search

Charlie Haden & Kenny Barron: Night and the City [Vinyl 2LP]

192,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Piano Jazz / Mainstream Jazz
premiera polska:
2023-06-23
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Singlefoldowe etui
opis:

multikulti.com
Charlie Haden ma na swoim koncie kilka znakomitych duetowych albumów, począwszy od "Steal Away" z Hankiem Jonesem, "Beyond the Missouri Sky" z Patem Methenym", po "Long Ago and Far Away" z Bradem Mehldauem i "Jasmine" z Keithem Jarrettem. Płyty te odniosły wielki sukces artystyczny i komercyjny.
"Night and the City" nagranym w nowojorskim Iridium z pianistą Kenny'm Barronem (laureat Down Beat Critics Poll z 1997 roku) zawiera z dwoma wyjątkami ("Twilight Song" autorstwa Barrona i "Waltz for Ruth" Hadena) standardy zagrane w przejmujący sposób, to enencja symbiozy brzmienia kontrabasu i fortepianu.

jazz.pl
Album duetu Charlie Haden & Kenny Barron jest wspaniałym dokumentem akustycznego, subtelnego jazzu i artystycznej relacji i symbiozy brzmienia kontrabasu i fortepianu. Dobór kompozycji jest pokłonem wybitnych muzyków w stronę wielkiej tradycji jazzu.

Charlie Haden po ukończeniu studiów muzycznych wyjechał do Los Angeles, aby grać na kontrabasie z Hamptonem Hawesem, Artem Pepperem, Redem Norvo i Paulem Bleyem. Ornette’a Colemana poznał pracując jeszcze w trio Bleya. Haden grał z Colemanem regularnie do 1960 roku. Uzależnienie od narkotyków sprawiło, że wypadł na pewien czas z branży, powrócił jednak na scenę w 1964 r., rozpoczynając pracę z Dannym Zeitlinem i Tonym Scottem. Do zespołu Colemana powrócił w 1966 r.; potem został członkiem Jazz Composer’s Orchestra Association. Wspólnie z Carlą Bley założył w 1969 r. Liberation Music Orchestra. W latach 80–tych Haden poszerzył swe kompozytorskie horyzonty, rozbudowując używane zestawy instrumentalne, nawiązując współpracę kompozytorską z Gavinem Bryarsem, oraz prowadząc mainstreamową grupę Quartet West. Można go słuchać na kilku albumach nagranych z Patem Methenym, jak też z Alice Coltrane, Keithem Jarretem oraz z zespołem Old And New Dreams. Grał też w zespole Magico (trio z Janem Garbarkiem i Egberto Gismontim) oraz z Geri Allen i Paulem Motianem. Zagrał z Chetem Bakerem w czasie jednej z ostatnich sesji nagraniowych tego trębacza (“Silence”). W 1994 r. pracował z Gingerem Bakerem przy jego dobrze przyjętym albumie „Going Back Home”. Zarówno własne dokonania Hadena, jak i jego twórczy wkład w muzykę kwartetu Ornette’a Colemana sprawiły, że zaistniał na scenie jazzowej jako jeden z najbardziej sprawnych i twórczych basistów. Dla Hadena jazz nie jest awangardowym monolitem, stąd coraz często poruszał się w rejony akustycznego mainstreaomowego brzmienia oraz eksperymentów w najróżniejszych stylistykach.

Kenny Barron – legendarny pianista pojawił się na profesjonalnej scenie jako nastolatek zdobywając szlify w zespołach rhythm and bluesowych. Na przełomie lat 50–tych i 60–tych odkrył jazz i czas grał z Phillym Joe Jonesem i Yusefem Lateefem. Po przyjeździe do Nowego Jorku występował z Jamesem Moodym, Lee Morganem i swoim bratem, saksofonistą Billem Barronem; potem, aż do 1966 r. współpracował z Dizzym Gillespiem, z którym odbył wiele interesujących tras koncertowych. Pod koniec lat 60–tych związał się ze Stanleyem Turrentinem, a po dwóch latach występów w zespole Freddiego Hubbarda, na dłuższy czas zadomowił się w grupie Yusefa Lateefa. W tym czasie był już uznanym kompozytorem oraz nauczycielem jazzu i w 1973 roku otrzymał posadę w Rutgers Universisty, ale nie porzucił pracy muzyka, występując m.in… Z Ronem Carterem. W latach 80–tych nadal komponował, uczył i występował, także jako współlider grupy Sphere (wraz z Charliem Rousem, Busterem Williamsem i Beny Riley’em). Sporo nagrywał m.in… Z Frankiem Wessem. Później na dłuższy czas związał się ze Stanem Getzem, z którym nagrał wiele interesujących albumów. Sprawdził się również jako wybitny akompaniator wokalistów, takich jak Judy Niemack, Sathima Bea Benjamin czy Teresa Brewer. W środowisku jazzowym cieszy się wielką renomą, zasilając sekcje rytmiczne wielu znanych zespołów oraz big–bandów i nagrywając wiele, także autorskich, płyt.
autor: Dionizy Piątkowski

allmusic.com
The third in a series of Charlie Haden duet projects for Verve in the 1990s finds the increasingly nostalgia-minded bass player working New York City's Iridium jazz club with pianist Kenny Barron. Moreover, it is entirely possible that we are getting a skewed view of the gig; according to Haden, he and his co-producer wife Ruth tilted this album heavily in the direction of romantic ballads, eliminating the bebop and avant-garde numbers that the two may have also played at the club. Be that as it may, this is still a thoughtful, intensely musical, sometimes haunting set of performances, with Barron displaying a high level of lyrical sensitivity and Haden applying his massive tone sparingly. Most of the seven tracks are fantasias on well-known standards, although one of the most eloquent performances on the disc is Barron's playing on his own "Twilight Song." If Haden deliberately set out to create a single reflective mood, he certainly succeeded, although those coming to Haden for the first time through this and most of his other '90s CDs would never suspect that this man once played such a fire-breathing role in the jazz avant-garde.
by Richard S. Ginell

muzycy:
Charlie Haden: bass
Kenny Barron: piano

utwory:
A1. Twilight Song
B1. For Heaven's Sake
B2. Spring is Here
C1. Body and Soul
C2. You Don't Know What Love is
D1. Waltz For Ruth
D2. The Very Thought of You

wydano: 2023-06-23 (1998)
nagrano: Recorded live on September 20, 21, 22, 1996 at The Iridium, N.Y.C.

more info: www.vervemusicgroup.com

4547998

Opis

Wydawca
Verve (USA)
Artysta
Charlie Haden & Kenny Barron
Nazwa
Night and the City [Vinyl 2LP]
Zawiera
Vinyl 2LP
Data premiery
2023-06-23
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.