• Nowy
search

The Robots Are Coming

41,99 zł
Brutto

William's Things po raz trzeci!

Zjawiskowa formacja prowadzona przez Michała Górczyńskiego, Seana Palmera i Tomasza Wirackiego niezmiennie hipnotyzuje słuchacza. Atmosfera jedenastootworowej płyty jest zbudowana znakomicie: nieustanne napięcie czające się wszędzie, ponurość, niepewność. Muzyczna narracja (doskonałe kompozycje Górczyńskiego) jest dynamiczna i wciągająca. Głębokie i transowe partie klarnetu kontrabasowego Górczyńskiego, dostojna, akordowa pianistyka Wirackiego i wreszcie wszędobylski, charyzmatyczny głos Palmera, przywodzący na myśl wielkich mistrzów, Toma Waitsa i Mike'a Pattona. Trzeci tom tego wielogatunkowego projektu jest niezwykłym doświadczeniem!

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2021-09-15
seria wydawnicza: Outer Limits Series
opakowanie: Singlefoldowe etui
opis:

multikulti.com:
William's Things po raz trzeci!
Zjawiskowa formacja prowadzona przez Michała Górczyńskiego, Seana Palmera i Tomasza Wirackiego niezmiennie hipnotyzuje słuchacza.
Ten minimalistyczny triowy skład przeprowadził nas przez świat "świętego" bluźniercy William Blake'a - "William's Things" (Multikulti Project, 2018), następnie świat autora frazy "W dzikości jest przetrwanie świata", która do dzisiaj zapala serca i wyobraźnię wielu do tego, by kochać i bronić przyrody - "A Soul Not All of Wood" (Multikulti Project, 2019). Teraz kroki Michała Górczyńskiego, Seana Palmera i Tomasza Wirackiego skierowały się w przyszłość.

Tytuł ich najnowszej płyty, to tytuł jednego z najbardziej znanych wierszy amerykańskiego poety Kyle'a Dargana.
W wierszu "The Robots are Coming" Dargan przenosi nas w dystopijną i mrożącą krew w żyłach przyszłość. W centrum zainteresowania amerykańskiego poety, są relacje ludzi z cybermaszynami w epoce postindustrialnej. Razem z autorem przeżywamy różne stany lękowe, od niepewności, strachu, do paraliżującej paniki. Dragan nikogo nie pozostawia obojętnym!

Druga część płyty (7-11) zawiera poezje M. Vincenta van Mechelena, holenderskiego cyfrowego poety, który na własne potrzeby stworzył podręczny słownik aliteracji. Z jego zbioru „motion poems” pochodzi „A Finger of Value”, który słyszymy na płycie.

Atmosfera jedenastootworowej płyty jest zbudowana znakomicie: nieustanne napięcie czające się wszędzie, ponurość, niepewność. Muzyczna narracja (doskonałe kompozycje Górczyńskiego) jest dynamiczna i wciągająca. Głębokie i transowe partie klarnetu kontrabasowego Górczyńskiego, dostojna, akordowa pianistyka Wirackiego i wreszcie wszędobylski, charyzmatyczny głos Palmera, przywodzący na myśl wielkich mistrzów, Toma Waitsa i Mike'a Pattona.
Trzeci tom tego wielogatunkowego projektu jest niezwykłym doświadczeniem!


Kyle Dargan urodzony w Newark w stanie New Jersey, debiutował w roku 2004 tomikiem poezji "The Listening" wydanym przez wydawnctwo Universytetu Georgia (ISBN 978-0820326610). Po nim przyszły kolejne - "Bouquet of Hungers" (University of Georgia Press, 2007, ISBN 978-0820330310), "Logorrhea Dementia: A Self-Diagnosis" (University of Georgia Press, 2010, ISBN 978-0820336848), "Honest Engine" (University of Georgia Press, 2015, ISBN 978-0820347288) i "Anagnorisis" (Triquarterly, 2018, ISBN 978-0810137844).
Wybrane nagrody literackie:
2003 — Cave Canem Poetry Prize za tomik "The Listening"
2016 — Hurston/Wright Legacy Award in Poetry za tomik "Bouquet of Hungers"
2019 — Lenore Marshall Poetry Prize from the Academy of American Poets za tomik "Anagnorisis"
Jest pracownikiem American University w stanie Waszyngton. Jest pomysłodawcą i wydawcą POST NO ILLS magazine.
Wybrane publikacje:
The Listening, (University of Georgia Press, 2004) ISBN 978-0820326610
Bouquet of Hungers, (University of Georgia Press, 2007) ISBN 978-0820330310
Logorrhea Dementia: A Self-Diagnosis, (University of Georgia Press, 2010) ISBN 978-0820336848
Honest Engine, (University of Georgia Press, 2015) ISBN 978-0820347288
Anagnorisis, (Triquarterly, 2018) ISBN 978-0810137844
All music composed by Michał Górczyński
Lyrics by Kyle Dargan tracks (1-6) & M. Vincent van Mechelen (7-11)
Recorded in the Spatif Club
Recorded, mixed, mastered by Andrzej Izdebski
Cover design by Przemysław Kulczyk/Kulczyk Studio
Produced by Michał Górczyński & Sean Palmer
Executive producer Tomasz Konwent

