search

Sinikka Langeland: Maria Magdalena

59,99 zł
Brutto

multikulti.com:
…znalezione w Solør, Telemarku i Gudbrandsdalen ballady o Marii Magdalenie, wraz z innymi melodiami ludowymi i improwizacjami, stanowią muzyczny fundament, na którego bazie Sinikka Langeland, wykorzystując formę recytatywną, opowiada jej historię w niezwykłym otoczeniu dzieł Jana Sebastiana Bacha. Muzyka instrumentalna Bacha wzmacnia i tak gęstą od emocji atmosferę opowieści…
…"Sinikka Langeland brzmi jak cała orkiestra ze swoją niezwykłą techniką wokalną i kantele" – zauważył jeden z dziennikarzy….

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Muzyka klasyczna / Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska: 10.01.2022
opakowanie: digipack
opis:
multikulti.com:
Maria Magdalena jest jedną z najciekawszych i zarazem enigmatycznych biblijnych postaci. Jest zatem Marią, siostrą Marty i Łazarza, liderką grupy apostołów, ale także uwodzicielską i zmysłową nierządnicą, po rywalkę Piotra w przewodzeniu Kościołowi. Była obecna przy ukrzyżowaniu Jezusa i to ona pierwsza odkryła pusty grób.
Jedno jest pewne, że jej historia była źródłem pocieszenia dla wielu kobiet, a badania wykazały, że średniowieczne ballady o Marii Magdalenie były często śpiewane przez samotne matki. Młode kobiety, żyjące poza lokalnymi społecznościami, traktowane jako społeczne wyrzutki, znajdowały pewną pociechę w pieśniach o Maryi, która urodziła dzieci ze swoim ojcem, bratem i księdzem, ale została oczyszczona z grzechu po wielu latach pokuty na pustyni. Pieśni o niej były w końcu wyrazem buntu przeciwko niesprawiedliwemu traktowaniu kobiet w naszej kulturze.

Znalezione w Solør, Telemarku i Gudbrandsdalen ballady o Marii Magdalenie, wraz z innymi melodiami ludowymi i improwizacjami, stanowią muzyczny fundament, na którego bazie Sinikka Langeland, wykorzystując formę recytatywną, opowiada jej historię w niezwykłym otoczeniu dzieł Jana Sebastiana Bacha. Muzyka instrumentalna Bacha wzmacnia i tak gęstą od emocji atmosferę opowieści.

Doskonale znany Koncert G-dur Bacha/Vivaldiego „Christ lag in Todesbanden”, BWV 718 i „Allein Gott in der Höh' się Ehr”, BWV 676 są grane przez Kårego Nordstogę, głównego organistę Katedry w Oslo, na słynnych organach Wagnera w katedrze Nidaros, oraz Suita na wiolonczelę D-dur Bacha BWV 1012 grana na altówce przez Larsa Andersa Tomtera. Słyszymy także improwizacje wokalne Sinikki Langeland do dwóch bachowskich kompozycji i jej koronny instrument, ludową harfę, fińską odmianę cytry o płaskim korpusie z drewna brzozowego lub topolowego - 15-strunowe kantele. Sinikka Langeland i Kare Nordstoga współpracują ze sobą od 20 lat, zgłębiając tajniki wykonawcze muzyki norweskiej. Efektem im współpracy jest pięć płyt, na których religijne pieśni ludowe są zestawione z chorałami organowymi i innymi utworami Jana Sebastiana Bacha, opartymi na tych samych hymnach. "Sinikka Langeland brzmi jak cała orkiestra ze swoją niezwykłą techniką wokalną i kantele" – zauważył jeden z dziennikarzy.

Sinikka Langeland, córka Finki i Norwega, studiowała grę na fortepianie i gitarze. Wiele czasu poświęca na studia nad tradycyjną muzykę Skandynawii. Dość szybko zaczęła grać na kantele, narodowym fińskim instrumencie. Jest jednym z najbardziej charakterystycznych muzyków ludowych naszych czasów. Prowadząc wieloletnie badania nad kulturą Skogfinn (Forest Finn) wypracowała własny, niepowtarzalny styl, reinterpretując i prezentując tę ginącą tradycję. Poza grą na kantele znana jest także jako interpretatorka pieśni ludowych, takich jak pieśni runiczne i kveding (tradycyjna technika wokalna).

