search

Concierto Iberico: Espanoletas

63,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * 1/2:
Zespół Concierto Iberico wykazuje szczególną dbałość o stylistyczną ornamentację i retorykę muzyczną, co - jak twierdzą artyści - pozwala słuchaczom na smakowanie dzieł pochodzących z okresu od hiszpańskiego "Siglo de Oro". Korzystając z wyjątkowości obsady instrumentalnej - dwa instrumenty dęte (recorder i barokowy puzon) plus organy i barokowa gitara/theorbo - słyszymy głównie świecką muzykę europejskich mistrzów zagraną z lekkością i wdziękiem. Na program płyty składają się kompozycje A.de Cabezona, S.Scheidta, H.de Cabezons, G.Sanza, J.P.Sweelincka, A.Valente i Diego Ortiza, wszystkie zanurzone w muzyce tradycyjnej i klasycznej zarazem. To właśnie od czasu "Siglo de Oro" granica między jedną a drugą zaciera się.

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
2023-03-03
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * 1/2:
Zespół Concierto Iberico wykazuje szczególną dbałość o stylistyczną ornamentację i retorykę muzyczną, co - jak twierdzą artyści - pozwala słuchaczom na smakowanie dzieł pochodzących z okresu od hiszpańskiego "Siglo de Oro" (złotego wieku). Korzystając z wyjątkowości obsady instrumentalnej - dwa instrumenty dęte (recorder i barokowy puzon) plus organy i barokowa gitara/theorbo - słyszymy głównie świecką muzykę europejskich mistrzów zagraną z lekkością i wdziękiem. Na program płyty składają się kompozycje Antonio de Cabezona, Samuela Scheidta, Hernando de Cabezons, Gaspara Sanza, Jana Pieterszoona Sweelincka, Antonio Valente'go i Diego Ortiza, wszystkie zanurzone w muzyce tradycyjnej i klasycznej zarazem. To właśnie od czasu hiszpańskiego "Siglo de Oro" (złotego wieku) granica między jedną a drugą zaciera się.
Wyjątkowe brzmienie zespołu to efekt głębokiego zainteresowania hiszpańskich muzyków stylistyką epoki renesansu i baroku. Mieszanka elementów muzycznych w utworach prezentowanych na płycie jest fascynująca - rytmy taneczne mieszają się z muzyką kontemplacyjną. Bogata reprezentacja instrumentów dętych w postaci renesansowego fletu prostego i barokowego puzonu sprawia, że obcujemy z muzyką oryginalną brzmieniowo. Jesteśmy w przededniu wykształcenia się trzech odrębnych tradycji muzycznych, pełnego ozdób rokoko, zwiewnego i uporządkowanego galant oraz zapowiadającego romantyzm Sturm und Drang. Flecistka Inés Pina Pérez, puzonista Juan González Martínez, gitarzysta Fernando Olivas i organistka Lea Suter są tego świadomi, dlatego właśnie ich interpretacje pełne są przepychu i gracji!
autor: Henryk Majda
Copyright © 1996-2023 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
For the first time a recording with town pipe music from different countries As a juxtaposition of the different styles, "Espanoletas - Spanish Wind" is finally an intensive and serious study of this forgotten genre. The Bremen Town Musicians on tour in Europe; town pipe music around 1600. The tradition of the town pipe from different countries, mainly played on wind instruments.

Concierto Iberico
is an early music ensemble that focuses on Renaissance and Baroque music and plays on historical wind instruments and "all kinds of instruments". Since its foundation, the young ensemble has been committed to reviving the musical links between Spain and the rest of Europe that have existed since Spain's "Siglo de Oro" (the Golden Age). The name of the ensemble was derived from a play on words between "concierto" (in Spanish, concert or agreement) of the ensemble's founders to explore and promote Spanish music, and the word "ibérico", which refers to the founders' Iberian origins.

Examples of musical experiences at historical locations are: Festive concert at Roggenburg Monastery to mark the 900th anniversary of the Premonstratensian Order (2021). Concert at the Carmelite monastery in Caravaca de la Cruz, which was founded by Teresa of Ávila in 1576 (2019, Spain). Concert as part of the 200th anniversary of the Bremen Town Musicians. Festive concert at Golzwarden's St Bartholomew's Church, the church where Arp Schnitger was baptised (2018), to mark the 300th anniversary of his death, and performances in the framework of the historic market (2017-18) at Bremen's Liebfrauenkirchhof.

muzycy:
Concierto Iberico:
Inés Pina Pérez, recorders
Juan González Martínez, baroque trombone
Fernando Olivas, baroque guitar & theorbo
Lea Suter, organ

utwory:
1. Antonio de Cabezón: Pavana con su glosa
2. Antonio de Cabezón: Diferencias sobre las vacas
3. Samuel Scheidt: Galliarda [Spagnoletta]
4. Hernando de Cabezón: Dulce memoriæ
5. Gaspar Sanz: Canarios
6. Gaspar Sanz: Españoletas
7. Bartolome de Selma y Salaverde: Canzon Quarta a doi
8. Jan Pieterszoon Sweelinck: Pavana Hispanica
9. Antonio Valente: Lo Ballo dell’Intorcia
10. Diego Ortiz: Rercercada primera
11. Diego Ortiz: Rercercada quarta
12. Diego Ortiz: Rercercada settima
13. Diego Ortiz: Rercercada segunda
14. Andrea Falconiero: Passacalle à 3
15. Antonio Martín y Coll: Bayle del Gran Duque
16. Antonio Martín y Coll: Marizápalos
17. Antonio Martín y Coll: Folias
18. Francisco Correa de Arrauxo: Gaybergier de Toma Crequilion
19. Tielman Susato: Pavane d'Espagne (Danse du roy)
20. Samuel Scheidt: Galliard
21. Samuel Scheidt: Courant
22. Michael Praetorius: Spagnoletta

more info: www.perfect-noise.de

PN2204

Opis

Wydawca
Perfect Noise
Kompozytor
Antonio de Cabezon (1500-1566), Samuel Scheidt (1587-1654), Hernando de Cabezon (1541-1602), Gaspar Sanz (1640-1710), Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621), Antonio Valente (1520-1580), Diego Ortiz (1510-1558)
Artysta
Concierto Iberico
Nazwa
Espanoletas
Zawiera
1CD
Data premiery
2023-03-03
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.