search

Benedetto Marcello: Amanti - Cantatas for Bass

59,99 zł
Brutto

multikulti.com - ocena * * * * 1/2:
...kantaty Benedetto Marcello podziwiali inni wielcy kompozytorzy, tacy jak Rossini, Bizet, Verdi i Chopin. Verdi szczególnie doceniał recytatywy Marcello.
Nowe wydawnictwo Challenge Classics oferuje pięć kameralnych kantat Marcello na basowy głos i basso continuo.
...W obsadzie zespołu usłyszymy Polkę - wiolonczelistkę Agnieszkę Oszanca, która w 2019 roku nagrała doskonale przyjęty na świecie album Salvatore Lanzettiego. Tutaj towarzyszą jej w zespole Ensemble Due Venti obok śpiewaka Sergio Forestiego, Simone Vallerotonda na arcylutni i klawesynista Alessandro Trapasso.

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
12.01.2022
kontynent: Europa
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * 1/2:
Forma krótkiego utworu wokalnego zyskała swoją nazwę - kantata - około 1620 r. we Włoszech (słowo kantata wywodzi się od włoskiego czasownika ‘cantare’ czyli ‘śpiewać’). Od początku kantaty miały wzmacniać w słuchaczach ich pobożność i miłość do boga, zgodnie z duchem Pisma Świętego. Z czasem pod tą nazwą zaczęły się jednak ukazywać kompozycje bardzo różnorodne, zarówno pod względem ilości wykonawców, jak i sposobów kształtowania formy. Na początku były to kompozycje wokalne przeznaczone na jeden, z czasem na kilka głosów z akompaniamentem instrumentów.
W początkach XVIII wieku kameralne kantaty były bardzo popularną formą muzyczną. Stosunkowo krótka kompozycja, składająca się z kilku arii z dodatkiem jednego lub dwóch recytatywów, napisana na solowy głos i basso continuo (klawesyn, wiolonczela, a w razie potrzeby np.. Lutnia) często wybrzmiewała w podczas prywatnych spotkań w szlacheckich kręgach.
Wenecki kompozytor Benedetto Marcello (1686-1737) był jednym z najpłodniejszych kompozytorów tego gatunku, zwłaszcza we wczesnych latach XVIII wieku. Napisał około 300 kantat, z czego ponad dwadzieścia na basowy głos. Kompozytor dążył do idealnej harmonii między tekstem a muzyką. To właśnie w kantatach wykształcił swój charakterystyczny, bardzo ceniony kunszt kompozytorski, który rozkwitł w pełni w jego słynnych Psalmach. Kantaty Benedetto Marcello podziwiali inni wielcy kompozytorzy, tacy jak Rossini, Bizet, Verdi i Chopin. Verdi szczególnie doceniał recytatywy Marcello.
Nowe wydawnictwo Challenge Classics oferuje pięć kameralnych kantat Marcello na basowy głos i basso continuo. Wszystkie kantaty są w formie RARA (Recitative-Aria-Recitative-Aria), a arie regularnie mają formę da capo. Recytatywy są w swoich rozwiązaniach harmonicznych szczególnie nieoczywiste.
Jak większość kantat Marcello, tak te poruszają uniwersalny temat miłości, tutaj raczej nieszczęśliwej? Zmagają się z uczuciami odrzucenia, smutkiem, zazdrością, nadzieją i żałobą. Sergio Foresti z zespołem wykonują je z pełną świadomością złożoności uczuć i zaskakującymi niuansami. W duchu Benedetto Marcello starają się wyrazić słowa i znaczenie tekstu w tych wirtuozowskich i pięknych kompozycjach.
W obsadzie zespołu usłyszymy Polkę - wiolonczelistkę Agnieszkę Oszanca, która w 2019 roku nagrała doskonale przyjęty na świecie album "Salvatore Lanzetti: Sonatas for Violoncello Solo and Basso Continuo Op. 1 - Vol. 1" (Challenge Classics, 2019). Tutaj towarzyszą jej w zespole Ensemble Due Venti obok śpiewaka Sergio Forestiego, Simone Vallerotonda na arcylutni i klawesynista Alessandro Trapasso.
autor: Witek Marynowski
Copyright © 1996-2022 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
In the Italian society of the early eighteenth century, the musical genre of the chamber cantata was popular as a refined form of entertainment. The chamber cantata is a relatively short composition, consisting of a couple of arias with the addition of one or two recitatives. They were performed in the private ambiances of the noble circles. A performance just needed the instruments of the basso continuo (harpsichord, cello, and if wanted for example a lute) and of course an excellent voice.

