search

The Gospel According To Jazz, Chapter IV [2CD]

119,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz
premiera polska:
2015-12-18,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com:
Urodzony w 1958 roku Kirk Whalum to gigant chrześcijańskiego jazzu i gospel w USA. Szeroko znany ze wspólnych koncertów i płyt nagranych z Whitney Houston (album: ''I'm Your Baby Tonight'', 1990 i ''Bodyguard'', 1992) oraz z gigantycznych koncertów Jean Michela Jarre'a w 1986 roku (jego saksofon altowy słyszymy na albumie J.M.Jarre'a: ''En Concert Houston - Lyon'', 1987).
Współpracował też z Quincy Jonesem, Barbrą Streisand, Lutherem Vandrossem i Alem Greenem. W świecie jazzu, jego muzyczne dokonania przyniosły mu dotychczas 12 nominacji do Grammy Awards, oraz nagrodę Grammy w kategorii: Najlepsza Pieśń Religijna w Interpretacji Jazzowej (''To What I Do'' w 2011 roku).
Muzyka religijna i pieśni gospel oraz głębokie więzi rodzinne zdają się być wyjątkowo bliskie naturze syna pastora, który swe pierwsze muzyczne kroki stawiał w kościele swego ojca.
Dwupłytowe wydawnictwo "The Gospel According To Jazz, Chapter IV" otrzymało nominację do Grammy w kategorii "Najlepsze wykonanie instrumentalne". Poza tą płytą nominowani zostali jeszcze „Guitar in the Space Age!” Billa Frisella, „Afrodeezja” Marcusa Millera, „Sylva” Snarky Puppy & Metropole Orkest,

longplayrecenzje.blox.pl:
Już po raz czwarty Kirk Whalum zaprasza nas do wysłuchania dwupłytowej rejestracji kolejnego koncertu z cyklu ''The Gospel According To Jazz'', ukazującego symbiozę jaka ma miejsce w przypadku połączenia ducha muzyki gospel z charakterem muzyki improwizowanej. Koncert odbył się w Christian Cultural Center w Brooklynie (Nowy Jork) i jak zwykle saksofonista zaprosił do udziału w nim kilkunastu zaprzyjaźnionych muzyków (w tym także członków swej licznej rodziny).

Urodzony w 1958 roku Kirk Whalum znany jest poza światem jazzu z wspólnych koncertów i płyt nagranych z Whitney Houston (album: ''I'm Your Baby Tonight'', 1990 i ''Bodyguard'', 1992) oraz z gigantycznych koncertów Jean Michela Jarre'a w 1986 roku (jego saksofon altowy słyszymy na albumie J.M.Jarre'a: ''En Concert Houston - Lyon'', 1987). Współpracował też z: Quincy Jonesem, Barbrą Streisand, Lutherem Vandrossem i Alem Greenem. W świecie jazzu natomiast, jego muzyczne dokonania przyniosły mu dotychczas 12 nominacji do Grammy Awards, oraz nagrodę Grammy w kategorii: Najlepsza Pieśń Religijna w Interpretacji Jazzowej (''To What I Do'' w 2011 roku). Muzyka religijna i pieśni gospel oraz głębokie więzi rodzinne zdają się być wyjątkowo bliskie naturze syna pastora, który swe pierwsze muzyczne kroki stawiał w kościele swego ojca. Świadczy o tym również omawiane w tym miejscu wydawnictwo i organizowane w Nowym Jorku przez muzyka koncerty gospel.

Podobnie jak w ramach innych projektów Kirk Whalum wykazał się niezwykłą zdolnością w zakresie tworzenia fuzji muzyki wywodzącej się z różnych źródeł jak: pop, jazz czy R & B, tak jest też w przypadku organizowanych już od 1998 roku koncertów ''The Gospel According To Jazz''. Głębokie uduchowienie jakie towarzyszy grze saksofonisty niejednokrotnie wracającego na tym albumie do muzyki swojego dzieciństwa, ma w muzyce jazzowej bardzo mocną tradycję, choćby w twórczości legendarnego Johna Coltrane'a, jakiemu Whalum w całości poświęcił swój poprzedni album: ''Romance Language'' (2012).

Pośród tytułów zgromadzonych na obszernych dwóch dyskach wydawnictwa znajdziemy poza własnymi kompozycjami Kirka Whaluma, także utwory jednoznacznie odwołujące się do religii, jak tradycyjne pieśni: ''Just As I Am'' - otwierająca cały koncert, ''Ave Maria'', czy ''Sometimes I Feel Like A Motherless Child'', ale też: ''Let 'Em In'' - Paula i Lindy McCartney, czy ''Keep On Pushing'' - Curtisa Mayfielda.
W roli wokalisty jaki najczęściej wykonuje główne partie podczas koncertu słyszymy doskonale znanego nam z genialnego, wspomnianego już wcześniej albumu: ''Romance Language'' (2012), brata saksofonisty - Kevina Whaluma, obdarzonego niezwykle nastrojowo brzmiącym, głębokim głosem odwołującym się do najwspanialszych tradycji wokalnych a kojarzący się niejednokrotnie z estetyką wokalną Nat King Cole'a. Kilkakrotnie słyszymy także wokal zdobywającej coraz większy rozgłos wokalistki Shelei, jaka w 2013 roku zadebiutowała doskonałym albumem ''Love Fell On Me'', a znanej także z wspólnych występów z m.in. Stevie Wonderem i Arturo Sandovalem. Shelea kapitalnie prezentuje się m.in. w świetnym przebojowym temacie: ''My Hero'' i balladzie Whaluma: ''I See You''.

