search

Fabio Bonizzoni / Ryo Terakado - Johann Sebastian Bach: The Sonatas for Violin and Cembalo obbligato Vol. 1

59,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * 1/2:
… Sonata jest w twórczości J.S.Bacha reprezentowana bogato i różnorodnie, a wśród dzieł tego rodzaju najważniejsze miejsce zajmują sonaty z udziałem skrzypiec - dwie sonaty napisane z basso continuo i sześć z klawesynem obbligato. Wśród tych utworów w szczególności sześć sonat pomyślano, jako zestaw, o spójnym stylu i przemyślanym rozkładzie tonacji. Ten zbiór jest jednym z najważniejszych elementów w katalogu kameralnej muzyki Bacha...
… mistrzowie zmysłowej artykulacji, jakimi bez wątpienia są Ryo Terakado i Fabio Bonizzoni, prezentują wykonanie pełne namysłu, ale też frywolności, pełne pasji konwersowania, ale też akademickiej refleksji, dlatego właśnie ich interpretacja budzi emocje słuchacza.
Już nie mogę doczekać się drugiej części tego zbioru!

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
18.02.2022
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * 1/2:
Jak pisał Christoph Wolff w znakomitej książce "Johann Sebastian Bach: Muzyk i uczony", lipski kantor jawi się, jako „uczony” – człowiek o bardzo szerokich horyzontach intelektualnych, traktujący kompozycję, jako naukę ścisłą, przywiązujący ogromną uwagę do kunsztowności formy, matematycznej ścisłości i umysłowych łamigłówek.
Wykorzystywał niemal wszystkie aktualne formy muzyczne, stąd tak bogaty pozostawił po sobie dorobek kompozytorski. Sonata jest w jego twórczości reprezentowana bogato i różnorodnie, a wśród dzieł tego rodzaju najważniejsze miejsce zajmują sonaty z udziałem skrzypiec - dwie sonaty napisane z basso continuo i sześć z klawesynem obbligato. Wśród tych utworów w szczególności sześć sonat pomyślano, jako zestaw, o spójnym stylu i przemyślanym rozkładzie tonacji. Ten zbiór jest jednym z najważniejszych elementów w katalogu kameralnej muzyki Bacha. Syn Bacha, Carl Philippe Emmanuel Bach, tak je określił w pierwszej biografii Bacha z 1774 roku, pióra Johanna Nikolausa Forkela - " The Sonatas for Violin and Cembalo obbligato to jedne z najlepszych dzieł mojego ukochanego ojca. Nawet teraz brzmią bardzo dobrze i dają mi wiele rozkoszy, niezależnie od tego, że mają ponad pięćdziesiąt lat.”

Ryo Terakado - jeden z najlepszych obecnie skrzypków barokowych, występował, jako koncertmistrz w kilku orkiestrach barokowych w Europie i Japonii, m.in. Les Arts Florissants, La Chapelle Royale, Collegium Vocale Gent, La Petite Bande i Tokyo Bach-Mozart Orchestra. Był koncertmistrzem Bach Collegium Japan, które prowadzi kompletne nagrania kantat Bacha pod dyrekcją Masaakiego Suzuki, grając nie tylko na skrzypcach, ale także na altówce i altówce miłosnej.

Uważany za jednego z czołowych klawesynistów i organistów swojego pokolenia Fabio Bonizzoni, współpracuje z najważniejszymi współczesnymi orkiestrami barokowymi, jak Amsterdam Baroque Orchestra di Ton Koopman, Le Concert des Nations Jordiego Savalla, czy Europa Galante. Od lat prowadzi powołaną przez siebie orkiestrę – La Risonanza, z którą regularnie występuje w najważniejszych salach koncertowych i na najważniejszych europejskich festiwalach.

