Joshua Redman: Where Are We
Jeden z najbardziej uznanych i charyzmatycznych artystów jazzowych ostatnich trzydziestu lat, saksofonista Joshua Redman, podpisał kontrakt z Blue Note Records. Premiera debiutanckiego albumu Redmana zatytułowanego „where are we” miała miejsce 15 września..
"W ciągu ostatnich trzech dekad Joshua Redman ustawił poprzeczkę dla odważnych muzycznych innowacji i uduchowionej ekspresji" - mówi prezes Blue Note Don Was. "Jest żywym ucieleśnieniem etosu Blue Note i to spełnienie marzeń, aby powitać go w wytwórni".
Na płycie usłyszymy plejadę snakomitości, jak Aaron Parks, Brian Blade, Nicholas Payton, Kurt Rosenwinkel czy Joel Ross
Płyta ukazuje się na 1CD i na podwójnym winylu
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Contemporary Jazz / Straightahead
premiera polska: 2023-09-15
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:
Opis wydawcy
Jeden z najbardziej uznanych i charyzmatycznych artystów jazzowych ostatnich trzydziestu lat, saksofonista Joshua Redman, podpisał kontrakt z Blue Note Records. Premiera debiutanckiego albumu Redmana zatytułowanego where are we, ukaże się jesienią tego roku.
"Jestem niezmiernie zaszczycony i podekscytowany dołączeniem do rodziny Blue Note" - mówi Redman. "Albumy Blue Note zawsze były istotną częścią mojego muzycznego (i duchowego) życia - na długo zanim zdałem sobie sprawę, że w ogóle je mam! Z niecierpliwością czekam, z równą wdzięcznością i radością, na rozpoczęcie tego nowego etapu w mojej podróży nagraniowej, wraz z jedną z największych wytwórni wszechczasów".
"W ciągu ostatnich trzech dekad Joshua Redman ustawił poprzeczkę dla odważnych muzycznych innowacji i uduchowionej ekspresji" - mówi prezes Blue Note Don Was. "Jest żywym ucieleśnieniem etosu Blue Note i to spełnienie marzeń, aby powitać go w wytwórni".
Joshua Redman, urodzony w Berkeley w Kalifornii, jest synem legendarnego saksofonisty Deweya Redmana i tancerki Renee Shedroff. W młodym wieku miał styczność z różnorodną muzyką (jazzową, klasyczną, rockową, soulową, indyjską, indonezyjską, bliskowschodnią, afrykańską) i instrumentami (fletem, fortepianem, gitarą, instrumentami perkusyjnymi jak: gatham i gamelan) . Zaczął grać na klarnecie w wieku dziewięciu lat, a rok później przeszedł na swój podstawowy instrument, saksofon tenorowy. Wczesne wpływy Johna Coltrane'a, Ornette'a Colemana, Cannonballa Adderleya i jego ojca - a także The Beatles, Arethy Franklin, The Temptations, Earth, Wind and Fire, Prince'a, The Police i Led Zeppelin - wciągnęły Joshuę głębiej w muzykę. Jednak chociaż uwielbiał grać na saksofonie, jego priorytetem zawsze była nauka i nigdy poważnie nie myślał o byciu profesjonalnym muzykiem.
W 1991 roku, Redman ukończył Harvard College summa cum laude (z wyróżnieniem), Phi Beta Kappa z tytułem licencjata nauk społecznych. Został już przyjęty do Yale Law School, ale odroczył przyjęcie na studia na rok. Niektórzy z jego przyjaciół muzyków niedawno przeprowadzili się na Brooklyn i szukali współlokatora, który pomógłby im w opłaceniu czynszu. Redman przyjął ich zaproszenie i niemal natychmiast zanurzył się w nowojorskiej scenie jazzowej. Zaczął regularnie jamować i koncertować z czołowymi muzykami jazzowymi swojego pokolenia, takimi jak: Peter Bernstein, Larry Goldings, Kevin Hays, Roy Hargrove, Geoff Keezer, Leon Po tym jak w pełni zaangażował się w życie muzyczne, szybko podpisał kontrakt z wytwórnią Warner Bros. Records i wiosną 1993 roku wydał swój debiutancki album, który przyniósł mu pierwszą nominację do nagrody GRAMMY. Jesienią tego samego roku ukazał się album Wish, na którym do Joshuy dołączyła gwiazdorska obsada: Pat Metheny, Charlie Haden i Billy Higgins. W 1994 roku ukazała się płyta MoodSwing, która utworzyła jego pierwszy stały zespół, w skład którego weszło trzech innych młodych muzyków. Stali się jednymi z najważniejszych i najbardziej wpływowych artystów współczesnego jazzu, byli to: pianista Brad Mehldau, basista Christian McBride i perkusista Brian Blade.
