search

Antonín Dvořák: Stabat Mater

62,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com:
Stabat Mater - rozważania o rodzicielskiej tragedii
W 1876 roku, pod wpływem śmierci córki, Antonín Dvořák powrócił do szkiców "Stabat Mater", nadając tej sekwencji, mówiącej o bólu Matki po stracie Syna, bardzo osobisty wyraz.
Dzieło było ukończone, ale nie zinstrumentowane - pracę nad tym, zajęty rozmaitymi obowiązkami kompozytor odłożył do maja 1877. Wtedy raz jeszcze tragedia dotknęła rodzinę Dvořáków: w ciągu trzech tygodni stracili oboje pozostałych dzieci. Praca nad Stabat Mater stała się rodzajem autoterapii dla kompozytora, który ukończył ostatecznie utwór w listopadzie 1877.

Praktycznie natychmiastowy sukces kompozycji sprawił, że Dvořák odtąd zaliczany był do grona czołowych kompozytorów muzyki sakralnej swojej epoki.

"Stabat Mater" nie jest często wykonywany, to utwór trudny zarówno pod względem warsztatowym jak i interpretacyjnym, Philippe Herreweghe i jego Collegium Vocale Gent wraz z Royal Flemish Philharmonic wykonują "Stabat Mater" w bardzo wyważony sposób, nie ma tutaj tak często spotykanego "romantycznego nadmiaru", to raczej duchowa podróż od ponurych otwierających partii po finałowy Amen, podkreślając uniwersalny charakter tego ważnego dzieła muzyki sakralnej.


Editor's info:
Antonín Dvorak’s daughter Josefa died on 21 September 1875. In response to this bereavement, Dvorak composed the initial version of his Stabat Mater – for four soloists, choir, and piano -between 19 February and 7 May 1876. He then set the work aside without orchestrating it. Soon after this, he lost his other two children in the space of a few weeks, his daughter Ružena on 13 August and his son Otokar on 8 September 1877. At this point he returned to the manuscript abandoned the previous year.

The virtually overnight success of his Stabat Mater for soloists, large chorus, and orchestra raised him to the rank of one of the world’s leading composers of sacred music and established him notably in Great Britain, where his reputation was to remain firm for the rest of his life.

This rarely recorded masterpiece has also inspired Philippe Herreweghe and Collegium Vocale Gent. Along with the Royal Flemish Philharmonic, they strip the work of all Romantic excess. The result is a spiritual journey from the sombre opening bars to the final Amen, underlining the universal grandeur of this major work of sacred music.
LPH009

Opis

Wydawca
Phi
Kompozytor
Antonin Dvorak [1841-1904]
Artysta
Collegium Vocale Gent / Royal Flemish Philharmonic / Philippe Herreweghe
Nazwa
Antonin Dvorak
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.