Pina - dance, dance otherwise we are lost
Pina nie jest biografią zmarłej przed dwoma laty choreografki Piny Bausch. To raczej hołd złożony przez Wendersa jej twórczości i hymn na cześć sztuki. W subtelnym, wyciszonym filmie Wenders staje w obronie najdelikatniejszych wartości - uczuć, piękna, szacunku dla drugiego człowieka. Reżyser zarejestrował najważniejsze przedstawienia artystki - Święto wiosny, Vollmond i Café Müller. Poprosił członków jej zespołu o wykonanie części układów na ulicach niemieckiego Wuppertalu. W filmie niemal nie padają słowa, środkiem ekspresji tancerzy jest ciało.
Wenders wstrzymywał się z realizacją Piny ponad 20 lat. Czekał, aż kamery pozwolą mu zrekonstruować na ekranie świat wykreowany na scenie przez Bausch. Dziś, wykorzystując technologię 3D w dokumencie wytycza też nowe drogi dla kina.
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Muzyka Filmowa / Soundtrack
premiera polska: 2011-10-27
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:
Opis Wydawcy:
Pina nie jest biografią zmarłej przed dwoma laty choreografki Piny Bausch. To raczej hołd złożony przez Wima Wendersa jej twórczości i hymn na cześć sztuki. W subtelnym, wyciszonym filmie niemiecki twórca staje w obronie najdelikatniejszych wartości - uczuć, piękna, szacunku dla drugiego człowieka. Reżyser zarejestrował najważniejsze przedstawienia artystki - Święto wiosny, Vollmond i Café Müller. Poprosił członków jej zespołu o wykonanie części układów na ulicach niemieckiego Wuppertalu. W filmie niemal nie padają słowa, środkiem ekspresji tancerzy jest ciało.
Pina nauczyła mnie, że nie trzeba zalewać widzów potokami słów - mówi autor dokumentu. - Otworzyła mi oczy na to, ile można zakomunikować gestem albo poprzez stworzenie odpowiedniej przestrzeni.
Chcąc wiarygodnie oddać tę przestrzeń na ekranie, Wenders wstrzymywał się z realizacją Piny ponad 20 lat. Czekał, aż kamery pozwolą mu zrekonstruować na ekranie świat wykreowany na scenie przez Bausch. Dziś, wykorzystując technologię 3D w dokumencie, autor Nieba nad Berlinem wytycza też nowe drogi dla kina.
Nad całością prac nad filmem czuwała niemiecka firma Pictorion Das Werk. Wykorzystano kamery Sony HDC-1500 które były zamontowane na dwóch platformach. Nagrywano w systemie HDCAM-SR z użyciem cyfrowych nagrywarek Codex. Wykonywano po kilka 60 minutowych ujęć z każdego 4 godzinnego przedstawienia na żywo w Tanztheater Wuppertal. Stefan Albertz, jeden z artystów Das Werk 3D mówi tak: Wim robił zdjęcia każdego wieczora przez kilka tygodni, więc musieliśmy sobie radzić z ogromną ilością terabajtów danych... Wykorzystaliśmy pliki JPG i OMFI z Codexa, aby edytować wszystko w Avid zanim przeniosło się to na taśmy HDCAM SR.
utwory:
01. Pina - Thom Hanreich
02. Lillies of the Valley - Jun Miyake
03. Glasshouse - Thom Hanreich
04. Bahamut - Hazmat Modine
05. Rooftop - Thom Hanreich and Sebi Padotzke
06. La Prima Vez - Owain Phyfe, Stefano Pando & The New World Renaissance Band
07. O Let Me Weep, For Ever Weep - English Chamber Orchestra, Benjamin Britten and Jennifer Vyvyan
08. Os Meus Olhos - Germano Rocha
09. Tied Down - Thom Hanreich
10. The Here and After - Jun Miyake & Lisa Papineua
11. Memoires du Futur I - René Aubry
12. My One and Only Love - Thom Hanreich and Sebi Padotzke
13. All Names - Jun Miyake
14. Fat Ass Joint - Cujo (Amon Tobin)
15. Shake it - Thom Hanreich
wydano: 2011-10-27
Opis
- Wydawca
- Good To Go
- Artysta
- Różni Wykonawcy - Soundtrack
- Nazwa
- Pina - dance, dance otherwise we are lost
- Zawiera
- CD