search

Ton Koopman - Handel: Five Great Suites for Harpsichord (London, 1720)

63,99 zł
Brutto

BBC Music Magazine ***** Nagranie daje Koopmanowi możliwość zademonstrowania swojej wirtuozerii i wrodzonej żywiołowości. W większości jednak wydaje się, że jego gra nabrała pewnego stopnia powściągliwości, co w wielu częściach, zwłaszcza w preludiach i tych częściach, w których wymagane są wolniejsze tempa, wypada nader korzystnie.
Gramophone Magazine Koopman prezentuje suity nr 2, 3, 5, 7 i 8, nagrane w jego własnym domu. Ich analitycznie bliska akustyka wymaga klarowności i precyzji faktury. Wyraźna, często żwawa artykulacja, ze znaczną zręcznością w momentach fugalnych pomaga mu to w pełni osiągnąć.
multikulti.com ***** Koopman powraca z wyborem Wielkich Suit na klawesyn Haendla, które mamy przyjemność słuchać w wyjątkowym, autentycznym i innowacyjnym wykonaniu.

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
2023-03-08
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * *
Znawca muzyki baroku, holenderski dyrygent, organista i klawesynista – Ton Koopman. Należący do pierwszej generacji muzyków, którzy poświęcili się wyłącznie historycznej praktyce wykonawczej, należy do jego najważniejszych przedstawicieli. Teraz powraca z wyborem Wielkich Suit na klawesyn Haendla, które mamy przyjemność słuchać w wyjątkowym, autentycznym i innowacyjnym wykonaniu. To niewątpliwie fundamentalna pozycja literatury fortepianowej i klawesynowej, niezwykle rzadko wydawana na płytach.
George Frideric Handel zasłynął jako genialny organista i klawesynista, jeszcze na początku swojej kariery. Jako młody człowiek wyjechał z Niemiec do Włoch w 1707 roku. Nie wiemy dokładnie, kiedy dokładnie skomponował na suity klawesynowe, czy jeszcze w Niemczech, czy podczas pobytu we Włoszech, czy już w Anglii. Faktem jest, że dopiero w listopadzie 1720 roku w Londynie Handel opublikował "Suites de Pieces pour le Clavecin", ze specjalną dedykacją dla króla Jerzego I. Dzisiaj znane są one jako Osiem wielkich suit, jego najważniejsze dzieło na klawesyn.
Bogata twórczość Haendla przez długi czas pozostawała w cieniu jego dzieł operowych, choć w swoim czasie Haendel cieszył się dużą popularnością jako kompozytor utworów na instrumenty klawiszowe. W swoich czasach Handel był postrzegany nie tylko jako mistrz opery włoskiej, angielskich oratoriów i improwizowanych utworów organowych, ale także jako jeden z największych mistrzów techniki gry na klawesynie. Jeden z pierwszych biografów Haendla, John Mainwaring, pisał: „W muzyce przeznaczonej na instrument solowy nie ma lepszych przykładów od tego, co pokazał w swoich lekcjach gry na klawesynie Haendel. (…) Zaskakujące bogactwo i stopień trudności środkowych części podnoszą poprzeczkę, czyniąc z cyklu jedno z trudniejszych dzieł przeznaczonych na instrumenty klawiszowe”.

BBC Music Magazine * * * * *
Nagranie daje Koopmanowi możliwość zademonstrowania swojej wirtuozerii i wrodzonej żywiołowości. W większości jednak wydaje się, że jego gra nabrała pewnego stopnia powściągliwości, co w wielu częściach, zwłaszcza w preludiach i tych częściach, w których wymagane są wolniejsze tempa, wypada nader korzystnie. Melomani znajdą tutaj wiele skarbów dla siebie...

Gramophone Magazine
Koopman prezentuje suity nr 2, 3, 5, 7 i 8, nagrane w jego własnym domu. Ich analitycznie bliska akustyka wymaga klarowności i precyzji faktury. Wyraźna, często żwawa artykulacja, ze znaczną zręcznością w momentach fugalnych pomaga mu to w pełni osiągnąć.

Editor's info:
Ton Koopman is back with a selection of Handel's Great Suites for harpsichord delivered in thoroughly unique, genuine and innovative performances.

George Frideric Handel made a name for himself as a brilliant organist and harpsichordist early on in his career. As a young man, he travelled from Germany to Italy in 1707. We do not know exactly how much or what Handel composed for harpsichord while in Italy, but we know more starting from the time he settled in England. Handel composed all sorts of works for harpsichord in England, In November 1720, he published the Suites de Pieces pour le Clavecin, now known as the Eight Great Suites, his most important work for harpsichord.

The spectacular Eight Great Suites show Handel the harpsichordist at his best. The suites are made up not only of newly composed movements, but also of improved versions of pieces he had written before and of harpsichord arrangements of his own compositions for other instruments. One theme central to interpreting Handel's works for harpsichord (and the rest of his uvre, for that matter) is what to do with the dotted rhythms. In Handel's music, we regularly see a theme appearing in different rhythmic variants sometimes dotted, sometimes not, or only partially, dotted. The question, therefore, is whether to perform these rhythms uniformly throughout the piece or to play them as they were written out in each instance by the composer. I have in large part chosen the latter.

Over the course of a forty-year career Ton Koopman has appeared at the most important concert halls and festivals of the five continents. In March 2000 he received an Honorary Degree from the Utrecht University for his scholarly work on the Bach Cantatas and Passions and in February 2004 he was awarded both the prestigious Silver Phonograph by the Dutch recording industry and the VSCD Classical Music Award 2004 by the Directors of Theatres and Concert Halls of Holland. Ton Koopman is active as a guest conductor and he has worked with many prominent orchestras in Europe, the USA and Japan including the Amsterdam Concertgebouw, the Boston Symphony, the Vienna Symphony, the Deutsches Symphonie Orchester Berlin, the Rotterdam Philharmonic, the Danish Radio Orchestra and many others. He has been for eight years principal conductor of the Radio Chamber Orchestra in Holland and he is principal guest conductor of the Lausanne Chamber Orchestra. In the coming season he will be working with the Chicago Symphony, the Tonhalle Orchestra Zurich, the Orchestre Philharmonique de Radio France, the Helsinki Radio Orchestra, the Deutsche Kammerphilharmonie, the Frankfurt Radio Orchestra, the Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, and the Vienna Symphony Orchestra.

BBC Music Magazine * * * * *
[The 'Harmonious Blacksmith'] gives Koopman scope to demonstrate his virtuosity and his innate exuberance. For the most part, though, his playing seems to have acquired a degree of restraint which, in many movements, especially preludes and those in which slower tempos are required, is beneficial. Readers will find much to enjoy here.

Gramophone Magazine
Koopman presents suites Nos 2, 3, 5, 7 and 8, recorded in his own home, whose analytically close acoustic makes textural clarity and precision a must. Crisp, often snappy articulation helps him achieve this with considerable deftness in fugal movements.


muzycy:
Ton Koopman (harpsichord)

utwory:
Handel: Keyboard Suite, HWV 427 in F major
Handel: Keyboard Suite, HWV 428 in D minor
Handel: Keyboard Suite, HWV 430 in E major 'The Harmonious Blacksmith'
Handel: Keyboard Suite, HWV 432 in G minor
Handel: Keyboard Suite, HWV 433 in F minor

wydano: 04 November 2022
more info: www.challenge.nl

CC72923

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Artysta
Ton Koopman
Nazwa
Handel: Five Great Suites for Harpsichord (London, 1720)
Instrument
harpsichord
Zawiera
1CD
Data premiery
2023-03-08
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.