search

Har Dam Sahara

55,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikultiproject.blogspot.com - ocena * * * * 1/2:
Angielski The Evening Standard napisał w entuzjastycznej recenzji płyty Rafiki Jazz "Har Dam Sahara" ‘Najbardziej zróżnicowany zespół w Zjednoczonym Królestwie".
Ten ośmioosobowy kolektyw, złożony z emigrantów z Brazylii, Gambii, Mauritiusa, Senegalu, Tanzani, Zimbabwe i rodzimej Anglii jest doskonałym przykładem, że wielokulturowa fuzja to przede wszystkim okazja, do wzbogacenia dotychczasowego, często skostniałego artystycznego języka. Procesu przenikania się muzyki z różnych kręgów kulturowych nie da się na szczęście zatrzymać, dzięki temu możemy delektować się płytą "Har Dam Sahara". Dziś już mało kto ma złudzenia, że jakiekolwiek kultury stanowią zwarte i jednorodne całości. Przeciwnie, wiemy, że są one mniej lub bardziej złożone. Członkowie Rafiki Jazz doskonale o tym wiedzą.

Początki zespołu pochodzą z połowy ub. dziesięciolecia, kiedy to w Sheffield w Yorkshire, artyści-emigranci nawiązali współpracę z lokalnymi muzykami. W obecnym składzie usłyszymy muzyków z czterech kontynentów. Czwórka wokalistów - śpiewaczka sufi Sarah Yaseen, urodzony w Jerozolimie i kształcący się w Indiach Avital Raz, egipska śpiewaczka i multiinstrumentalistka Mina Mikhael Salama i senegalski griot Kadialy Kouyate, dają poruszające świadectwo współpracy międzykulturowej. Ich muzyka to także ważny komentarz do aktualnych problemów związanych z migracjami, uchodźcami i prawami człowieka.

Album wypełniają hipnotyzujące pieśni religijne z terenów Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji. Mamy tutaj zarówno hymny koptyjskie, pieśni sufickie jak i śpiewaną religijną poezję hebrajską. "Jhooli Laal Qalandar" to niesamowita wersja "Mustt Mustt", pieśni Qawwaali, doskonale znanej z wykonania Nusrata Fateha Ali Khana.
Afrykańska harfa - kora i zachodnioafrykański bęben - sabar, na których gra Kadialy Kouyaté wprowadza do Rafiki Jazz magiczny dotyk Senegalu.

Ten wyjątkowy, międzykontynentalny kolektyw koncertował i rozwijał się muzycznie przez lata, czerpiąc i łącząc rytmy i muzyczne tradycje ze wszystkich czterech kontynentów, tworząc unikalny muzyczny kobierzec, zaskakujący kulturowymi detalami, ale także przekonującą wizją, pozwalającą na obecność w jednym zespole tak wielu, odrębnych tradycji wykonawczych. Nie mamy tutaj ani przez chwilę, że przysłowiowych "grzybów w barszczu" jest za dużo.
autor: Piotr Szukała
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
Rafiki Jazz celebrate unity in diversity with a unique shape-shifting and mesmeric sound. Rooted in modern Britain yet inspired by ancient musical traditions both near and far, Har Dam Sahara is a love-letter to this intricate world in all its beauty and complexity.

Rafiki Jazz create mesmeric music that resonates deep, bound through with the rich colour tones of the ancient musical heritages they explore. United in their mission to create a sound that crosses cultural boundaries, the music melds traditional vernaculars anew and expresses the power and beauty of difference. Spanning four different continents they seamlessly combine the sounds of some of the world’s most distinctive folk instruments including the West African kora, Caribbean steelpan, Indian tabla, Brazilian berimbau and Arabic ney & oud along with inspirational vocals from the Sufi-soul singer Sarah Yaseen & Hebrew & Hindi vocalist Avital Raz.

Formed in Sheffield, UK in 2006 Rafiki Jazz began as a meeting between regional roots and jazz musicians with migrant and refugee artists. Today founding member and bassist Tony ‘Tk’ Koni remains at the helm steering the band’s collective artistic direction and co-producing. The album title Har Dam Sahara can be translated from Urdu as ‘In life’s every moment, there is always support’. A sage yet hopeful incantation reflected in many of the morals and messages of the songs. Marking a decade of Rafiki Jazz’s recording and touring adventures, this is an album which delivers a powerful commentary on the issues of migration, refugees and human rights.

The lion’s share of Har Dam Sahara was recorded at Yellow Arch Studios, Sheffield and Phipps Concert Hall at the University of Huddersfield. Rafiki Jazz’s approach in the studio was to capture a live sound with little room for overdubs or heavily involved post-production. The result is a tender and natural sounding work full of inflection and intensity that can only be heard in live ensemble playing.

Regular performers at some of the biggest festivals and venues in the UK including Womad and the Southbank Centre, Rafiki Jazz’s creative process draws on the repertoire and technique of each band member alongside oral histories and folk songs from the archive. This unique cross-continental approach results in a compelling repertoire of devotional world music that draws on Pakistan and Senegal’s mystic Sufi traditions and ancient Middle Eastern Coptic and Hebrew liturgy, driven by the pulse of the orishas of Brazil’s Candomblé and the momentum of Indian sangeet.

Rafiki Jazz distil the meaning of their name in two-part translation: Rafiki for ‘friends’ and jazz for ‘freedom’. Their indefinable, many-sided music is testament to their shared respect for those two key values. Har Dam Sahara is a love-letter to complexity, an embracing of this intricate world within which we live, and a beautiful one at that.


‘This is an elegant, mesmerising album of devotional songs’ The Guardian
TUGCD1106

Opis

Wydawca
Riverboat Records (UK)
Artysta
Rafiki Jazz
Nazwa
Har Dam Sahara
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.