search

No Time For Dreaming [Vinyl 1LP]

99,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Soul / Funk
premiera polska:
2011-06-11
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: kartonowe etui
opis:

multikulti.com:
Charles Bradley przy wydawniczym i muzycznym wsparciu supergrupy Menahan Street Band wydał właśnie swój debiutancki album "No Time For Dreaming". To spore wydarzenie, ponieważ Bradley niedawno skończył 62 lata. Jak widać na tym przykładzie, debiutować można bez względu na wiek. Niewątpliwie napawa to optymizmem. Surowy, mocny głos i soulowo-funkowe granie to krótka charakterystyka płyty. Plus spory bagaż doświadczeń, o którym w biogramie poniżej. Dla miłośników Sharon Jones czy Lee Fieldsa kolejna mocna pozycja.


soul-jazz.blogspot.com:
W pogoni za młodością i tym co z nią związane, wszechobecny zgiełk koliduje z naturalnym rozwojem - dojrzewaniem. I gdy pomiędzy kolejnymi donosami o następnych operacjach plastycznych gwiazd telewizji i kina, reklamami zabiegów kosmetycznych a zwolnieniami z pracy z powodu oznak starzenia się, czy też innych skonfliktowanych z naturą ludzką rzeczy, pojawia się soulmen, który być może dobrze poznał kolor ścian gabinetu urologa. Panie i Panowie, przed Państwem debiut na miarę cudownego powrotu Lee Fieldsa z 2009 roku - kolega z Daptone Records - Charles Bradley.

Debiut w wieku 62 lat rozbija bank najlepszych historii soulowych lub jazzowych artystów. Nawet koleżanka z Daptone, Sharon Jones, przegrywa na początku tej wymyślonej na potrzeby tekstu rywalizacji, a co dopiero taki Al Jarreau czy wciąż niedoceniony Bill Withers (nie wspominając już o tuzach muzyków przed trzydziestką bez pierwszej płyty na koncie). Album No Time For Dreaming to ważne wydarzenie nie tylko muzyczne, lecz - kto wie - nawet społeczne. Być może nie jest tak źle jak się wydaje, pomiędzy kolejnym wysłanym e-mailem a niespokojnym oczekiwaniem na odpowiedź pozostało sporo czasu do zagospodarowania.

Pan Bradley, choć tytuł wskazuje inaczej, nie oddalał się od sfery marzeń. Noce spędzone na torowisku nowojorskiego metra, czy na posadzie kucharza lokalnych barów przybliżały do celu. Własna płyta pomimo dalekiej drogi to marzenie z tych najintensywniejszych, charakterystycznych dla osób z dużą wytrwałością, pokorą, zrozumieniem. Bo jak inaczej myśleć o bohaterze dzisiejszej notki, jak nie o człowieku zdeterminowanym i gotowym walczyć o swoje marzenia, o prawo do posiadania marzeń skoro od 14 roku życia pragnął robić to co zrealizował 48 lat później?

Płyta ukaże się w tym tygodniu, krótki czas do premiery niestety nie obfituje w kolejne nagrania, oprócz promowanego teledyskiem The World (Is Going Up In Flames), w serwisie Youtube dostępny również odsłuch tytułowego nagrania. Pomiędzy niewiadomymi jednego można być pewnym: szczerego soulu Charlesa Bradleya, soulu jakiego w przestrzeni ciągle brakuje.

Album wyda zasłużona wytwórnia Daptone Records, nowojorski dom dla współczesnej muzyki soul inspirowanej latami 60. Autorami muzyki są The Menahan Street Band.

autor: Jędrzej Siwek


uwolnijmuzyke.pl
Najbardziej spóźniony debiut roku.

