Avishai Cohen, Yonathan Avishai, Barak Mori, Ziv Ravitz: Naked Truth
Najnowszy album trębacza Avishai Cohena – „Naked Truth” – to pełne surowego piękna i wrażliwości poszukiwanie siebie. Nagranie ma w dużej mierze formę improwizowanej suity zarejestrowanej podczas sesji w studio na południu Francji. Izraelski trębacz skrupulatnie wytycza szlak, którym podążają jego wieloletni towarzysze. Ich wspólną grę cechuje intuicyjne porozumienie oraz wyczulenie na subtelnie zmieniające się akcenty muzyki… Przed sesją w Studios La Buissonne, Cohen zrobił tylko jedną próbę i jeden mini-koncert w trio. Przed sesją Avishai poprosił swoich towarzyszy, aby posłuchali nagrań mistrza fletu bansuri, Harisprasada Chaurasii, o którym Cohen mówił, że „wspaniale przekazuje umiejętność grania wszystkiego, a zarazem jedynie tego co najważniejsze...
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Ethno Jazz/World Jazz/Modern Jazz
premiera polska: 25.02.2022
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:
Opis Wydawcy:
Najnowszy album trębacza Avishai Cohena – „Naked Truth” – to pełne surowego piękna i wrażliwości poszukiwanie siebie. Nagranie ma w dużej mierze formę improwizowanej suity zarejestrowanej podczas sesji w studio na południu Francji. Izraelski trębacz skrupulatnie wytycza szlak, którym podążają jego wieloletni towarzysze: pianista Yonathan Avishai, basista Barak Mori i perkusista Ziv Ravitz. Ich wspólną grę cechuje intuicyjne porozumienie oraz wyczulenie na subtelnie zmieniające się akcenty muzyki. Ciekawostką jest zakończenie albumu, gdy Cohen recytuje wiersz „Departure” autorstwa Zeldy Schneurson Mishkovsky, którego klimat idealnie podkreśla muzyczną atmosferę albumu.
Avishai opisuje album jako wynik czegoś, co określa „dwuletnią medytacją”: – Siedziałem nad głównym motywem „Naked Truth” od początku pandemii COVID. Ośmiodźwiękowy motyw, który można usłyszeć na początku części II, był początkiem całego procesu. Nie powiedziałbym, że motyw „nawiedzał” mnie, ale towarzyszył mi przez cały ten okres i wszystko oscylowało wokół tych ośmiu nut i wariacji na ich temat. Zadawałem sobie pytanie, co chcę powiedzieć poprzez muzykę. Proces ten również odzwierciedlał moją osobistą, emocjonalną podróż. W przypadku wcześniejszych albumów, takich jak „Into The Silence”, muzyka bardzo mocno koncentrowała się na ustalonych kompozycjach. W tym przypadku melodie jakoś nie chciały zostać zapisane przed nagraniem. A jednocześnie, zupełnie inaczej było z solówkami… – mówi artysta.
Przed sesją w Studios La Buissonne, Cohen zrobił tylko jedną próbę i jeden mini-koncert z Yonathanem Avishaiem oraz Barakiem Morim. Przed sesją Avishai poprosił swoich towarzyszy, aby posłuchali nagrań mistrza fletu bansuri, Harisprasada Chaurasii, o którym Cohen mówił, że „wspaniale przekazuje umiejętność grania wszystkiego, a zarazem jedynie tego co najważniejsze”. Avishai ustalił z Zivem Ravitzem, by wprowadzić jedynie oszczędne brzmienia perkusji, tak aby zwiększyć emocjonalność i podkreślić ogólne skupienie na muzyce.
Charakter albumu „Naked Truth” tworzą małe instrumentalne detale, uwydatniając muzyczną duszę przez ograniczenie wszystkiego poza nimi. Kiedy Avishai zmienia delikatną trąbkę z tłumikiem na otwarte brzmienie w części III, to tak, jakby na jego muzykę nagle padło wyraziste światło
Wiersz „Departure”, izraelskiej pisarki Zeldy Schneurson Mishkovsky (1914-1984), który znalazł się na albumie, Avishai po raz pierwszy wykorzystał w projekcie z Danilo Pérezem i Chrisem Potterem. – Kiedy po raz pierwszy przeczytałem ten wiersz, byłem nim zachwycony – powiedział Cohen. Wiersz zawierający refleksje na temat śmierci i wolności, wypełniony uczuciem wdzięczności i zadumy stanowi idealne podsumowanie albumu „Naked Truth”.
„Naked Truth” zostało nagrane w Studios La Buissonne w Pernes-les-Fontaines we wrześniu 2021 roku i wyprodukowane przez Manfreda Eichera.
Editor's info:
There is a searching, yearning quality to Naked Truth, and a raw beauty and vulnerability in Avishai Cohen’s trumpet sound on his most improvisational ECM recording to date. Very much music-of-the moment, found and shaped in the course of a remarkable recording session in the South of France, Naked Truth takes the form of an extemporaneous suite. For most of its length the Israeli trumpeter painstakingly leads the way, closely shadowed by his long-time comrades – pianist Yonathan Avishai, bassist Barak Mori and drummer Ziv Ravitz - who share an intuitive understanding, hyper alert to the music’s subtly-changing emphases. At the album’s conclusion, Cohen recites “Departure”, a poem by Zelda Schneurson Mishkovsky, whose themes of renunciation, acceptance and letting go seem optimally-attuned to the mood of the music. Naked Truth was recorded at Studios La Buissonne in Pernes-les-Fontaines, in September 2021, and produced by Manfred Eicher.
muzycy:
Avishai Cohen: Trumpet
Yonathan Avishai: Piano
Barak Mori: Double Bass
Ziv Ravitz: Drums
utwory:
1. part 1 01:51
2. part 2 05:06
3. part 3 05:49
4. part 4 07:37
5. part 5 02:06
6. part 6 00:50
7. part 7 02:47
8. part 8 04:29
9. departure 04:28
wydano: 2022-02-25
more info: www.ecmrecords.com
Opis
- Wydawca
- ECM (DE)
- Artysta
- Avishai Cohen, Yonathan Avishai, Barak Mori, Ziv Ravitz
- Nazwa
- Naked Truth
- Instrument
- trumpet
- Zawiera
- 1CD
- Data premiery
- 2022-02-25