The Venetian composer Benedetto Marcello (1686-1737) was one of the most prolific composers of the genre, especially in his early years between 1710 and 1720. He wrote approximately 300 cantatas of which over 20 for the bass voice. This is an exceptionally high number. The composer strived to achieve a perfect harmony between poetry and music. As such, his cantatas were an invaluable laboratory for his famous Psalms. These were admired by great composers like Rossini, Bizet, Verdi, and Chopin. Verdi especially appreciated Marcello's recitatives.

The present recording offers five chamber cantatas of Marcello for the bass voice. All the cantatas of this recording are in RARA form (Recitative-Aria-Recitative-Aria) and the arias regularly have the da capo form. The recitatives are often unpredictable in their harmonic solutions.

Like most of Marcello's cantatas, they treat the subject of love. But the lovers are not happy. They struggle with the all too human complexity of love: feelings of rejection, sadness, jealousy, hope, and mourning. Their thoughts and feelings are intended to stimulate personal reflection. For Sergio Foresti and his colleagues it was a great joy to explore this music together with its complex feelings and nuances. In the spirit of Benedetto Marcello they seek to express the words and meaning of the text in these virtuosic and beautiful compositions.

muzycy:
Sergio Foresti, baritone

Ensemble Due Venti:
Agnieszka Oszanca, cello
Simone Vallerotonda, archlute
Alessandro Trapasso, harpsichord

utwory:
1. Benedetto Marcello: Udite, amanti SF A356 02:00
2. Benedetto Marcello: Udite, amanti SF A356 05:19
3. Benedetto Marcello: Udite, amanti SF A356 01:24
4. Benedetto Marcello: Udite, amanti SF A356 03:54
5. Benedetto Marcello: Che io viva in tante pene SF A55 01:45
6. Benedetto Marcello: Che io viva in tante pene SF A55 05:38
7. Benedetto Marcello: Che io viva in tante pene SF A55 01:24
8. Benedetto Marcello: Che io viva in tante pene SF A55 04:02
9. Benedetto Marcello: Quanta pietà mi fate SF A278 01:21
10. Benedetto Marcello: Quanta pietà mi fate SF A278 07:03
11. Benedetto Marcello: Quanta pietà mi fate SF A278 01:18
12. Benedetto Marcello: Quanta pietà mi fate SF A278 10:26
13. Benedetto Marcello: Lungi, speranze SF A182 01:18
14. Benedetto Marcello: Lungi, speranze SF A182 03:03
15. Benedetto Marcello: Lungi, speranze SF A182 01:11
16. Benedetto Marcello: Lungi, speranze SF A182 09:41
17. Benedetto Marcello: Poiché fato inumano SF A252 01:44
18. Benedetto Marcello: Poiché fato inumano SF A252 04:50
19. Benedetto Marcello: Poiché fato inumano SF A252 01:43
20. Benedetto Marcello: Poiché fato inumano SF A252 03:24

total time - 72:38
wydano: 2021-11-05
nagrano: Recorded at Kulturhaus Kurtatsch, Cortaccia, Italy, 21 September - 1 October 2020

more info: www.challenge.nl
more info2: www.aeoszanca.com

CC72894

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Kompozytor
Benedetto Marcello (1686-1739)
Artysta
Sergio Foresti / Ensemble Due Venti
Nazwa
Benedetto Marcello: Amanti - Cantatas for Bass
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-01-12
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.