search

Across the Bridge

64,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com, ocena: * * * *:
Wibrafon w jazzie to zjawisko bynajmniej nie nowe. Od wielu lat z powodzeniem współtworzy język światowego jazz. Z początku traktowany, jako rywal fortepianu w składzie klasycznego jazzowego combo, dość szybko stał się pełnoprawnym instrumentem w jazzowych zespołach. Wystarczy wspomnieć takich wibrafonistów jak Milt Jackson, Bobby Hutcherson czy Gary Burton, aby zrozumieć fenomen tego instrumentu.

Gdy W 1954 r. kwartet Milta Jacksona przekształcił się w Modern Jazz Quartet, z pianistą Johnem Lewisem, jako współliderem, nikt nie mógł przewidzieć, że powstał oto jeden z najważniejszych zespołów w historii jazzu. Pomimo wielkiego sukcesu, jaki odniósł MJQ, Milt Jackson rozwijał autorską karierę, nagrywał własną muzykę w towarzystwie Colemana Hawkinsa, Lucky’ego Thompsona i Horace’a Silvera. W 1961 r. trafił do zespołu samego Ray'a Charlesa. To Milt Jackson sprawił, że jazzowy świat usłyszał o mało wtedy znanym gitarzyście - Wesie Montgomery (za sprawą wspólnego nagrania z 1961 roku "Bags Meets Wes").
Bobby'ego Hutchersona zapraszali do swoich zespołów Eric Dolphy, Jackie McLean czy Andrew Hill. Gary Burton, muzyczny kameleon, grając cool jazz, fusion, swing, bop i wiele innych rodzajów muzyki, ma za sobą współpracę z gigantami jazzu jak Keith Jarrett, Chick Corea, Steve Lacy, Stan Getz, Herbie Hancock, Stephane Grappelli czy Astor Piazzolla.

Amerykanin Tom Collier, jakiś czas temu dołączył do wąskiego grona mistrzów jazzowego wibrafonu. W amerykańśkiej prasie można znaleźć wiele pochlebnych opini:
"Collier ... is so well-equipped academically that his sleight-of-hand solos already are a fascinating study." by Leonard Feather, Los Angeles Times
"Collier’s mellow reverberation on the vibes has a graceful, ruminative sway. He maintains the song structure, but with freewheeling agility." by Scott Yanow, Jazz Historian and Journalist
"Tom Collier, a great vibes player...." by Emil Richards, Wonderful World Of Percussion
"Tom Collier ... one of the best jazz vibraphonists on the planet." by Scott Mercado interview, Modern Drummer Magazine
"Collier turns phrases and builds lines that set a new musical standard for the vibraphone." by F. Michael Combs, Percussive Notes/Percussive Arts Society
"(Collier) makes vibes and marimbas the expressive and emotional equal of piano keyboards." by Robert Carlberg, Keyboard Magazine
"Speaking of technical brilliance, the show was opened by an impressive set by vibraphonist Tom Collier and electric bassist Dan Dean." by Patrick MacDonald, Seattle Times

Ma za sobą współpracę z wieloma tuzami współczesnej muzyki jak Eddie Daniels, Ry Cooder, Earl "Fatha" Hines, Roger Kellaway, Don Grusin, Alex Acuna, Frank Zappa, Victor Feldman, Ernie Watts, Dave Holland, Cal Tjader, Shelly Manne, Joe Porcaro, Laurindo Almeida, Buddy DeFranco, Cuong Vu, Diane Schurr, Peggy Lee, Natalie Cole, Morganna King, Herb Ellis, Bill Mays, Bobby Shew, Ernestine Anderson, Sammy Davis, Jr., Barbra Streisand, Johnny Mathis, Olivia Newton-John, The Beach Boys, The Mills Brothers i wieloma innymi.

Collier jest także wziętym wibrafonistą klasycznym, występy z uznanymi orkiestrami jak Seattle Symphony, The Denver Symphony, The Bellevue Philharmonic, The Northwest Chamber Orchestra, The Everett Symphony, The Olympia Symphony czy Los Angeles Repertoire Orchestra, sprawiły, że jego muzyczny język ukształtowany został raczej z dala od gatunkowych ograniczeń.

Nie dziwi więc fakt, że do nagrania swojej najnowszej płyty zaprosił dwójkę wielce utytułowanych gitarzystów - Larry'ego Coryella i Billa Frisella. Z takiego spotkania musiała powstać muzyka oryginalna, świeża, pozostająca w pamięci. Unikalny styl gry Colliera pozwala na wszechstronne wykorzystywanie brzmienia wibrafonu, a charakterystyczne brzmienie gitary elektrycznej, wchodząc w muzyczny dialog z wibrafonem, nadaje muzyce sugestywności. Poszczególne kompozycje, pomyślane zostały tak, aby pozostawić instrumentalistom dokładnie taką ilość miejsca, aby mogli pokazać swój wielki kunszt. A tego odmówić Tomowi Collierowi, Billowi Frisellowi i Larry'emu Coryellowi po prostu nie sposób.

"Across the Bridge", wydana w oficynie Origin Records, rodem z Seattle, to z jednej strony niezwykle emocjonalna i osobista płyta, z drugiej swoją klasyczną elegancją ma szansę podbić serca szerokiej jazzowej publiczności.
autor: Mateusz Matyjak

Editor's info:
"Collier turns phrases and builds lines that set a new musical standard for the vibraphone." - Percussive Arts Society.

THE MUSIC
Considering vibraphonist Tom Collier performed his first concert at age 5, it's safe to say most memories of his youth contain powerful musical imagery. For his latest recording, Colllier is paired with two of the most important guitarists in jazz, Bill Frisell and Larry Coryell, as he reflects on his early years when his family lived on the other side of the West Seattle Bridge. Through a set of 9 originals inspired by places and recollections, they rekindle some of that youthful fire along with bassist Dan Dean, Collier's musical partner over the last 40 years, and drummers John Bishop and Ted Poor.

ARTIST BACKGROUND
Seattle-based vibraphonist Tom Collier has received much critical acclaim for his recordings and performances with his own group as well as with other jazz and popular artists. Tom has appeared in concert and on recordings with Eddie Daniels, Ry Cooder, Earl "Fatha" Hines, Roger Kellaway, Frank Zappa, Howard Roberts, Ernie Watts, Dave Holland, Shelly Manne, Alex Acuna, Laurindo Almeida, Buddy DeFranco, Diane Schurr, Peggy Lee, Natalie Cole, Morganna King, Herb Ellis, Bill Mays, Bobby Shew and Ernestine Anderson, In addition to his long and varied professional career, he has been the Director of Percussion Studies at the University of Washington since 1980.
ORIGIN82703

Opis

Wydawca
Origin Records (USA)
Artysta
Tom Collier featuring Larry Coryell & Bill Frisell
Nazwa
Across the Bridge
Instrument
vibes
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.