Cały koncert dedykowany był pamięci zmarłego w 2013 roku George'a Duke'a, który brał udział w poprzednich koncertach z cyklu ''The Gospel According To Jazz''. Wyjątkowym hołdem dla wielkiego kompozytora i pianisty jest poprzedzona słowem wstępu wzruszająca pieśń: ''There''.
Kirk Whalum to także mistrz nastroju, o czym przekonać się możemy podczas pięknych instrumentalnych ballad w rodzaju: ''Beauty In Strength, Strength In Weakness''.

Prawdziwe perełki w tym zestawie to kończące pierwszy dysk dwa utwory. Pierwszy to 12-minutowa kompozycja (oparta w pierwszych minutach na motywie zaczerpniętym z ''A Love Supreme'' Coltrane'a): ''Un Amor Supremo'', z udziałem wyśmienitego perkusjonalisty Leonarda 'Doc' Gibbsa, znanego m.in. z współpracy z Anitą Baker, Whitney Houston i Groverem Washingtonem Jr. Świetny, transowy utwór silnie zabarwiony kubańską estetyką. Drugi, to kolejna w tym zestawie nowa kompozycja Kirka Whaluma: ''Triage'', będąca okazją do zaprezentowania przez niemal każdego z muzyków porywającej solówki.

Na drugiej płycie wyjątkowo porywa dedykowany Nelsonowi Mandeli, rozimprowizowany temat: ''Madiba'', z pełnym prawdziwej furii solem perkusji Marcusa Finnie.
Duży wkład w ostateczne brzmienie wielu utworów na obu płytach ma, obecny na jazzowej scenie od początku lat 90-tych, od zawsze zafascynowany twórczością Freddiego Hubbarda trębacz z Pensylwanii - Rick Braun, którego poza firmowanymi własnym nazwiskiem albumami, znać możemy z tria BWP, jakie tworzy wraz z Kirkiem Whalumem i gitarzystą Normanem Brownem (uczestniczącym także w tym projekcie) oraz z współpracy z Boney Jamesem i formacji Jeff Golub's Avenue Blue.

Całości słucha się doskonale, a forma 130-minutowego zapisu robiąca wrażenie pełnej rejestracji całego galowego koncertu (łącznie z zapowiedziami poszczególnych utworów i prezentacją muzyków), wywołuje doskonałe wrażenie rzeczywistego uczestnictwa w tym wyjątkowym, galowym muzycznym spektaklu.
autor: Robert Ratajczak
Editor's info:
Recorded live at the Christian Cultural Center in Brooklyn, NY, saxophonist Kirk Whalum elevates his award winning Gospel According To Jazz series to a new level with a live-recorded double CD set featuring the best in Gospel Music, Contemporary Jazz and Urban music. This newest installment eloquently demonstrates the deep connections between Gospel and Jazz.

muzycy:
Kirk Whalum: saxophones, flute, vocal
Rick Braun: trumpet, flugelhorn, trombone, vocal
Kenneth Whalum III: saxophone
Gary Bias: saxophone
Norman Brown: guitar, vocal
Kevin Turner: guitar
John Stoddart: synthesizers, vocal
Shelea: piano, vocal
Ralph T.Lofton: Hammond B3 organ
Braylon Lacy: bass, bass guitar
Gerard Veasley: bass guitar
Marcus Finnie: drums
Leonard 'Doc' Gibbs: percussion
Kevin Whalum: vocal
Kortland Whalum: vocal
Tamara Bodie: vocal

utwory:
CD1
1. Just As I Am
2. Let 'Em In
3. Keep On Pushing
4. My Hero
5. Intro To This Is The Day
6. This Is The Day
7. Intro To There
8. There
9. Intro To Beauty In Strength, Strength In Weakness
10. Beauty In Strength, Strength In Weakness
11. Wait For The Sunshine
12. Intro To Un Amor Supremo
13. Un Amor Supremo
14. Intro To Triage
15. Triage

CD2
1. Avé Maria
2. Intro To Sunday's Best
3. Sunday's Best
4. Cain't Stay Blue
5. Intro To I See You
6. I See You
7. Intro To Madiba
8. Madiba
9. Intro To Nannette
10. Nannette
11. Sometimes I Feel Like A Motherless Child
12. Kirk's Improv
13. Love Is The Answer

wydano: 2015-03-20
more info: www.mackavenue.com
more info2: www.kirkwhalum.com

REN5152

Opis

Wydawca
Mack Avenue Records
Artysta
Kirk Whalum
Nazwa
The Gospel According To Jazz, Chapter IV [2CD]
Instrument
saxophones
Zawiera
2CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.