search

Miles Davis: Filles De Kilimanjaro [Vinyl 1LP 180g]

139,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Fusion Jazz
premiera polska:
2022-10-31
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Singlefoldowe etui
opis:

pablosreviews.blogspot.com - Ocena: 8/10:
Eksperymentów Davisa z elektrycznym brzmieniem ciąg dalszy. Materiał zawarty na "Filles de Kilimanjaro", w całości autorstwa lidera, został zarejestrowany podczas dwóch sesji nagraniowych, w czerwcu i wrześniu 1968 roku. Pierwsza z nich, jak się wkrótce miało okazać, była ostatnią wspólną sesją Drugiego Wielkiego Kwintetu. We wrześniu Miles wszedł do studia już w nieco innym składzie - wciąż z Waynem Shorterem i Tonym Williamsem, ale bez Herbiego Hancocka i Rona Cartera, których miejsca zajęli pianista włosko-hiszpańskiego pochodzenia Chick Corea i brytyjski basista Dave Holland. Tym samym zakończył się czas stabilizacji i rozpoczął okres, w którym Miles nieustannie zmieniał współpracowników, dopasowując skład do swoich aktualnych pomysłów.

We wszystkich trzech utworach z czerwcowej sesji, Hancock i Carter grają wyłącznie na elektrycznych instrumentach. Z kolei w utworach z września, Corea gra zarównano na pianinie akustycznym, jak i elektrycznym, natomiast Holland tylko na akustycznym basie. W przeciwieństwie do poprzedniego albumu, "Miles in the Sky", na którym da się usłyszeć inspirację rockiem (przynajmniej w utworze "Stuff"), na "Filles de Kilimanjaro" elementów rockowych nie ma wcale - to po prostu elektryczny jazz. Natomiast podobnie jak na poprzedniku, dominują tu dość długie, swobodne utwory, w których muzycy mogli improwizować bez skrępowania. Nie powinno dziwić, że lepiej pod tym względem wypadają utwory z wcześniejszej sesji - w końcu zostały zarejestrowane przez bardzo dobrze zgrany skład, grający ze sobą od kilku lat. Szczególnie dobrze (a w utworze tytułowym - naprawdę porywająco) wypada tu sekcja rytmiczna Carter/Williams. Niestety, całość jest mocno zachowawcza, będąca wręcz krokiem wstecz w porównaniu z "Miles in the Sky". Longplay nie nadrabia ani szczególną ekspresją (może z wyjątkiem najkrótszego i najbardziej dynamicznego "Frelon brun", z ostrymi solówkami Davisa i Shortera), ani wciągającym klimatem (w "Mademoiselle Mabry" robi się nawet nieco nużąco; w dodatku w utworze irytuje dość banalny, wielokrotnie powtarzany klawiszowy motyw).

"Filles de Kilimanjaro" nie robi na mnie takiego wrażenia, jak albumy w całości nagrane przez Drugi Wielki Kwintet, ani jak kolejne, bardziej odważne i eksperymentalne dzieła Davisa. Wciąż jest to jednak muzyka na bardzo wysokim poziomie wykonawczym - w końcu grają tutaj jedni z najlepszych jazzowych instrumentalistów.
Autor: Paweł Pałasz

Editor's Info:
Filles de Kilimanjaro (named after the Kilimanjaro African Coffee) is one the many masterpieces American composer and trumpeter Miles Davis recorded during his lifetime. It can be seen as a transitional album, right between his “acoustic” and “electric” period. He recorded this incredible work of modern jazz together with music great’s such as Wayne Shorter, Herbie Hancock, and Chick Corea. The five different songs all fitting together as expressions of the same basis piece. The recording sessions made the musicians think and play in a different way. These kind of improvisations were given the listener a look into the future of jazz. It happens to be the swan song for his second great quintet, but one in which they’re showing all their talents for the last time. Adventurous from start to end and filled with funky and bluesy rhythms.

Miles Davis is among the most influential and critically acclaimed musicians in the history of jazz. During his five-decade career he went into a variety of musical directions and was one of the pioneers of the Jazz-Rock/Fusion sound. His highlights including the million-sellers Kind of Blue (1959), Sketches of Spain (1960) and Bitches Brew (1970).

muzycy:
Miles Davis (trumpet)
Wayne Shorter (tenor saxophone)
Herbie Hancock, Chick Corea (electric piano)
Dave Holland (bass)
Ron Carter (electric bass)
Tony Williams (drums)

utwory:
A1. Frelon Brun (Brown Hornet)
A2. Tout De Suite
A3. Petits Machins (Little Stuff)
B1. Filles De Kilimanjaro (Girls Of Kilimanjaro)
B2. Mademoiselle Mabry (Miss Mabry)

wydano: Jun 28, 2019 (1968)
nagrano: Recorded June 19–21 and September 24, 1968, at Columbia 30th Street (New York City)

more info: www.columbiarecords.com

MOVLP2384

Opis

Wydawca
Music On Vinyl
Artysta
Miles Davis
Nazwa
Filles De Kilimanjaro [Vinyl 1LP 180g]
Instrument
trumpet
Zawiera
Vinyl 1LP
Data premiery
2022-10-31
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.