search

Jean-Philippe Rameau: Pièces de clavecin en concerts

59,99 zł
Brutto

Accademia Strumentale Italiana została założona w Weronie w celu odtworzenia atmosfery tych starożytnych akademii, gdzie przyjemność spotkania nadawała smaku wspólnemu muzykowaniu. Jej repertuar obejmuje muzykę instrumentalną i wokalną od renesansu po wczesny barok, wykonywaną według ścisłych kanonów, ale bez uszczerbku dla jej zdolności do komunikowania się z teraźniejszością: jej muzycy są przekonani, że nawet jeśli partytura jest stara, muzyka jest zawsze ponadczasowa…

Audio Video
wiodącym instrumentem jest w owych pięciu kameralnych koncertach klawesyn i wymiennie może być stosowany flet ze skrzypcami z towarzyszeniem violi da gamba. Włoscy muzycy zespołu korzystają z owego ad libitum i nadają tym utworom niepowtarzalną formułę okraszoną południowym muzycznym temperamentem

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Barokowa Muzyka Klasyczna
premiera polska:
2022-07-21
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

Accademia Strumentale Italiana została założona w Weronie w celu odtworzenia atmosfery tych starożytnych i wybitnych akademii, gdzie przyjemność spotkania nadawała szczególnego smaku wspólnemu muzykowaniu. Jej repertuar obejmuje muzykę instrumentalną i wokalną od renesansu po wczesny barok, wykonywaną według ścisłych kanonów filologicznych, ale bez uszczerbku dla jej zdolności do komunikowania się z teraźniejszością: jej muzycy są przekonani, że nawet jeśli partytura jest stara, muzyka jest zawsze ponadczasowa.
Accademia wielokrotnie występowała w Europie i była zapraszana na międzynarodowe festiwale, gdzie zawsze spotykała się z szerokim uznaniem krytyków. Członkowie Accademii są uznanymi specjalistami w dziedzinie autentycznych interpretacji i współpracują z najbardziej znanymi europejskimi zespołami, takimi jak Amsterdam Baroque Orchestra, Hesperion XXI, la Reverdie, czy Europa Galante.
Od 1991 roku dyrektorem muzycznym grupy jest Alberto Rasi. Obecnie zespół składa się z zespołu viol, do których dołączają gościnni artyści zapraszani do udziału w większych projektach. Accademia nagrywa dla mediolańskiej wytwórni Stradivarius. Dotąd zespół nagrał 24 znakomite płyty z muzyką dawną, za które zdobył m.in.. Diapason d’Or, 10 de Repertoire, Musica 5 Stars, Amadeus, oraz Midem Classical Award 2007 za CD Dolcissimo Sospiro z muzyką Giulia Cacciniego.
Czternaście lat po swojej trzeciej i ostatniej księdze Piéces de clavecin (1727), Jean-Philippe Rameau ponownie wraca do klawesynu. Dla wielkiego francuskiego mistrza, obecnie w wieku 58 lat i od pewnego czasu całkowicie oddanego teatrowi muzycznemu będzie to ostatnie dzieło na instrumenty klawiszowe, i w ogóle ostatnie dzieło instrumentalne.
Klawesyn występuje tu nie jako instrument solowy, jak w poprzednich kolekcjach, ale „w koncercie” z innymi instrumentami, dokładnie tak ,jak zapowiada tytuł: „Piéces de clavecin en concerts”, ze skrzypcami, fletem oraz violą.
Księga składa się z szesnastu utworów, podzielonych na pięć Koncertów od trzech do sześciu części. Jest jedyna w swoim rodzaju w płodnej produkcji Rameau, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność tego wyjątkowego dzieła.
Oprócz jego nieodłącznej elegancji, jest nią także różnorodność alternatywnych rozwiązań brzmieniowych, które oferuje zgodnie za wskazaniami kompozytora w partyturze. Sam Rameau pozostawia możliwość zróżnicowania koncertów, przez dowolne wymienianie partii pomiędzy poszczególnymi instrumentami.
I tak to, co było powszechną praktyką wykonawczą ad libitum w czasie, gdy powstawały koncerty „Piéces de clavecin en concerts”, dziś staje się niezwykle zachęcającym wyzwaniem dla współczesnych wykonawców, jeśli chodzi o samodzielne kształtowanie brzmienia utworów. W ten sposób każde kolejne wykonanie staje się nowym odkryciem i objawieniem

