search

Taylor Ho Bynum, John Hébert, Gerald Cleaver: Book of Three

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2010-11-09
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikultiproject.blogspot.com
"Book of Three" czyli "Księga trzech" jest dosyć swobodną i nieskrępowaną muzyczną konwersacją prowadzoną przed trójkę godnych siebie partnerów: Taylor Ho Bynum pojawia się od lat w znakomitych (prowadzi także własne projekty), ale prawdziwe uznanie zdobył jako asystent Anthony'ego Braztona w jego większy składach i partner w małych (duet, tria i kwartety). John Hebert to kontrabasista tyleż znany i uznany przez krytyków i muzyków, co nieznany szerszej publiczności. Członek tria Joe Fiedlera oraz składów Steve'a Lehmana w tym dał się poznać także jako lider własnego tria - nagrana dla portugalskiego Clean Feedu płyta "Spiritual Lover" doczekała się świetnych recenzji w branżowych pismach. Geralda Cleavera przedstawiać miłośnikom jazzu chyba nie trzeba - partner Davida S.Ware'a, Matthew Shippa, Williama Parkera, Charlesa Gayle'a, Craiga Taborna, Daniela Levina czy Joe McPhee i Wadady Leo Smitha jest od lat jednym z najbardziej cenionych perkusistów świata. Ci trzej muzycy jednoczą siły i wiodą na płycie zupełnie swobodną narrację - niezskrępowaną rytmem, linią melodyczną czy harmonią. Niespieszną bowiem dźwięk często wymaga wybrzmienia, akcentu. Nie ma znaczenia czy jest to szmer czy kaskada - każda nuta czy pauza jest tutaj ważna i dla każdego dźwięku jest tutaj miejsce. Nie oznacza to jednak, iż muzyka ma charakter free improwu - jest tu miejsce na zdecydowanie jazzowe frazy, ale zawsze są one "otwarte", są kreatywnym spojrzeniem, cały czas redefiniowanym i odkrywanym jakby na nowo.
Znakomita płyta!
autor: Marek Zając
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved

Machina; 02/2011, ocena: * * * * *
Wychowanek Anthony Braxtona, Ho Bynum to najciekawszy dziś młody trębacz. Ma świetne kompozytorskie albumy, ale jego możliwości najlepiej prezentuje ta improwizacja. Wysunięta do przodu soczysta sekcja rytmiczna tworzy rodzaj akustycznej niszy dla jego olśniewających inwencją techniczną i kolorystyczną partii. Ho Bynum przetrawił wszelkie awangardowe nowinki i włącza je w kanoniczny język jazzu.
autor: Rafał Księżyk

Co Jest Grane, dodatek do Gazety Wyborczej, 2011-01-28
Z każdą kolejną płytą Taylor Ho Bynum potwierdza, że jest jednym z najciekawszych trębaczy ostatnich lat. Były uczeń i współpracownik Anthony'ego Braxtona w najnowszym nagraniu w roli lidera prezentuje swój niepodrabialny styl w całej okazałości. Z charakterystycznym dla siebie "zwichnięciem" pcha powietrze przez kornet, flugelhorn, trąbkę basową albo trumpbone, czyli trąbko-puzon (trąbzon?), generując wstęgi, strużki, nitki niezbyt przejrzystych dźwięków. Do jego ulubionych patentów należą glissanda i gorączkowe, zapętlone sekwencje w wysokich rejestrach. Ho Bynum uwielbia też zabawę brzmieniem. Ziewający lew? Mucha rzucającą się w pajęczynie? Bulgocący gulasz? Powietrze uciekające z dziurawego balona? Z taką techniką i taką wyobraźnią lider mógłby zająć się udźwiękawianiem filmów. Na "Book of Three" towarzyszą mu basista John Hébert i perkusista Gerald Cleaver, wybitni, doświadczeni muzycy. "Księgę trzech" piszą podczas niespiesznych improwizacji - pełnych luzu z jednej strony, z drugiej - wyważonych i wyzbytych gadulstwa. To spotkanie przyjaciół, którzy raczej wolą słuchać niż mówić
autor: Jędrzej Słodkowski


Robin D.G. Kelley, excerpt from the liner notes::
This trio is on a quest - in this case, to recover the core values of collective improvisation. They are not warriors but rather crusaders for freedom, and they understand that peace and freedom go hand in hand. "Free" improvisation or what is known as experimental music has increasingly turned into a relentless attack on the senses, while "jazz" has elevated individual displays of virtuosity. The soloist has become paramount, which is why we are more likely to hear an audience member shout, "That cat can play!" rather than to hear someone exhort, "That cat can listen!"
Book of Three brings back the art of listening, the art of silence, the art of collective improvisation, the art of slowing down. These three artists possess a musical rapport that cannot be composed. It is improvisation in its purist form - a process of listening and responding in order to produce a multilayered yet singular voice. In place of ever-thickening density, the trio prefers long, measured, shapely notes, drawn from the entire range of their instruments. Whether it's Hébert bowing in the high register (or under the bridge); Bynum pushing air rather than vibration through his horn, or Cleaver milking every rim, drum head, or the length and breadth of each cymbal, nothing is wasted.


Ce trio est en recherche - dans ce cas, pour retrouver les valeurs fondamentales de l'improvisation collective. Ce ne sont pas des guerriers, mais plutôt des croisés de la liberté, et qui comprennent que paix et liberté vont de pair. L'improvisation libre ou la musique expérimentale s'est de plus en plus transformée en une attaque sans relâche des sens, tandis que le "jazz" a mis en valeur la virtuosité individuelle. Le soliste est généralement mis en avant, c'est pourquoi nous entendons souvent l'auditoire dire, "quel solo !" plutôt que de saluer le niveau d'écoute entre les musiciens.
Book of Three ramène au premier plan l'art de l'écoute, du silence, de l'improvisation collective, du calme. Ces trois artistes possèdent un rapport musical qui ne peut pas être écrit. Il s'agit d'improvisation sous sa forme la plus pure - un processus d'écoute et de réponse pour produire une voix complexe et originale. Plutôt qu'une musique dense et épaisse, le trio préfère une expression mesurée, faites de notes ciselée, tirées des registres complets de leurs instruments. Qu'il s'agisse de John Hébert dans le registre aigu de sa contrebasse, Taylor Ho Bynum poussant l'air plutôt que de le faire vibrer à travers ses cuivres, ou Gerald Cleaver allant chercher les sons de ses fûts, percussion et cymbales, tout est à garder.

muzycy:
Taylor Ho Bynum: cornet, flugelhorn, bass trumpet, trumpbone
John Hébert: double bass
Gerald Cleaver: drum set, percussion

utwory:
1.White Birch (6:11)
2.Digging for Clams (8:35)
3.Death Star (1:51)
4.Sevens First Edition (5:33)
5.Meat Cleaver (7:00)
6.Binumbed (4:43)
7.Ait Bear (7:11)
8.Sevens Second Edition (5:53)
9.How Low (6:36)


wydano: 2010-11
nagrano: Recorded at Firehouse 12, New Haven, CT, USA on November 3rd 2009 by Greg DiCosta and on March 1st 2010 by Nick Lloyd
more info: www.roguart.com
more info2: taylorhobynum.com

ROG0029

Opis

Wydawca
Rogue ART (FR)
Artysta
Taylor Ho Bynum / John Hébert / Gerald Cleaver
Nazwa
Book of Three
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.