Redman następnie wydał serię albumów, w tym Freedom in the Groove, Timeless Tales (for Changing Times) i Beyond z różnymi składami zespołów, stając się jednym z najbardziej konsekwentnych i odnoszących sukcesy liderów zespołów muzycznych. Współpraca z Nonesuch Records rozpoczęła się w 2005 roku wraz z albumem Momentum i zaowocowała wydaniem szerokiej gamy projektów, w tym duetowego albumu Nearness z Mehldau, The Bad Plus Joshua Redman, Still Dreaming oraz ponownym spotkaniem jego kwartetu z Mehldau, McBride i Blade na albumach RoundAgain i LongGone.
Joshua Redman był członkiem-założycielem SFJAZZ Collective. Nagrywał I koncertował z takimi muzykami jak: Ray Brown, Dave Brubeck, Chick Corea, The Dave Matthews Band, Bill Frisell, Herbie Hancock, Roy Haynes, Milt Jackson, Quincy Jones, Big Daddy Kane, B.B. King, The Lincoln Center Jazz Orchestra, DJ Logic, Yo Yo Ma, Branford Marsalis, John Medeski, Marcus Miller, MeShell Ndegeocello, Nicholas Payton, Simon Rattle, Dianne Reeves, The Rolling Stones, The Roots, Kurt Rosenwinkel, John Scofield, Toots Thielemans, McCoy Tyner, Cedar Walton, czy Stevie Wonder. Redman był nominowany do dziesięciu nagród GRAMMY i zdobył najwyższe wyróżnienia w plebiscytach krytyków i czytelników DownBeat, Rolling Stone i innych. Skomponował i nagrał muzykę do ostatniego filmu Louisa Malle'a „Wania na 42 ulicy” (Vanya on 42nd Street). Można go także zobaczyć i usłyszeć w filmie Roberta Altmana "Kansas City".
Editor's info:
JOSHUA REDMAN MAKES BLUE NOTE DEBUT WITH FIRSTEVER VOCAL ALBUM "WHERE ARE WE"
One of his most compelling albums to date, where are we is a musical journey across the United States of America that also marks Redman’s first-ever vocal album with the dynamic young singer Gabrielle Cavassa featured throughout along with a brilliant band comprised of pianist Aaron Parks, bassist Joe Sanders, and drummer Brian Blade.
Redman notes that “the surface concept of where are we is rather simple: each of the songs on the album is about, or at least makes reference to, a specific geographical location (city or state or region) in the United States: Bruce Springsteen’s ‘Streets of Philadelphia,’ Count Basie’s ‘Going To Chicago,’ Rodgers & Hart’s ‘Manhattan,’ John Coltrane’s ‘Alabama,’ etc…
So, on one level, this is an album ‘about’ America — at once a celebration and a critique. But it is also, to varying degrees, a ballads album, a standards album, an album of romantic longing, an album of social reflection, an album of melodic invention, an album of improvisational adventure, an album of mashups, perhaps even a tribute album of sorts.”
For added perspective, Redman invited four other friends to contribute to the portraits of their native cities: guitarists Kurt Rosenwinkel (“Streets of Philadelphia”) and Peter Bernstein (“Manhattan”), trumpeter Nicholas Payton (“Do You Know What It Means to Miss New Orleans?”), and Ross (“Chicago Blues”).
muzycy:
Joshua Redman, saxophone
Gabrielle Cavassa, vocals
Aaron Parks, piano
Joe Sanders, bass
Brian Blade, drums
Nicholas Payton, trumpet
Kurt Rosenwinkel, guitar
Peter Bernstein, guitar
Joel Ross, vibraphone
utwory:
1. After Minneapolis (face toward mo[u]rning)
2. Streets of Philadelphia
3. Chicago Blues
4. Baltimore
5. By The Time I Get To Phoenix
6. Do You Know What It Means To Miss New Orleans?
7. Manhattan
8. My Heart In San Francisco (Holiday)
9. That's New England
10. Alabama (intro)
11. Stars Fell On Alabama
12. Alabama
13. Where Are You?
total time - 01:00:32
wydano: 09 Sep 2022
more info: www.bluenote.com
more info2: www.joshuaredman.com
Opis
- Wydawca
- Blue Note (USA)
- Artysta
- Joshua Redman
- Nazwa
- Where Are We
- Instrument
- tenor saxophone
- Zawiera
- 1CD
- Data premiery
- 2023-09-15