search

Christian Sands: Reach

77,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com * * * * *:
Najnowsza płyta amerykańskiego pianisty Christiana Sandsa, która wydana została właśnie w barwach prestiżowej wytwórni Mack Avenue to żelazny kandydat do płyty roku jazzowego mainstreamu.

Sam lider do świata wielkiego jazzu wprowadzony został przez Christiana McBride'a. Gdy młodego, ledwie 18-letniego pianistę Christiana Sandsa słynny basista usłyszał w jednym z programów radiowych prezentujących nadzieje amerykańskiego jazzu, natychmiast postanowił zaprosić go do współpracy. Doskonała technika ucznia samego Billy'ego Taylora w zakresie interpretacji zarówno bluesa jak i bebopu zachwyciła McBride'a do tego stopnia, iż Sands od tego czasu stanowi filar jego obecnego składu.

Na 'Reach' oprócz Christiana McBride'a spotykamy jeszcze jedną nowojorską znakomitość, gitarzystę Gilada Hekselmana, który w ubiegłym roku wystąpił na doskonałej płycie kwartetu Atlantic polskiego perkusisty mieszkającego w Danii - Radka Wośko.
Każdy z instrumentalistów składu jawi się, jako wyjątkowy improwizator, nieograniczony jakimikolwiek barierami stylistycznymi. Od bebopowych bluesów po klimatyczne ballady, od utrzymanych w średnim tempie impresyjnych form po tematy pełne kontrolowanego szaleństwa.
Na 'Reach' najzwyczajniej nie ma słabszych momentów, bądź wyróżniających się z całości fragmentów. To po prostu płyta perfekcyjna pod każdym względem.
Nie dziwi więc fakt, że amerykańskie jazzowe media są zgodne, że mamy do czynienia z prawdziwym wydarzeniem:
DownBeat Editors Pick
“...an imaginative composer, a clever arranger and a skillful technician with a fluid style.” - DownBeat

"It simply has quality material performed at an extremely high level that can appeal to a wide variety of listeners." - All About Jazz

"Sands is skilled, soulful and melodic throughout, his energy and spirit altering with each tune." - Noisey

Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved

longplayrecenzje.blox.pl:
Gdy młodego, ledwie 18-letniego pianistę Christiana Sandsa w jednym z programów radiowych prezentujących nadzieje amerykańskiego jazzu usłyszał Christian McBride, natychmiast postanowił zaprosić go do współpracy. Doskonała technika ucznia samego Billy'ego Taylora w zakresie interpretacji zarówno bluesa jak i bebopu zachwyciła kontrabasistę do tego stopnia, iż stało się to jedną z bezpośrednich przyczyn powołania do życia przez McBride'a własnego tria. Skład ten zadebiutował świetnym albumem "Out Here" (2013), a dwa lata później zachwycił nas koncertową płytą nagraną w kultowym nowojorskim Village Vanguard ("Live At The Village Vanguard", 2015).

Trio jednego z najważniejszych dziś basistów amerykańskiego jazzu okazało się dla młodego pianisty prawdziwą trampoliną, dzięki której muzyk nawiązał kontakt ze śmietanką światowych jazzmanów. Już w 2015 roku Sands pojawił się wraz z m.in. Garym Burtonem, Kirkiem Whallumem i McBridem na dorocznym Detroit Jazz Festival, gdzie wyjątkową wirtuozerią szczególnie zabłysnął podczas bluesowego tematu "Test Of Time" hołdując estetyce fortepianowej Theloniousa Monka.

Rok 2017 przynosi pierwszy album firmowany nazwiskiem Christiana Sandsa, na którym artysta nie tylko potwierdza swój wyjątkowy kunszt wywołujący skojarzenia z największymi pianistami jazzu, ale jawi się nam jako doskonały kompozytor i lider własnego składu. Jego trzon stanowią: kontrabasista Yasushi Nakamura i perkusista Marcus Baylor, a w kilku utworach trio wspomagają: Marcus Strickland (saksofon, klarnet), Gilad Hekselman (gitara) i Cristian Rivera (instr. perkusyjne). Producentami albumu są Al Pryor i McBride, który także pojawia się gościnnie w jednym z utworów.
Zaskakuje niebywałe wręcz wyczucie klawiatury i naturalność gry młodego jazzmana. Jego styl czerpiący z najdoskonalszych wzorców, ma w sobie też to coś, co zdaje się być najważniejszym składnikiem: własne niepowtarzalne brzmienie. Sposób artykulacji, płynne przechodzenie pomiędzy poszczególnymi frazami i osobisty sposób synkopowania, to niewątpliwie atrybuty, które nie pozwalają traktować go inaczej jak jednego z największych objawień jazzowego fortepianu ostatnich lat.

Na płycie "Reach" poza ośmioma własnymi kompozycjami, Sands sięgnął też po "Use Me" Billa Withersa i "Somewhere Out Here" (Horner / Mann / Weil), jednak jego interpretacje bardziej ukazują jego własny geniusz niż pierwotny kształt tych kompozycji.
Mimo, że powszechnie uważa się iż epoka największych jazzowych odkryć wszechczasów bezpowrotnie minęła, od czasu do czasu pojawia się refleksja prowokująca weryfikację tej tezy. Być może jesteśmy właśnie świadkami narodzin nowej jazzowej legendy.
autor: Robert Ratajczak

Editor's info:
With his debut Mack Avenue Records recording, REACH, singularly talented pianist and five-time Grammy® Award nominee Christian Sands is stretching into exciting progressive territory as he breaks new ground traversing from the straight-ahead zone into fresh-sounding music influenced by a range of styles, from Afro-Cuban rhythms to hip-hop beats to dirty blues with an edge. That's impressive for a youngster who is just 27. "The collection here is about reaching new ideas and reaching new music," he says. "I'm reaching from past recordings to bring in the future, which is really all about finding myself. It's a chance to express my experience."
MAC1117

Opis

Wydawca
Mack Avenue Records
Artysta
Christian Sands
Nazwa
Reach
Instrument
piano
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.