Audio Video
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) poświęcił swe twórcze życie przede wszystkim dziełom scenicznym tworząc francuską tragédie lyrique, opéra-ballet i comédie-ballet. Nie zabrakło jednak w jego dorobku także kompozycji instrumentalnych z koncertującym klawesynem w roli głównej. Stworzył trzy cykle klawesynowe, jednym z nich i zarazem ostatnim jest ty-tułowe Piéces de clavecin en concerts (1741). Interesującym elementem tych dzieł jest pewna alternatywa wykonawcza, którą Rameau opisał we wstępie do wydania. Wiodącym instrumentem jest w owych pięciu kameralnych koncertach klawesyn i wymiennie może być stosowany flet ze skrzypcami z towarzyszeniem violi da gamba. Włoscy muzycy zespołu Accademia Strumentale Italiana korzystają z owego ad libitum i nadają tym utworom niepowtarzalną formułę okraszoną południowym muzycznym temperamentem.
Autorka: Alina Mądry

Editor's info:
Fifteen years after his Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin, Rameau once again turns his attention to an instrumental work, for what will be the last
time, inspired by the new potential for chamber music glimpsed in the use of the concertante keyboard. The 1741 collection is the only new work he
produced between 1740 and 1744, before returning to the musical theatre – to which he will dedicate the rest of his lifeThe most attractive aspect of
the Pièces de Clavecin en Concerts, and the one which provides the most authentic reading of the work, is the multiplicity of possible combinations in
performance between the instruments indicated in the score (harpsichord, violin/flute, viola da gamba/2nd violin ), following the detailed instructions
that Rameau provides for each of them in the various Avis in the preface of the printed edition. The author’s intention was undoubtedly for the
harpsichord and its virtuosic protagonism to be the backbone of the Pièces; however, the possibilities of alternative timbric arrangements are
specifically contemplated by Rameau for this work. What was a widespread ad libitum performance practice, today becomes an extremely inviting
challenge for modern performers in terms of tonal reinvention of the pieces. Thus, with each new reading the music may be reinvented, making in turn
every new listening experience a rediscovery and a revelation.

After Bach’s Kunst der Fuge, Alberto Rasi and his Accademia Strumentale Italiana take on a new challenge, recording the contemporary French
masterpiece by Jean-Philippe Rameau.
The great novely of the Pièces de Clavecin en Concerts is its concertante nature: “as it is not only necessary that the three instruments blend with
one another, but also that the concertante parts listen to one another” as the author himself writes in the Avis.
The performance novelty in Rasi’s account – that conveys the full potential of the score - is given by the decision to exploit the multiplicity of possible
combinations in performance between the instruments indicated in the score.
The work comes out refreshed and the listening becomes an experience of revelation.

muzycy:
Accademia Strumentale Italiana
Patrizia Marisaldi - Harpsichord
Rossella Croce - Violin
Luigi Lupo - Flute
Alberto Rasi - Viola

utwory:
1. Jean-Philippe Rameau: I Concert - La Coulicam, Rondement (03:48)
2. Jean-Philippe Rameau: I Concert - La Livri, Rondeau gracieux (02:45)
3. Jean-Philippe Rameau: I Concert - Le Vézinet, Gaiement, sans vitesse (03:38)
4. Jean-Philippe Rameau: II Concert - La Laborde, Rondement (05:44)
5. Jean-Philippe Rameau: II Concert - La Boucon, Air, gracieux (05:00)
6. Jean-Philippe Rameau: II Concert - L’Agaçante, Rondement (02:50)
7. Jean-Philippe Rameau: II Concert - Premier et 2.me Menuet (04:52)
8. Jean-Philippe Rameau: III Concert - La La Popliniére, Rondement (02:59)
9. Jean-Philippe Rameau: III Concert - La Timide, I et II Rondeau gracieux (05:38)
10. Jean-Philippe Rameau: III Concert - I Tambourin et II Tambourin en rondeau (02:35)
11. Jean-Philippe Rameau: IV Concert - La Pantomime, Loure un peu vive (04:54)
12. Jean-Philippe Rameau: IV Concert - L’Indiscrète, Vivement (01:50)
13. Jean-Philippe Rameau: IV Concert - La Rameau (04:39)
14. Jean-Philippe Rameau: V Concert - La Forqueray, Fugue (04:41)
15. Jean-Philippe Rameau: V Concert - La Cupis, Rondement (05:31)
16. Jean-Philippe Rameau: V Concert - La Marais (02:37)

wydano: 2022-02
more info: www.challenge.nl

CC72905

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Kompozytor
Jean-Philippe Rameau
Artysta
Alberto Rasi, Accademia Strumentale Italiana
Nazwa
Jean-Philippe Rameau: Pièces de clavecin en concerts
Instrument
clavecin
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-07-21
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.