Ophélie Gaillard / Pulcinella Orchestra: Napoli! [2CD]
multikulti.com * * * * 1/2 Ophélie Gaillard zabiera nas w podróż po barokowym Neapolu!
Każda kompozycja to odrębna opowieść, pełna energii, czasami przerysowana, ale zawsze pasjonująca. To album, który ujawnia potężny potencjał muzyki barokowej, nie jest schematyczny i rygorystyczny, bywa za to zwinny i zabawny.
wkulturalnysposob.com
W większości instrumentalny repertuar pozostawia sporo miejsca na kompozycje wokalne. Posłuchajcie choćby przejmującego Lamentación segunda Corselliego, pięknie zaśpiewanego przez S.Piau lub uwodzicielskiego Non turbar quand’io mi lagno Giuseppe Bonno, w doskonałym wykonaniu M.Viotti.
Bez wahania rekomenduję wszystkim tę cudowną możliwość zanurzenia się w czas i w przestrzeń labiryntu neapolitańskich ulic, gdzie chyba zewsząd dobywała się tak urocza muzyka
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Klasyczna Muzyka Barokowa / Cello Concertos
premiera polska: 2023-11-24
kontynent: Europa
kraj: Francja
opakowanie: Digipackowe etui
opis:
multikulti.com * * * * 1/2
Ophélie Gaillard zabiera nas w podróż po barokowym Neapolu!
Kontynuując rekonesans po literaturze wiolonczelowej, prezentuje właśnie swoje nowe nagranie "Napoli!". Zanurza się w muzyce tego śródziemnomorskiego miasta, co rusz natykając się na jego emblematycznych bohaterów: spotykamy wirtuozów Fiorenzę, Lanzettiego i Francischello, kompozytorów Durante i Leo, Hiszpana Ortiza i urodzonego w Madrycie Corselliego, a nawet w trakcie sonaty lub tańca, Scaramouche'a, Harlequina i ich towarzyszy z komedii dell'arte… W całym tym bogactwie objawia się neapolitańska dusza: hybrydowa, zmysłowa, kontrastowa, teatralna i głęboko autentyczna.
Obok członków wspaniałej Pulcinella Orchestra usłyszymy sopranistkę Sandrine Piau, mezzosopranistkę Mariny Viotti i kontratenora Luana Góesa. Wiolonczelistka Ophélie Gaillard kształciła się w Konserwatorium Paryskim, ma w swoim bogatym dorobku fonograficznym między innymi bardzo cenione nagrania Suit J.S. Bacha i B. Brittena, pasjonująca się muzyką dawną, ale chętnie też interpretująca utwory współczesne. Jest artystką, która czerpie z wielu źródeł, od popularnych po liryczne, od świeckich po sakralne. Niepublikowane prace Porpory, Bonno i Barbelli potwierdzają, że Neapol ukrywa wiele tajemnic.
Każda kompozycja to odrębna opowieść, pełna energii, czasami przerysowana, ale zawsze pasjonująca. To album, który ujawnia potężny potencjał muzyki barokowej, nie jest schematyczny i rygorystyczny, bywa za to zwinny i zabawny.
autor: Mariusz Wielgosz
Copyright © 1996-2024 Multikulti Project. All rights reserved
wkulturalnysposob.com - Record Of The Week
… W większości instrumentalny repertuar na tym podwójnym albumie, pozostawia sporo miejsca na kompozycje wokalne. Posłuchajcie choćby przejmującego Lamentación segunda del Jueves Santo Corselliego, pięknie zaśpiewanego przez Sandrine Piau lub uwodzicielskiego Non turbar quand’io mi lagno, zaczerpniętego z opery L’isola disabitata Giuseppe Bonno, w doskonałym wykonaniu Mariny Viotti.
Bez wahania rekomenduje wszystkim (bez wyjątku) tę cudowną możliwość zanurzenia się w czas i w przestrzeń labiryntu neapolitańskich ulic, gdzie chyba zewsząd dobywała się tak urocza muzyka. Porywający album!
autor: Robert Majewski
Editor’s info:
Continuing her exploration of the cello repertoire, on Napoli!, Ophélie Gaillard takes listeners on a tour of baroque Naples. We meet emblematic figures such as virtuosos Fiorenza, Lanzetti and Francischello, the composers Durante and Leo, the Spanish Ortiz and the Madrid-born Corselli, and even, in the course of a sonata or a dance, Scaramouche, Harlequin and their comrades from the commedia dell'arte. The Neapolitan soul is revealed in all this richness: hybrid, sensual, contrasting, both theatrical and profoundly authentic. Alongside the Pulcinella Orchestra as well as Sandrine Piau, Marina Viotti and Luan Góes, Ophélie Gaillard's cello draws on it's many sources, from popular to lyrical, secular to sacred. Unpublished works by Porpora, Bonno and Barbella confirm that Naples has not finished giving up it's secrets.
Sunday Times * * * *
This is a wide-ranging and thoughtfully curated disc that evokes the soul of the city in all its brightness and transgressiveness. Gaillard’s determination to explore the nooks and crannies of writing for her instrument is laudable and produces fascinating results.
muzycy:
Pulcinella Orchestra, Ophélie Gaillard (cello)
Sandrine Piau: voice
Marina Viotti: voice
Luan Góes: voice
utwory:
anon.: Tarentella 'La vallubrella'
Alborea: Cello Sonata in D major
Barbella, E: Sonata intitolata Arlecchino, Arlecchinessa, Rosetta e Pulcinella
Bonno: Non turbar quand'io mi lagno (from L'isola disabitata)
Corselli: Lamentación 2 del Jueves
Durante, F: Concerto No. 2 in G minor
Falconieri: Folias echa para mi Señora Doña Tarolilla de Carallenos
Falconieri: La suave melodia
Falconieri: Su Corrente
Fiorenza: Cello Concerto in F major
Leo: Cello Concerto in D minor, L60
Matteis the Elder: Ayres for the Violin, Book I: Altra sarabanda
Matteis the Elder: Ayres for the Violin, Book I: Giga
Matteis the Elder: Ayres for the Violin, Book I: Preludio
Matteis the Elder: Ayres for the Violin, Book I: Scaramuccia
Ortiz, D: Recercada Ottava sobre la Folia
Pergolesi: Se morrai per me (from Deianira, Iole ed Ercole)
Pergolesi: Violin Concerto in B flat major: II. Largo
Porpora: Fiero il ciel balena intorno (from Temistocle)
Porpora: Tu, spietato, non farai (from Ifigenia in Aulide)
Sarro: Saprò ben con tanto piangere (from San Ermenegildo)
Scarlatti, A: Cello Sonata No. 1 in D minor
wydano: 6th Oct 2023
more info: www.apartemusic.com
Opis
- Wydawca
- Aparté
- Kompozytor
- F.Alborea (1691–1739), E.Barbella (1718–77), G.Bonno (1711-88), F.Corselli (1705–78), F.Durante (1684–1755), A.Falconieri (1585–1656), N.Fiorenza (1700–64), S.Lanzetti (1710-80), L.Leo (1694-1744), N.Matteis (1650–1714), D.Ortiz (1510–70)
- Artysta
- Ophélie Gaillard / Pulcinella Orchestra
- Nazwa
- Napoli! [2CD]
- Instrument
- cello
- Data premiery
- 2023-11-24