search

Roberte Mamou: John Field: Complete Nocturnes [2CD]

93,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Recital Fortepianowy
premiera polska:
2017-01-12,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com:
Niewielu wie, ale to właśnie ten irlandzki pianista i kompozytor jest twórcą nokturnu fortepianowego, jako odrębnego gatunku. John Field od początku lat trzydziestych XIX wieku wprowadzał liryczne miniatury fortepianowe do swych programów koncertowych, przyczyniając się do podniesienia rangi tej formy i wytyczenia dla niej nowej drogi rozwoju. Nie ulega wątpliwości, iż Fryderyk Chopin gatunek nokturnu przejął bezpośrednio od Fielda.
Schumann wpływów twórczości Fielda dopatrywał się w chopinowskim Trio g-moll op. 8 - młodzieńczym utworze, napisanym w czasie studiów u Elsnera. Z kolei koncert fortepianowy As-dur Fielda mógł stać się dla Chopina, obok dzieł Hummla i Kalkbrennera, jedną z inspiracji do skomponowania pierwszego Koncertu fortepianowego f-moll op. 21.

Urodzona w Tunisie klasyczna pianistka Roberte Mamou już za interpretacje kompozycji Cimarosy, czy Mozarta była nagradzana (m.in. Diapason d’Or). Jej interpretacje nokturnów Fielda cechuje wielka czystość brzmienia, płynność frazy oraz kultura uderzenia. Wykończenie fraz i liryczny wyraz wywierają silne wrażenie na słuchaczach od Amsterdam Concertgebouw, przez Berlin Philharmonic Orchestra po “Bella Artes” w Meksyku. Przez francuski magazyn Diapason jej wykonania nokturnów Fielda zostały uznane za referencyjne (“constitute reference version of these works”). Roberte Mamou, pełna niewyczerpanego bogactwa ducha poetyckiego, potrafiła tchnąć w nie nastrój onirycznej tajemniczości.

Utwory Fielda włączał Chopin do repertuaru pedagogicznego zalecanego uczniom. Naukę zaczynał od Clementiego i Bacha, po ich opanowaniu pozwalał dopiero sięgnięcie po dzieła Hummla i Fielda. G. Mathias wspomina, iż: "Z Chopinem studiowało się bardzo wiele Fielda [...]". Z relacji Camille Dubois wiemy, iż Chopin polecał uczniom grać zarówno jego nokturny jak i koncerty, co niezbicie potwierdza, iż utwory te znał i cenił. Dopiero po zapoznaniu się z nokturnami Fielda uczniowie Chopina przechodzili do grania jego własnych nokturnów, co wskazuje, iż sam Chopin uważał nokturny Fielda za punkt odniesienia utworów własnych, za ich gatunkowy pierwowzór.
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved
Editor's info:
Long awaited reissue of the complete Nocturnes by the Irish composer John Field who was the first to name these short pieces eminently pianistic in essence Nocturnes, thirty years before Chopin. Field seeks foremost to put to best use the piano’s new technical improvements: a more sustained legato, greater variety in keyboard touch, a subtler range of dynamics and more efficient sustaining pedal. Field can thus be considered as the initiator of a special piano technique which was to have its heirs, in parallel to the „orchestral piano“ playing. Beyond the outward varied form of inspiration, this very specific style imbues the Nocturnes with true unity. But their interest does not stop at that, since they are not just forerunners of Romanticism. They stand already as one of its most harmonious offerings.

muzycy:
Roberte Mamou: piano

utwory:
CD 1:
Nocturne No. 1
Nocturne No. 2
Nocturne No. 3
Nocturne No. 4
Nocturne No. 5
Nocturne No. 6
Nocturne No. 7
Nocturne No. 8
Nocturne No. 9
Nocturne No. 10
Nocturne No. 11

CD 2:
Nocturne No. 12
Nocturne No. 13
Nocturne No. 14
Nocturne No. 15
Nocturne No. 16
Nocturne No. 17
Nocturne No. 18

more info: www.pavane.com
more info2: robertemamou.wordpress.com
więcej

ADW75556

Opis

Wydawca
Pavane
Kompozytor
John Field [1782-1837]
Artysta
Roberte Mamou
Nazwa
John Field
Instrument
piano
Zawiera
2CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.