search

Ella Fitzgerald: Live at The Concertgebouw 1961

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Wokalistyka Jazzowa
premiera polska:
2017-11-13,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Po wysłuchaniu płyty, chciałoby się zakrzyknąć KRÓLOWA JEST JEDNA!
Swoim talentem i podejściem do muzyki w pełni zasłużyła na miano „Pierwszej damy piosenki”. Wspaniale, że możemy delektować się jej głosem w referencyjnej jakości dźwięku!

Audiofilska francuska oficyna wydawnicza FONDAMENTA HIGH-END MUSICAL CRAFTS przygotowała dla fanów jazzu niezwykłą serię wydawniczą THE LOST RECORDINGS COLLECTION.
Na swojej stronie opisują proces pracy nad jakością brzmienia "przywracamy do życia zapomniane lub zagubione nagrania w niespotykanej jakości dźwięku, dzięki rewolucyjnej technologii".
I zaiste technologia, z jakiej korzystają musi być rewolucyjna, skoro z pełną odpowiedzialnością za słowa jesteśmy zdania, że nie było dotąd nagrań klasyków jazzu w tak referencyjnej jakości.

Od najmłodszych lat marzyła o karierze tancerki, lecz by się utrzymać, zaczęła śpiewać. Miała 17 lat, gdy podczas jednego z legendarnych wieczorków amatorskich w teatrze Apollo usłyszał ją Chick Webb. Odtąd Ella znalazła protektora, który zatrudnił ją do swojego big-bandu i promował jej talent. Jednak już od początku współpracy Ella pokazała swój twardy charakter, wbrew jego sugestiom śpiewała na stojąco, gestykulowała, dyskutowała z muzykami i od początku chciała improwizować. Gdy Chick Webb zmarł 1939 roku Ella została liderką zespołu i zmieniła jego nazwę na Ella Fitzgerald and Her Famous Orchestra.
Jednak dopiero występy w ramach cyklu „Jazz at the Philharmonic” nadały karierze Elli nowej dynamiki. Tam poznała Normana Granza, szefa orkiestry, który mówił, że Ella Fitzgerald to najlepsze, co występuje w jazzie. Nazywał ją też pierwszą damą jazzu i zapowiadał jako „niepowtarzalną panią Fitzgerald”.

Koncert z The Concertgebouw w 1961 roku rozpoczyna właśnie zapowiedź legendarnego Normana Granza. Następnie słyszymy 9 minutowy instrumentalny "Won't You Please Let Me In", a w nim gitarzystę Herba Ellisa, pianistę Lou Levy'ego, kontrabasistę Wilfreda Middlebrooksa i perkusistę Gusa Johnsona. Potem wchodzi witana brawami Ella i wkraczamy w magiczny nastrój, tworzony z elegancją, niezwykłym warsztatem, ale i luzem, który najlepiej słychać w brawurowym "Mack The Knife".

Pięknej edytorsko serii wydawniczej THE LOST RECORDINGS COLLECTION oficyny FONDAMENTA HIGH-END MUSICAL CRAFTS po prostu nie można przegapić!
autor: Mateusz Krępski
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved
Editor's info:
10 February 1961, the Concertgebouw, Amsterdam. After a memorable performance in Berlin a year earlier, Fitzgerald was once again singing to a packed concert hall. Norman Granz, introduced the musicians. In her fresh, almost girlish voice and that hint of characteristic impertinence, she launched into “Too Close For Comfort”. By now the singer had the audience firmly in the palm of her hand. Fitzgerald settled in as if she were in her living room, welcoming each spectator like a privileged guest and each song she sang, a gracefully proffered glass of champagne. Ranging from the melancholy of “Heart And Soul” to her teasing in the midst of “Lorelei”, when she announced that she was about to strip, overall she was witty, dynamic and rousing. You could count on Ella, always resourceful, always entertaining. As Bing Crosby so aptly said, “Man, woman, or child, Ella is the greatest of them all.”

muzycy:
Ella Fitzgerald: Vocals
Herb Ellis: Guitar
Lou Levy, Piano
Wilfred Middlebrooks: Bass
Gus Johnson: Drums

utwory:
1. Introduction Norman Granz 01:14
2. Won't You Please Let Me In 09:07
3. Too Close for Comfort 02:46
4. A Showboat to China 02:22
5. How Long Has This Been Going On 02:49
6. Heart and Soul 04:05
7. You’re Driving Me Crazy 04:05
8. Old Black Magic 03:40
9. Lover Come Back to Me 02:08
10. My Funny Valentine 03:36
11. I’ve Got a Crush on You 02:37
12. Lorelei 03:19
13. Mister Paganini 04:45
14. Mack The Knife 04:04
15. Saint Louis Blues 07:00

wydano: 2017-11
more info: www.fondamenta-music.com
FON1704027

Opis

Wydawca
FONDAMENTA HIGH-END MUSICAL CRAFTS
Artysta
Ella Fitzgerald
Nazwa
Live at The Concertgebouw 1961
Instrument
vocals
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.