Jej nowe wydawnictwo "Maria Magdalena" przedstawia fascynujący i wieloaspektowy portret najwybitniejszej kobiety w świecie chrześcijańskim po Maryi Dziewicy.
Copyright © 1996-2022 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
The story of Mary Magdalene has been a source of comfort for many women, and research has shown that medieval ballads about Mary Magdalene are often sung by single mothers. Young women who were out¬casts must have found some measure of consolation in the songs about Mary, who bore children with her fa¬ther, her brother and a priest, but was cleansed of sin after doing penance in the wilderness for many years. But the possibility should not be overlooked that the songs could have been sung with a sarcastic undertone, becoming an unassailable and liberating weapon when there was no other recourse for rebelling against unjust treatment.

The Mary Magdalene ballads, found in Solør, Telemark and Gudbrandsdalen, along with other folk tunes and improvisations, form the musical basis of the vocal element, where Sinikka Langeland uses the recitative form to tell the story while surrounded by works of Johann Sebastian Bach. The instrumental music is meant to intensify the emotions and atmosphere of the story although it is in itself, of course, some of the most beautiful music ever written.

Bach/Vivaldi’s well-known Concerto in G Major, “Christ lag in Todesbanden”, BWV 718 and “Allein Gott in der Höh’ się Ehr”, BWV 676 are played by Kåre Nordstoga on the famous Wagner organ in the Nidaros Cathedral, and Bach’s Cello Suite in D Major, BWV 1012 (here in G Major) is played on the viola by Lars Anders Tomter. Langeland also improvises vocally to two of Bach’s works. Between the texts that describe Jesus appearing to his disciples after the resurrection, she plays a 15-string kantele.

The recording was made in the Nidaros Cathedral, and represents the continuation of a project of many years’ standing to place Norwegian religious folk songs side by side with organ chorales by Bach, using the same hymn as a basis. Here Langeland is taking a freer approach, but is still pairing folk songs with works by Bach, as on her earlier recording of songs about the Virgin Mary. Marias song was released by the ECM label in 2009. This new release presents a fascinating and multifaceted portrait of the most prominent woman in the Christian world after the Virgin Mary.

SINIKKA LANGELAND SONG/KANTELE
Sinikka Langeland was born in Kirkenær, Solør, in 1961, and is one of the most distinctive folk musicians of our time. She has brought the Skogfinn (Forest Finn) culture into focus through her research, reinterpretations and presentations. She plays the kantele, the Finnish national instrument, but is also known as an interpreter of folk songs such as rune songs and kveding (a traditional vocal technique). After having discovered some folk variants of “Kyrie” and other religious folk songs, she initiated a long-term project of juxtaposing these with organ chorales and other works by Johann Sebastian Bach that are based on the same hymns. This fascinating combination has resulted in five records, and presents an entirely new musical landscape. “She sounds like a whole orchestra with her remarkable vocal and kantele technique,” one journalist noted.

muzycy:
Sinikka Langeland: voice, kantele
Lars Anders Tomter: viola
Kåre Nordstoga: organ

utwory:
1. Mary went to the source 01:49
2. Fantasia sopra 'Christ lag in Todesbanden', BWV 718 05:30
3. Mary cometh to the sepulchre 05:31
4. Concerto in G Major, BWV 592 I. Allegro 03:24
5. Concerto in G Major, BWV 592 II. Grave / Mary and the angels 02:29
6. Noli me tangere / Mary Magdalene sees Jesus 04:19
7. Concerto in G Major, BWV 592 III. Presto 02:02
8. Jesus shows himself to the disciples / Jesus leaves the disciples 06:15
9. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 I. Prélude / Mary comforts the disciples 04:11
10. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 II. Allemande 07:57
11. Peter and Mary 00:57
12. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 III. Courante 03:13
13. Tell us the things that you remember 00:56
14. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 IV. Sarabande 04:01
15. Mary’s vision 02:15
16. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 V. Gavotte I / VI. Gavotte II 03:39
17. Suite No. 6 in G Major, BWV 1012 VII. Gigue 03:54
18. Peter’s jealousy 03:06
19. Allein Gott in der Höh’ sei Ehr’, BWV 676 05:29

wydano: 2021-10-08

nagrano: Recorded in the Nidaros Cathedral

www.lawo.no
www.sinikka.no

LWC1228

Opis

Wydawca
Lawo Classics
Artysta
Sinikka Langeland
Nazwa
Maria Magdalena
Instrument
kantele
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-01-10
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.