search

Marc-Antoine Charpentier: Missa Assumpta est Maria [H.11]

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Muzyka Barokowa
premiera polska:
2009-03-20
kontynent: Europa
kraj: Francja
opakowanie: digipackowe etui
opis:
Audio Video; 2009-05
'...Na najnowszej płycie Le Concert Spirituel znaleźć można nieczęsto nagrywaną mszę Marca-Antoine'a Charpentiera. Powstała w pomiędzy 1698 a 1702 rokiem msza napisana została na pięciu solistów, pięcioczęściowych chór i czteroczęściową orkiestrę. Mimo stosunkowo dużego aparatu wykonawczego (trzydziestu muzyków i wokalistów) nagranie zespołu Niqueta imponuje lekkością, ale i głębią brzmienia. Są to w moim odczuciu najbardziej charakterystyczne cechy tej interpretacji, trudne do jednoczesnego uzyskania w sakralnym, barokowym repertuarze. Tutaj imponuje zwłaszcza dojrzała interpretacja wokalistów, a głos i sposób kształtowania frazy sopranistki Chantal Santon-Jeffery zauroczył mnie już od pierwszych dźwięków. Warto wyróżnić tu jeszcze jednego muzyka - znaną z koncertów z Arte Dei Suonatori skrzypaczkę Alice Pierot, będącą koncertmistrzem orkiestry Le Concert Spirituel...'

Editor's info:
Hervé Niquet returns to the sacred music of the French Baroque in the grand manner: the ceremonial masterpiece of Marc-Antoine Charpentier's concertante Missa Assumpta est Maria, written for solo and choral voices with orchestral accompaniment, a clear reflection of the composer's mature style, written in the last decade of his life. Maturity definitely comes through also in Niquet's interpretation (and this is his fifth recording of music by Charpentier for Glossa alone): a sureness of touch in this repertoire is underpinned by a painstaking scrutiny of the sources, allowing the French conductor to make some original choices for the interpolations within the Mass Ordinary sections - instrumental and vocal in symphonies and motets. Zest, vigour and lightness of touch remain potent elements of Niquet's approach for the music of this most spectacular of French composers.

This sense of understanding for the style which will also be applied shortly for the little-known five-voice Requiem of Charpentier's contemporary, Pierre Bouteiller - but which Niquet describes as 'a diamond, an incredible jewel of our culture.' Niquet's indefatigable approach to the music of the French Baroque and Classical eras extends currently also to the operatic world. After the success of his revival of the 300 year-old opera Sémélé by Marin Marais (one of the top-three nominations in the 'First Recording' category of this year's MIDEM Classical Awards), he and Le Concert Spirituel turn next to André-Ernest-Modeste Grétry ...

muzycy:
Chantal Santon-Jeffery: dessus
Hanna Bayodi-Hirt: dessus
François-Nicolas Geslot: haute-contre
Romain Champion: taille
Benoît Arnould: basse
Le Concert Spirituel
Hervé Niquet

utwory:
1-6. Kyrie
7-11. Gloria
12. Motet à voix seule [H.361]
13-21. Credo
22-24. Pour un reposoir [H.508]
25-26. Sanctus
27. O salutaris Hostia [H.262]
28. Benedictus pour l'orgue
29-31. Agnus Dei
32. Domine salvum fac Regem [H.303]
33. Domine salvum fac Regem [H.291]

wydano: 2009
more info: www.glossamusic.com

GCD921617

Opis

Wydawca
Glossa (SP)
Kompozytor
Marc-Antoine Charpentier [1643-1704]
Artysta
Chantal Santon-Jeffery / Hanna Bayodi-Hirt / François-Nicolas Geslot / Romain Champion / Benoît Arnould / Le Concert Spirituel / Hervé Niquet
Nazwa
Marc-Antoine Charpentier
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.