search

Herbie Hancock: Secrets [Vinyl 1LP 180gram]

129,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Fusion Jazz
premiera polska:
2014-10-02
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Singlefoldowe etui
opis:

pablosreviews.blogspot.com - Ocena: 6/10
"Secrets" otwiera nowy rozdział w karierze Herbiego Hancocka. W nagraniach nie wspiera go już grupa Head Hunters, nie licząc udziału Benniego Maupina i Paula Jacksona. Ponadto w sesji wzięli udział gitarzyści Wah Wah Watson i Ray Parker oraz perkusiści James Levi, James Gadson i Kenneth Nash. Bardziej istotne są jednak zmiany, jakie zaszły w samej muzyce. Właśnie tym albumem klawiszowiec całkowicie przeszedł na stronę mainstreamu. To już nie fusion z elementami funku, a praktycznie czysty funk, czasem zahaczający o fusion. Materiał został w większości skomponowany przez Hancocka, Watsona i Jacksona, choć znalazło się tu także po jednej samodzielnej kompozycji Herbiego i Maupina, oraz jednej autorstwa gitarzystów.

Brzmienie albumu zdominowane jest przez proste, taneczne partie sekcji rytmicznej (z świetnie uwypuklonym, głębokim basem) i gitarzystów, którym towarzyszą łagodne i też niezbyt wyrafinowane solówki na klawiszach (głównie syntezatorach) i dęciakach. Zdecydowanie lepiej wypadają tu te bardziej energetyczne momenty, które bardzo fajnie bujają (na czele z singlowym "Doin' It", w którym pojawia się nawet partia wokalna), niż te bardziej relaksacyjne, w których robi się trochę tandetnie ("People Music", "Gentle Thoughts"). Najciekawiej wypada jednak finałowa kompozycja autorstwa Maupina, "Sansho Shima", w którym muzycy grają bardziej intensywnie i - w końcu - z jazzową interakcją, a klimat niczym z karaibskich plaż ustępuje miejsca kosmicznym dźwiękom. Nieporozumieniem jest natomiast nowa wersja "Cantaloupe Island" (tutaj jako "Cantelope Island") z wydanego ponad dekadę wcześniej albumu "Empyrean Isles", która prawie w ogóle nie przypomina oryginału - zrezygnowano z chwytliwej melodii na rzecz różnych udziwnień w stylu dźwięków syntezatora, pogwizdywań czy egzotycznego rytmu. Jak dla mnie, nagranie to jest zupełnie niepotrzebne - oryginał wciąż brzmi świeżo, natomiast ta nowa wersja wyraźnie się zestarzała brzmieniowo. Nawet bardziej od innych utworów z "Secrets", w których syntezatory są bardziej wtopione w całość i nie dominują nad innymi instrumentami.

Jak na album muzyka, który kiedyś stworzył tak wybitne albumy, jak tzw. Trylogia Mwandishi i uczestniczył w nagrywaniu wielkich dzieł Milesa Davisa, "Secrets" jest sporym rozczarowaniem. Ale w kategorii funku jest to całkiem przyjemne wydawnictwo, choć może momentami nieco tandetne i zbyt leniwe (w sensie klimatu). Dlatego raczej nie jest to album do słuchania na co dzień, ale na wakacyjną imprezę lub wypad na plażę będzie w sam raz.
Autor: Paweł Pałasz

Editor’s Info:
Secrets is an August 1976 jazz-funk fusion album by keyboard player Herbie Hancock. It is also Hancock's seventeenth album overall. Participating musicians include saxophonist Bennie Maupin and guitarist Wah Wah Watson.
The album clearly followed from its predecessor Man-Child. As ever, Paul Jackson's basslines were critical, and the other regular member Bennie Maupin continued to provide most of the solos alongside Hancock. Man-Child had seen the addition of electric guitar to Hancock's sound, and Secrets saw the guitar's place in the arrangements rise to crucial importance throughout. The flamboyant rhythm guitar contributions of top Motown session musician Wah Wah Watson are a particularly notable feature of the album.
Whereas Man-Child was evenly divided between up-tempo and laid-back tracks, Secrets emphasized the more mellow, softly rounded mood. Even the more up-tempo tracks, "Doin' It" and "Cantelope Island", are suffused with a relaxed Caribbean influence, and overall the album tends towards restrained, rolling grooves rather than overtly high-energy funk. Appropriately, Hancock spent much of his time using the mellow tones of the Fender Rhodes piano, and took advantage of new polyphonic synthesizers to contribute thick pads, foreshadowing ambient music.
Although summery and mellow, the album was far from lounge music, with some extremely abstract and intense sections, particular in the latter half; it is also entirely instrumental beside the "Jus' keep on doin' it" chants of the opening track. Subsequent Hancock albums saw the addition of more vocoded lead vocals and disco influences.
The Secrets line-up performed "Spider" (from this LP) and "Hang Up Your Hang-Ups" (from Man-Child) at the V.S.O.P. concert in the summer of 1976.

muzycy:
James Gadson – drums on Doin' It
Herbie Hancock – acoustic piano, Rhodes electric piano, electric grand piano, ARP Odyssey, ARP String Ensemble, Hohner D6 Clavinet, Micromoog, Oberheim 4 Voice, Echoplex
Bennie Maupin – soprano saxophone, tenor saxophone, saxello, lyricon, bass clarinet
Ray Parker Jr. – guitar, backing vocals on "Doin' It"
Paul Jackson – bass
James Levi – drums
Kenneth Nash – percussion, cuíca
Wah Wah Watson – guitar, Maestro universal synthesiser system / sample and hold unit, voice bag; vocals & bass on "Doin' It"

utwory:
A1. Doin' It (Melvin Ragin, Ray Parker, Jr.) – 8:03
A2. People Music (Herbie Hancock, Ragin, Paul Jackson) – 7:11
A3. Cantelope Island [sic] (Hancock) – 7:06
B1. Spider (Ragin, Hancock, Jackson) – 7:21
B2. Gentle Thoughts (Hancock, Ragin) – 7:05
B3. Swamp Rat (Jackson, Hancock, Ragin) – 6:26
B4. Sansho Shima (Bennie Maupin) – 4:50

wydano: 2014-10-02 (1976)
more info: www.columbiarecords.com
more info2: www.herbiehancock.com

MOVLP1023

Opis

Wydawca
Music On Vinyl
Artysta
Herbie Hancock
Nazwa
Secrets [Vinyl 1LP 180gram]
Instrument
piano
Zawiera
Vinyl 1LP
Data premiery
2014-10-02
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.