search

Atzko Kohashi & Tony Overwater: Crescent

63,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * *:
…Na płycie mamy do czynienia z przemyślaną opowieścią, której kolejne rozdziały napisane przez Coltrane'a ("Wise One", "Lonnie’s Lament", "Crescent", "Mr. Syms"), Haggarda ("What’s New"), Hadena ("Nightfall", "Our Spanish Love Song"), Jule Styne ("As Long As There’s Music") i Overwatera ("De Boot") tlą się leniwie, płyną własnym kursem. Aranżacje zaplecione są w sposób nieoczywisty, wypełnione detalami, które odkrywamy dopiero przy kolejnych przesłuchaniach. Muzycy wydobywają na powierzchnię raczej refleksyjny niż ekspresyjny ładunek kompozycji, dominuje poetycka, rozmarzona aura całości. Z drugiej bogactwo techniki wariacyjnej obu instrumentalistów nie pozwala nam poddać się tej melancholii…

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Jazz / Straightahead / Mainstream Jazz
premiera polska: 10.01.2022
opakowanie: digipack
opis:
multikulti.com * * * * *:
Tradycja duetów fortepianowo-kontrabasowych wcale nie jest taka bogata. Największym specjalistą tej obsady jest zapewne Charlie Haden, który nagrywał duety z Kenny'm Barronem, Hankiem Jonesem, Geri Allen, Bradem Mehldau'em, Gonzalo Rubalcabą i Keithem Jarrettem. Moją ulubioną duetową płytą zmarłego w 2014 roku kontrabasisty jest wspólna z Hankiem Jonesem "Steal Away: Spitituals, Hymns And Folk Songs" (Verve, 1995). To swoisty "wzorzec metra" duetu piano-bass. Ale są też doskonałe duety Enrico Pieranunziego i Thomasa Fonnesbaeka "Blue Waltz" (Stunt Records, 2018) i "The Real You - A Bill Evans Tribute" (Stunt Records, 2020).

Tym razem słuchamy japońskiej pianistki Atzko Kohashi i holenderskiego kontrabasisty Tony'ego Overwatera. Atzko Kohashi poznałem dzięki niezwykłej płycie "Elegy", którą nagrała wraz z urodzoną w Moskwie skrzypaczką Mayą Fridman i holenderskim kontrabasistą i kompozytorem Fransem van der Hoevenem. Płytę wydała w 2017 roku oficyna wydawnicza TRPTK. Po niej nagrała triową "Virgo" w składzie Atzko Kohashi / Angelo Verploegen / Tony Overwater (Jazz In Motion, 2019). Tak pisałem o niej na naszych łamach "…Jej najnowszą płytę "Virgo" odbieram jako muzyczną emanację japońskiej estetyki, zakorzenionej w sztuce zen. Tak jak sztuka zen promuje odnajdywanie piękna życia w jego niedoskonałościach, muzyka tria Atzko Kohashi, Angelo Verploegen, Tony Overwater zachwyca swoją surowością i powściągliwością. Muzycy odkrywają przed słuchaczem prawdziwą naturę muzyki, z jej elegijną posępnością, niespotykaną obsadą instrumentalną (fortepian, kontrabas i flugelhorn), trafionym programem płyty. Piękno tej magicznej opowieści jest pięknem zabarwionym smutkiem i melancholią płynącą ze świadomości, że wszystko przemija, powstaje z nicości i w niej ma swój kres…"

Kontrabasista Tony Overwater konsekwentnie żegluje pomiędzy gatunkami, kulturami i wiekami. Czy to w kwartecie Davida Murray'a z Sunny'm Murray'em i Kahilem El'Zabarem ("A Sanctuary Within", Black Saint, 1992), czy w Madar Ensemble (Madar z arabskiego to Orbita) i kwartecie z Kayhanem Kalhorem, gdzie Wschód spotyka się z Zachodem ("It’s Still Autumn" i "Acamar", Kepera Records, 2019), czy to w Rembrandt Frerichs Trio, gdzie jazz grany jest na fortepiano z XVIII wieku, harmonium, violi basowej z XVI wieku (Jazz In Motion, 2018), po jego własne zespoły jak Tony Overwater trio i Tony Overwater Ensemble, stawia na wyraziste brzmienie i autorską wizję muzykowania.