Kyle Dargan urodzony w Newark w stanie New Jersey, debiutował w roku 2004 tomikiem poezji "The Listening" wydanym przez wydawnctwo Universytetu Georgia (ISBN 978-0820326610). Po nim przyszły kolejne - "Bouquet of Hungers" (University of Georgia Press, 2007, ISBN 978-0820330310), "Logorrhea Dementia: A Self-Diagnosis" (University of Georgia Press, 2010, ISBN 978-0820336848), "Honest Engine" (University of Georgia Press, 2015, ISBN 978-0820347288) i "Anagnorisis" (Triquarterly, 2018, ISBN 978-0810137844).
Wybrane nagrody literackie:
2003 — Cave Canem Poetry Prize za tomik "The Listening"
2016 — Hurston/Wright Legacy Award in Poetry za tomik "Bouquet of Hungers"
2019 — Lenore Marshall Poetry Prize from the Academy of American Poets za tomik "Anagnorisis"
Jest pracownikiem American University w stanie Waszyngton. Jest pomysłodawcą i wydawcą POST NO ILLS magazine.
Wybrane publikacje:
The Listening, (University of Georgia Press, 2004) ISBN 978-0820326610
Bouquet of Hungers, (University of Georgia Press, 2007) ISBN 978-0820330310
Logorrhea Dementia: A Self-Diagnosis, (University of Georgia Press, 2010) ISBN 978-0820336848
Honest Engine, (University of Georgia Press, 2015) ISBN 978-0820347288
Anagnorisis, (Triquarterly, 2018) ISBN 978-0810137844

M. Vincent van Mechelen's short bio as related to the computer poem A Finger of Value:
"I am a native of the Netherlands who also lived and worked in Canada. My first flirtation with computers started when i -this regular small i is an Idiosyncrasy of mine- was about nineteen years old and studied landscape architecture. In the era of the punched cards and plotter i wrote a FORTRAN program to have a university main frame computer draw perspectives of buildings. Another subject i majored in was English language and literature. I started this study at a teacher training college at which i wrote a paper on computer poetry with an example of what i had developed myself. It was a collection of 'motion poems' which was shown in a text trailer on the 40- to 80-character-wide screen at the time. A Finger of Value, which William's Things have incorporated into their third album, is a poem from this collection. Like all poetry, it had to distinguish itself from 'mere' prose by its literary register, use of imagery, graphic handling of lines and/or creation of aural effects. In those days you did not have digital dictionaries with the pronunciation of words as well, so that you could have included rime schemes (if you intended to). Far easier was it to play with (line-internal) alliteration. Thus, my digital project called "A Hand with Myriad Digits" led to the creation of my own 'manual' Vocabulary of Alliteration, needed because i also wanted something more pleasing than effects of the rough-and-ready type. I was one of the first two hundred people who had a private internet connection in the Netherlands, and soon began to use this medium to publish most of my work (among which the Vocabulary and non-computer-generated poetry in three different languages). It is there where William's Things found me too. Meanwhile, -should that be of any relevance- i have grown to be 49, in hexadecimal code, that is.”

muzycy:
Michał Górczyński: contrabass clarinet
Sean Palmer: vocals
Tomasz Wiracki: piano

utwory:
1. The robots are coming
2. You've heard...
3. How many times?
4. It won't be pretty
5. Give them
6. Tell the machines
7. Atheism
8. Ronnie we take
9. They live
10. They share
11. A Finger of Value - canto nr.2


wydano: 2021-09-15
more info: www.multikulti.com
more info2: www.williamsthings.com



MPO004

Opis

Wydawca
Multikulti Project (PL)
Artysta
William's Things - Michał Górczyński, Sean Palmer, Tomasz Wiracki
Kompozytor
Michał Górczyński
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.