Nawet nie tyle roku, co życia. Charles Bradley urodził się na Florydzie w 1948 roku. Tak, to nie żart, ani drukarski chochlik, ten tegoroczny debiutant ma 63 lata. I ciężkie życie za sobą. Jego większość spędził jako kucharz w szpitalu psychiatrycznym w Nowej Anglii. Wychowany w najbiedniejszych częściach Brooklynu, Bradley sam mówi, że jego jedynym pozytywnym wspomnieniem z dzieciństwa jest koncert Jamesa Browna z 1964 roku. Ten koncert był też dla młodego Charlesa inspiracją i natchnieniem. Przez całe życie próbował rozpocząć karierę z różnymi zespołami, ale Fortuna nie była dla niego łaskawa. Udało się dopiero dwa lata temu, gdy wrócił do Nowego Jorku po latach mieszkania na Zachodnim Wybrzeżu i Nowej Anglii. W jednym z małych klubów, gdzie grał covery Jamesa Browna, zauważył go szef Daptone Records. I od razu zaproponował mu kontrakt.

Nic w tym dziwnego. Bradley jest obdarzony wyjątkowym, hipnotyzującym, zachrypniętym głosem. Jego ciężkie życie słychać nie tylko w autobiograficznych tekstach, ale i samym brzmieniu głosu. Przebija przez niego zmęczenie, smutek i żal. Swoje historie Charles ubiera w klasycznych soul, prosto z lat swojej młodości.

Za tę warstwę odpowiada złożony w 100% z białasów Menahan Street Band. Mimo tego ich soul nie jest ani w jednym gramie "niebieskooki". To prawdziwie czarna muzyka, idealnie wyważona między melancholią a pięknem. Takiej ekipy nie powstydziłaby się Aretha Franklin. Są po prostu doskonali, żywcem wyciągnięci z małego, zadymionego klubu na Manhattanie. Nie jest to dalekie od prawdy, jedyna różnica jest taka, że są z Brooklynu. "The Telephone Song" to odświeżona wersja "Tired of Fighting" z debiutu MSB, Charles jedynie dograł wokale. Dzięki niemu piosenka, która była jednym ze średniaków na "Made the Road By Walking" tutaj jest jednym z najjaśniejszych punktów. Zresztą tu są same jasne punkty.

W tekstach Charles nie narzeka na swoje życie, momentami przyjmuje postawę mistrza Zen, który wyroki losu przyjmuje z pokorą. Czasem, jak w "Golden Rule" zmienia się w pełnego żaru kaznodzieję, który chce zmienić ludzi, czasem jest nieszczęśliwym kochankiem. W piosence tytułowej śpiewa, że życie jest za krótkie na marzenia i że zamiast je tracić na ich snucie, trzeba zabrać się do roboty. Dokładnie tak, jak on robił przez 63 lata.

Cóż można napisać, nie dość, że płyta broni się sama, to jeszcze stoi za nią przejmująca historia.
autor: Michał Wieczorek


Editor's info:
It's taken just two short years for Dunham Records - an imprint of Daptone Records - to establish itself as one of the most captivating creative forces in soul music. The brainchild of guitarist/producer Thomas "Tommy TNT" Brenneck, Dunham's indelibly atmospheric sound is epitomized by its flagship artist, Menahan Street Band. After releasing a handful of crucial 45s, Dunham Records prepares to enter the next phase of its evolution with the debut album of its inaugural vocalist, Charles Bradley.

Charles Bradley's voice has evolved from a lifetime of paying dues, having nomadically labored for decades at various day jobs from Maine to Alaska - singing and performing in his spare time - before re-settling in his hometown Brooklyn and eventually finding a musical home at Dunham. In his distinctively rough-hewn timbre one hears the unmistakable voice of experience - each note and gruff inflection is a reflection of his extended, sometimes rocky, personal path. It's only fitting that No Time For Dreaming's producer Brenneck (also a member of The Dap-Kings and The Budos Band) would recognize in Bradley a kindred musical spirit - a singer whose performances exude both raw power and poignant beauty.

Recorded at Dunham Studios, backed by The Menahan Street Band, and mixed at Daptone Records' internationally revered "House of Soul" Studios, No Time For Dreaming is the inspired sound of an awakening.


The story of Charles Bradley:
Charles Bradley is no stranger to hard times. Born in Gainesville, Florida in 1948 and raised in Brooklyn, New York, Charles spent the better part of his childhood living on the streets. One of the more optimistic moments of his childhood came in 1962, when his sister took him to see James Brown at The Apollo. Brown's energy formed a lasting impression on Charles. He went home and immediately began practicing microphone tricks with a broom attached to a string, imitating the Godfather's every move. With his newfound inspiration came an urgent desire to get off the streets and make something of himself.