Na płycie "Crescent" mamy do czynienia z przemyślaną opowieścią, której kolejne rozdziały napisane przez Johna Coltrane'a ("Wise One", "Lonnie’s Lament", "Crescent", "Mr. Syms"), Boba Haggarda ("What’s New"), Charliego Hadena ("Nightfall", "Our Spanish Love Song"), Jule Styne ("As Long As There’s Music") i Tony'ego Overwatera ("De Boot") tlą się leniwie, płyną własnym kursem. Aranżacje zaplecione są w sposób nieoczywisty, wypełnione detalami, które odkrywamy dopiero przy kolejnych przesłuchaniach. Muzycy wydobywają na powierzchnię raczej refleksyjny niż ekspresyjny ładunek kompozycji, dominuje poetycka, rozmarzona aura całości. Z drugiej bogactwo techniki wariacyjnej obu instrumentalistów nie pozwala nam poddać się tej melancholii. Wystarczy posłuchać genialnych interpretacji coltrane'owskich "Lonnie’s Lament" z albumu "Crescent" i "Mr. Syms" z "Coltrane Plays The Blues", jak też "Our Spanish Love Song" Hadena z programu Quartet West, aby w pełni docenić subtelną elegancję i unikalną wrażliwość harmoniczną muzyków.

"Crescent" to fascynujący dialog, który z powodzeniem można zaliczyć do najwspanialszych duetowych osiągnięć w jazzie!
autor: Krzysztof Szamot
Copyright © 1996-2022 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
Atzko & Tony's latest album, "Crescent" was recorded on February 14, 2021 at Beauforthuis, a music venue and a former church, in Austerlitz in the Netherlands. In the midst of a prolonged pandemic, it was an exceptional recording where two musicians entrusted their passion to their instruments.

Atzko & Tony immediately bonded through a deep desire to realize the recording and put their best into the project. The duo was deeply inspired by Coltrane's Crescent. The beautiful acoustic of the church building, combined with the beauty of the surrounding snowfields, resulted in an impressive recording. Only five months after the recording, the album "Crescent" was released by Studio Songs in Japan, and it is scheduled to be released worldwide in January 2022 by Jazz in Motion records.

It is said that people have long considered the gradually waxing moon to be a symbol of the fulfilment of their wishes, and that praying to the crescent moon was a special occasion. The crescent moon, which reflects the sunlight and waxes day by day, is like a piece waiting to be fully formed. You do not just entrust your dreams but you set your sights and your hopes, looking forward to the future and preparing to take action. It is no wonder that Coltrane's Crescent connected with their hope to realise this recording session.

muzycy: Atzko Kohashi: piano
Tony Overwater: double bass

utwory: 1. Wise One (by John Coltrane)
2. What’s New (by Bob Haggard)
3. Lonnie’s Lament (by John Coltrane)
4. De Boot (by Tony Overwater)
5. Crescent (by John Coltrane)
6. Nightfall (Ellen David) (by Charlie Haden)
7. Mr. Syms (by John Coltrane)
8. Our Spanish Love Song (by Charlie Haden)
9. As Long As There’s Music (Jule Styne)

wydano: 2022-01-14
nagrano: Recorded at Beauforthuis in Austerlitz, The Netherlands

www.jazzinmotion.com
www.atzkokohashi.com
www.tonyoverwater.com

JIM74725

Opis

Wydawca
Jazz In Motion
Artysta
Atzko Kohashi & Tony Overwater
Nazwa
Crescent
Zawiera
1CD
Data premiery
2022-01-10
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.