Ryo Terakado tak opisuje ich współpracę "od kuchni" - "Moje pierwsze sceniczne spotkanie z Fabio miało miejsce w 2019 roku. Przez długi czas byliśmy kolegami z Królewskiego Konserwatorium w Hadze, gdzie wspólnie wykładamy, ale dotąd nigdy nie występowaliśmy wspólnie. Już podczas tego pierwszego koncertu odkryliśmy, że dzielimy wspólny język muzyczny i podobnie podchodzimy do pracy twórczej, a współpraca okazała się niezwykle udana i satysfakcjonująca. Teraz jesteśmy przekonani, że nasz duet jest na tyle dojrzały, że z przyjemnością prezentujemy Wam te owoce naszej współpracy. Bach to rozkosz w naszym życiu."

Wydana właśnie w barwach cenionej Challenge Classics płyta, zawiera trzy pierwsze "Sonaty na Skrzypce i Klawesyn Obligato", mistrzowie zmysłowej artykulacji, jakimi bez wątpienia są Ryo Terakado i Fabio Bonizzoni, prezentują wykonanie pełne namysłu, ale też frywolności, pełne pasji konwersowania, ale też akademickiej refleksji, dlatego właśnie ich interpretacja budzi emocje słuchacza.
Już nie mogę doczekać się drugiej części tego zbioru!
autor: Andrzej Matysiak
Copyright © 1996-2022 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
Johann Sebastian Bach developed a new style, cembalo obbligato, where the right hand of the keyboard plays as a melody instrument and is given the same importance as the violin, flute or other solo instrument. His sonatas for melody instrument and keyboard instrument include works for flute, violin, and viola da gamba. It seems that the obbligato style interested him more than the traditional continuo role for the keyboard. As for the violin, there are two sonatas written with basso continuo and six with harpsichord obbligato. Among these works, the six sonatas in particular were conceived as a set, with a consistent style and a well-considered key distribution. This set is one of the highlights in the catalog of Bach’s chamber music. Bach’s son Carl Philippe Emmanuel Bach writes to Bach’s first biographer, Johann Nikolaus Forkel, in 1774: “The 6 clavier [and violin] trios…are amongst the best works of my dearly beloved father. Even now they sound very good and give me many delights, regardless of the fact that they are over fifty years old.”

The key distribution is somewhat symmetric and this suggests that Bach intended these as a set of pieces for violin, comparable to his unaccompanied sonatas and partitas for violin. Additionally, with the exception of Sonata No. 6, this set of works all follow the church sonata style.

Ryo Terakado: My first performance with Fabio was in 2019. We had been colleagues at the Royal Conservatoire in The Hague for a long time, but we had never actually performed together in concert. We discovered immediately that we shared a common musical language and approached our music similarly, and the collaboration was tremendously successful and rewarding. We now feel that our ensemble as a duo is sufficiently mature that it is our pleasure to present to you these fruits of our collaboration. Bach is a delight in our life.

muzycy:
Ryo Terakado, violin
Fabio Bonizzoni, harpsichord

Violin: Andrea Guarneri 1665 Cremona; Harpsichord: Willem Kroesbergen, Utrecht, after Couchet

utwory:
1. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 1, BWV 1014, in B Minor Adagio 03:12
2. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 1, BWV 1014, in B Minor Allegro 02:58
3. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 1, BWV 1014, in B Minor Andante 03:07
4. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 1, BWV 1014, in B Minor Allegro 03:36
5. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 2, BWV 1015, in A Major [Dolce] 02:51
6. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 2, BWV 1015, in A Major Allegro Assai 03:14
7. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 2, BWV 1015, in A Major Andante un poco 02:54
8. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 2, BWV 1015, in A Major Presto 04:34
9. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 3, BWV 1016, in E Major Adagio 03:41
10. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 3, BWV 1016, in E Major Allegro 03:14
11. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 3, BWV 1016, in E Major Adagio ma non tanto 04:32
12. Johann Sebastian Bach: Sonata No. 3, BWV 1016, in E Major Allegro 04:03

wydano: 2021-12-01
nagrano: Recorded in Nomaglio, Italy, 12-14 October 2020

more info: www.challenge.nl

CC72866

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Kompozytor
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Artysta
Fabio Bonizzoni / Ryo Terakado
Nazwa
Johann Sebastian Bach: The Sonatas for Violin and Cembalo obbligato Vol. 1
Instrument
clavecin
Zawiera
1CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.