search

Oritz, Hume, Hely, Bertalotti: Ricercare E Canzoni

59,99 zł
Brutto

multikulti.com ****1/2
W rękach Cicchittiego Viola da gamba brzmi "niemal jak ludzki głos", potrafi wyrazić całą paletę ludzkich uczuć. Powściągliwy charakter nacechowany kameralnym urokiem ujawnia emocjonalną siłę tych kompozycji.

Im Primo Piano
"Oprócz tego, że jest jednym z najbardziej fascynujących, najgłębszych, najbardziej refleksyjnych nagrań, jakie słyszałem w ostatnim czasie, to Matteo Cicchitti sprawia, że mamy potrzebę, aby zrozumieć znaczenie, zakres i ciężar gatunkowy literatury na solową violę da gamba na przestrzeni dwóch wieków: XVI i XVII. Bezdyskusyjne mistrzostwo wykonawcze sprawia, że należy uważać Cicchittiego współcześnie za jednego z największych specjalistów tego instrumentu"

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Barokowa Muzyka Klasyczna
premiera polska:
2022-07-21
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * 1/2:
Absolutnym bohaterem tego nagrania jest solowa viola da gamba, która jest "przewodniczką" po XVI i XVII wieku. Od 1553 ("Tratado de glosas" Diego Ortiza) do 1698/99 ("Ricercare per diversi toni" Angelo Michele Bertalottiego i "The Complete Violist" Benjamina Hely'ego). Mamy wyjątkową okazję zetknąć się z repertuarem, który może nie jest powszechnie znany, ale bezsprzecznie zasługuje na odkrycie. Daje namacalne świadectwa, które częściowo obalają niektóre głęboko zakorzenione mity na temat violi da gamba. Wbrew temu, co się często uważa, po rozkwicie literatury na violę da gamba w okresie renesansu, instrument ten nie opuścił sceny ex abrupto w połowie XVII wieku, zastąpiony przez rosnącą popularność wiolonczeli. Cieszył się nadal autonomią i zainteresowaniem, mniejszym niż dotąd oczywiście, ale nigdy nie został zapomniany. Viola da gamba występująca zupełnie samodzielnie potrafi łączyć swoje melodyczno-harmoniczne walory już od czasów Tobiasa Hume’a (1569-1645), Christophera Simpsona (1602?-1669), Mr Saint-Colombe’a (1640-1700), Marina Maraisa (1656-1728) i Carla Friedricha Abla (1723-1787).

Włoski wirtuoz violi da gamba Matteo Cicchitti sięga tutaj także po kompozycje, które dotąd nie były nagrane, dzięki temu wartość płyty wzrasta. W rękach Cicchittiego Viola da gamba brzmi "niemal jak ludzki głos", potrafi wyrazić całą paletę ludzkich uczuć. Powściągliwy charakter nacechowany kameralnym urokiem ujawnia emocjonalną siłę tych kompozycji.

Im Primo Piano, 19-7-2022
"Oprócz tego, że jest jednym z najbardziej fascynujących, najgłębszych, najbardziej refleksyjnych nagrań, jakie słyszałem w ostatnim czasie, to Matteo Cicchitti sprawia, że mamy potrzebę, aby zrozumieć znaczenie, zakres i ciężar gatunkowy literatury na solową violę da gamba na przestrzeni dwóch wieków: XVI i XVII. Bezdyskusyjne mistrzostwo wykonawcze sprawia, że należy uważać Cicchittiego współcześnie za jednego z największych specjalistów tego instrumentu"


Editor's info:
This disc is a journey through the history of the solo viola da gamba, starting with its birth (1553) and finishing at the end of 17th Century. Besides the pieces by Diego Ortiz and Tobias Hume, there are some world premiere recordings of music by Benjamin Hely and Angelo Bertalotti.
The absolute protagonist of this recording is the solo viola da gamba which guides us on a musical journey from 1553 (Tratado de glosas by Diego Ortiz) to 1698/99 (Ricercare per diversi toni by Angelo Michele Bertalotti and The Complete Violist by Benjamin Hely). In so doing, it puts us in touch with a repertoire that may not be universally known, but still deserves to be discovered. Above all, it must be disclosed because it gives tangible testimonies that partially rectify some deep-rooted convictions about the viola da gamba. In fact, contrary to what is often believed, after blossoming in the Renaissance, this instrument did not leave the stage ex abrupto in the mid-17th century, crushed beneath the increasing weight of the cello. Instead, it continued to enjoy its own literature, certainly less striking but not less relevant. We are referring not only to the better-documented compositions for consort, but also to the solo repertoire which frequently had didactic and artistic value - often characterized by chamber allure due to its reserved nature.
Matteo Cicchitti is the leader of Musica Elegentia, already responsible for a previous Wagenseil disc on Challenge Classics (CC 72896). The double bass player, violonist, gambist and teacher, connoisseur and continuous researcher of historical performance, combines his activity as an instrumentalist with that of artistic and musical director for the repertoire of the sixteenth, seventeenth and eighteenth centuries.

muzycy:
Matteo Cicchitti: viola da gamba
Musica Elegentia

utwory:
Diego Ortiz: Tratado del glosas, libro secondo (1553) 8:45
T. Hume: The First Part of Ayres, French, Pollish and others together … with Pavines, Galliards, and Almaines (1605) 10:16
B. Hely: The Compleat Violist (1699) 5:13
Angelo Michele Bertalotti: Regole facilissime per apprendere con facilità e prestezza li canti fermo e figurato (1698) 26:45

wydano: 19th Aug 2022
nagrano: Recorded at Church “Santuario di Maria Santissima Madre di Dio, XI sec.” Santa Maria Imbaro (CH) Italy, August 2021.

more info: www.challenge.nl

CC72918

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Kompozytor
Benjamin Hely (d. before 1699), Tobias Hume (c.1579-1645), Diego Ortiz (1510-70), Angelo Michele Bertalotti
Artysta
Matteo Cicchitti, Musica Elegentia
Nazwa
Oritz, Hume, Hely, Bertalotti: Ricercare E Canzoni
Instrument
Viola da gamba
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-07-21
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.