search

Ancestors Are Amongst Us

56,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikultiproject.blogspot.com, 2011-06
"Taki skład nigdy już nie zagra. Przynajmniej na tym świecie. Z tego wspaniałego zespołu pozostał już tylko lider - perkusista Kahil El'Zabar, a i on ostatnio jakby w słabszej niż przed laty formie. To nagranie archiwalne i, co ciekawe, nie znalazłem informacji, kiedy i gdzie zostało dokonane. Jest to znakomita realizacja i według mojej wiedzy dokonana została w 1986 lub 87 roku na festiwalu w austriackim Saalfelden (chociaż świetna jakość nagrania zdaje się temu przeczyć). Wtedy to koncertował i nagrywał pierwszy skład Ritual Trio z Lesterem Bowiem, ale dwie nagrane przez nich płyty ("Magg Zelma" oraz "Sacred Love") nigdy nie doczekały się wznowienia.
Muzyka, jaką wtedy, przed ćwierćwieczem grali chicagowscy muzycy wymyka się zaszufladkowaniu. Bębny Kahila El'Zabara wprost sięgają rytuałów Czarnej Afryki lub - by być precyzyjnym - naszym wyobrażeniom o tych rytuałach. Są przefiltrowane przez wrażliwość członka Zachodniej cywilizacji - zgoda, ale sięgają do nich bardziej otwarcie niż to, co w Art Ensemble of Chicago grał Famoudou Don Moye. Z brzmieniem tego najsłynniejszego chicagowskiego kolektywu porównań uniknąć się nie da. Zarówno bowiem Malachi Favors jak i Lester Bowie byli członkami tego kolektywu od początku jego istnienia aż do śmierci. Źródła tej muzyki są podobne, lecz formuła grania odmienna. Brzmienie trąbki Lestera jest takie samo, ale on sam, pozbawiony wsparcia kreatywnych, szalonych saksofonistów i wpasowany w bardziej jednostajny rytm gra zupełnie inaczej. Muzyka raczej płynie, brakuje tu szarpnięć, odjazdów gwałtownych zmian czy szalonych solówek. Ale właśnie dzięki postawie trębacza jest to tak unikatowe nagranie. Lester Bowie tworzy tu muzykę jakby wbrew rytmicznemu podkładowi, otwartą i niczym nieskrępowaną, podążającą w rejony odległe od partnerów, ale jednocześnie dzięki nieczystemu, nieklasycznemu brzmieniu instrumentu świetnie z muzyką sekcji się komponującą. Bowie zdaje się tu być "wolnym elektronem", którego podróż ogranicza tylko własna, niebanalna i unikająca szablonu wyobraźnia. To płyta odmienna także od późniejszych nagrań El'Zabara, niezamknięta w formie (wszystkie utwory to czysta improwizacja), w gotowych kompozycyjnych ramach. I dlatego tak piękna. Na dzień dzisiejszy, dla mnie, to najciekawsze "archiwalium roku"."
autor: Marcin Jachnik
multikultiproject.blogspot.com


Editor's info:
An amazing lost recording from Kahil El'Zabar - and a Ritual Trio record to rival the great sessions cut for the Sound Aspects label in the 80s! As on some of those records, this one features Kahil's beautiful percussion blended with the bass work of Malachi Favors and trumpet of Lester Bowie - both players who step out here in ways that are even more soulful and spiritual than their performances with the Art Ensemble of Chicago! The tracks are very lean, organic, and build beautifully during the course of the recording - these thoughtfully-flowing numbers that are a perfect summation of the essence that Kahil was trying to get at with the Ritual Trio - almost a more spiritual, righteous take on the Great Black Music ideas forged by the AACM - taken to territory that was even more naturalistic than before. Favors' playing is amazing - and the recording is a perfect example of why his work on bass has always been so revolutionary - and Bowie is really at his best too, with none of the hoke that he could sometimes pick up in his later years. Titles include "Inner Sanctum", "Ju Ju Call", "In The Belly Of Now", "Dawning Of The Aware Ones", "The Ancestors Are Among Us", and "Celestial Dance".
KAT10053

Opis

Wydawca
Katalyst Entertainment (USA)
Artysta
Kahil El'Zabar Ritual Trio [Kahil El'Zabar / Lester Bowie / Malachi Favors]
Nazwa
Ancestors Are Amongst Us
Instrument
percussions
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.