is melody." - Whit Dickey on the mantra of the music.

In the late 1980s / early ’90s, pianist Matthew Shipp and drummer Whit Dickey were young musicians taking part in the cultural ferment happening on New York City’s Lower East Side, a place where free jazz, avant-rock and all manner of creative arts and political causes were colliding and combining to further the area’s legacy of progressive action. William Parker – although just 2 years older than Dickey – had been part of that progressive action since the mid-70s, and was already a world traveler. As Shipp has noted on numerous occasions, a key aim in his moving to NYC was to make music with Parker. The sound and sensibility of that vintage East Village milieu informed Shipp’s very first trio album, the striking Circular Temple. Although the three have worked together in important configurations in the decades since (vitally, in the mighty David S. Ware Quartet), they are now releasing their first trio studio album together since that original classic: Village Mothership, its title in homage to the rich environment that fed the artistic development of these artists. This brand new work together re-ignites this trio’s profound creative pulse, with 30 years of devotion to the music since then clearly evident.

“We created this album in the moment as a trio,” Dickey explains. “The atmosphere of this session was warm and fun, and it was a deep, wondrous experience with the three of us. To me, everything is melody. And the melodies manifest out of the mantra of our playing, the rhythms radiating multi-directionally out of those melodic vibrations. Mystical stuff was happening.”

muzycy:
Whit Dickey: drums
William Parker: bass
Matthew Shipp: piano

utwory:
1. A Thing & Nothing 10:08
2. Whirling In The Void 09:41
3. Nothingness 11:08
4. Village Mothership 11:10
5. Down Void Way 05:34
6. Nothing & A Thing 08:22

wydano: September 10, 2021
nagrano: Recorded, Mixed & Mastered at Park West Studios, Brooklyn, NY by Jim Clouse

more info: www.aumfidelity.com

TAO06

Opis

Wydawca
TAO Forms (USA)
Artysta
Whit Dickey, William Parker, Matthew Shipp
Nazwa
Village Mothership
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-04-20
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.