Christelle Séry/Jerôme Deschamps: Te Ti’amā
multikulti.com * * * * 1/2
Muzycy prezentują się tutaj nie tylko, jako wyjątkowo sprawni i kreatywni instrumentaliści, ale też rasowi podróżnicy głodni tubylczych inspiracji. Cały materiał nagrany został na wyspie Tahiti, w studio Polynejah Records. Tytuł płyty Te Ti’amā jest nieprzypadkowy, można go przetłumaczyć, jako "wolny" lub "wolność". Muzycy improwizują wedle scenariusza, którego szczegółów nie znamy, być może takowy w ogóle nie powstał. Starannie budują swoją ekspozycję, raz za razem wzbogacając ją indywidualnymi, dźwiękowymi detalami. Wsłuchani w siebie nawzajem, prowadzą swoją intymną narrację. Mamy do czynienia z parę improwizatorów inicjujących fantazmatyczny seans nawiedzany przez zawiłości niezliczonych duchów harmonicznych...
Definitywnie "Te Ti’amā" to podróż niezwykła!
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska: 2024-06-19
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:
multikulti.com * * * * 1/2
Tradycja duetów puzonowo-gitarowych sięga lat 50-tych, kiedy to swoje znakomite projekty przedstawiali Jim Hall i J.J. Johnson czy też Joe Pass i Bob Brookmeyer. W ostatnich latach bawił fanów kreatywnego jazzu Marc Ducret i Samuel Blaser. Teraz możemy się delektować duetem francuskich instrumentalistów - gitarzystki Christelle Séry i puzonisty Jérôme'a Descampsa. Prezentują się tutaj nie tylko, jako wyjątkowo sprawni i kreatywni instrumentaliści, ale też rasowi podróżnicy głodni tubylczych inspiracji. Cały materiał nagrany został na wyspie Tahiti, w studio Polynejah Records.
Tytuł płyty "Te Ti’amā" jest nieprzypadkowy, można go przetłumaczyć, jako "wolny" lub "wolność". Muzycy improwizują wedle scenariusza, którego szczegółów nie znamy, być może takowy w ogóle nie powstał. Starannie budują swoją ekspozycję, raz za razem wzbogacając ją indywidualnymi, dźwiękowymi detalami. Wsłuchani w siebie nawzajem, prowadzą swoją intymną narrację. Wiele w tym cierpliwości i wzajemnego zrozumienia. Mamy do czynienia z parę improwizatorów inicjujących fantazmatyczny seans nawiedzany przez zawiłości niezliczonych duchów harmonicznych. Fazy intensywnych interakcji, z szeregiem nieoczekiwanych wybrzmień konfrontowane są z onirycznymi post-melodiami. Zagadkowy i głęboko symboliczny, wrażliwy dialog, nieograniczony z góry ustalonymi scenariuszami. Całość zdaje się być podszyta tajemniczym, wewnętrznym nerwem rytmu, a Christelle Séry i Jérôme Descamps pozostają w stadium permanentnego dialogu.
Definitywnie "Te Ti’amā" to podróż niezwykła!
autor: Andrzej Fikus
Copyright © 1996-2024 Multikulti Project. All rights reserved
Editor's Info
Enigmatic and deeply emblematic, a sensitive dialogue unbound by predetermined roles, Te Ti’amā announces the opportune arrival of an exciting new duo defining an undocumented path in guitar-trombone dynamics.
While taking obvious inspiration from trailblazers ranging from Jim Hall and J.J. Johnson, Joe Pass and Bob Brookmeyer to, more recently, Marc Ducret and Samuel Blaser, this extraordinary debut by the French dyad of Christelle Séry and Jérôme Descamps thrusts a curious format into even bolder dominions. Primed by attentive listening, patience, congruent techniques and mutual understanding, Te Ti’amā (which, entirely appropriately, translates as ‘free’, or ‘freedom’) finds the pair instigating a phantasmal séance haunted by the convolutions of a myriad harmolodic ghosts.
Descamps billows in a bizarre syntax laced with languid moans, insectoid buzz and crepuscular flutter, his ‘bone occasionally wailing in the anguished cry of a wounded sea leviathan, before breaking into a series of doleful blues refrains, the emotive detritus of a New Orleans heartbreak, as Séry alternates between serrated nerve-janglers, finger-tapping bleed, seriously-phased volume-shift theory and some jolting bottleneck recalling Ry Cooder’s slide-heavy work on the Southern Comfort soundtrack.
Space operates throughout as a silent partner, with tones and timbres filtering down to shadow and suggestions of form. Moments of tranquil beauty teeter on broiling sabotage, imaging the dormant volcanic foundations of the idyllic island of Tahiti, where these sessions were recorded. On Te Ti’amā, Séry and Descamps have realised a remarkable nexus, a remote outpost of daring improvisation where squelched rasps, kookaburra whoops and wordless curses provide the surprise foundations for a dying star’s lingering shimmer.
muzycy:
Christelle Séry: electric Guitar
Jérôme Descamps: trombone
utwory:
1. Tohorā 05:46
2. Reo ti’amā 04:10
3. Aho 04:23
4. Haere 03:15
5. Hiro a Hina 04:52
6. 'Ōpiti 03:17
7. 'Aru 03:00
8. Manu 01:50
9. Ao 05:44
10. Hihi marama 05:13
11. Moemoeā 01:48
wydano: April 25, 2024
more info: www.cleanfeed-records.com
Opis
- Wydawca
- Clean Feed (POR)
- Artysta
- Christelle Séry/Jerôme Deschamps
- Nazwa
- Te Ti’amā
- Zawiera
- 1CD
- Data premiery
- 2024-06-19