Charles made his way out of Brooklyn via Job Corps, a federal program for helping underprivileged families. His job placement took him to Bar Harbor, Maine where he learned to cook. While in Maine, he put together a band and began to pursue his passion for performing. He had his first taste of the stage when he was asked to perform for some female employees of Job Corps in Poland Springs. The ladies went wild and Charles knew that he was destined to be an entertainer. Unfortunately, his fate was put on hold when his band mates were drafted in the Vietnam War, and he was forced to find work as a chef in Wassaic, New York at a hospital for the mentally ill.

After nine years cooking for 3500 people a day, being harassed by local police officers, and having no musical outlet, Charles decided to leave Wassaic and head west in search of a dream. He had saved up enough money to buy a new Ford but soon realized that he couldn't keep up with the payments, he promptly returned it to a dealer and began hitchhiking. He caught rides all the way from New York to California and up through Canada. He persevered through the dangers of the road (including one driver who confided in him that he had just killed his wife and children) and eventually landed in Alaska where he once again found work as a chef. Though the job paid well, he was not well liked by his fellow chefs, and soon made his way back to California via airplane.

Charles spent over 20 years in California, making his living as a chef, all the while playing music on the side. He had no regular band, but he played pick-up gigs when they came along and sat in on recording sessions to feed his musical cravings. Things seemed to be looking up for Charles, but just as he was about to put a down payment on his first house, he was laid-off from his job of 17 years. Being fired forced him to re-evaluate his life out west. Ultimately, he decided to come home to Bushwick, Brooklyn to be with his family again. Charles took every penny he had saved, loaded up a truck with the musical equipment he collected over the years, and drove back to New York. At this point, he was fed up with the tribulations of being a chef and took up work as a handyman to allow himself the flexibility to pursue his musical career.

Charles finally found an audience when he began making appearances in local Brooklyn clubs performing his James Brown routines under the alter ego "Black Velvet." At 51, he was finally making a life for himself back home. His musical career was moving forward, but he was to be tested once again.

Charles awoke in his mother's house one morning to the sounds of police sirens. He was devastated to find that his brother had been shot and killed by his nephew. Life did not seem worth living anymore.

Charles was down and out when Gabriel Roth of Daptone Records happened upon him performing his Black Velvet act at the Tarheel Lounge in Bedstuy. Roth recognized his raw talent and directly brought him into the Daptone "House of Soul" Studios for a session with the Sugarman 3. "Take It As It Comes" was Charles' first single on Daptone and it proved him as a worthy vocalist. Roth eventually brought Charles out to Staten Island to see Dirt Rifle and the Bullets, a young funk band playing James Brown and Meters influenced songs. Thomas Brenneck, songwriter and guitarist for the Bullets, hit it off with Charles and they began working together. They released two singles on Daptone under the name "Charles Bradley and the Bullets," but the Bullets soon dismantled in order to form the afrobeat influenced Budos Band.

However, Brenneck knew that Charles had something more to give and after moving to Bushwick himself, he and Charles reunited. In time, they became close friends and Charles confided his life story in Brenneck. The young producer was moved when he heard Charles tell the painful story of his brother's death. Brenneck said, "Charles, we gotta put that story to music." Brenneck had put together a small bedroom studio and was working on instrumentals with a new group soon to be named Menahan Street Band. His new sound was the perfect compliment for the heartfelt and troubled lyrics that sprang from Charles' story. Brenneck had just launched Dunham Records, a division of Daptone, and would release Charles' "The World (Is Going Up In Flames)" and "Heartaches and Pain" as it's second single. A departure from his Black Velvet act, the songs showed a new side of Charles as a compelling artist in his own right and proved to be a great success. Many late night writing and recording sessions later, he and Brenneck completed their first full-length record, No Time For Dreaming. Charles always knew he was born to entertain, but in the making of this record he discovered a proclivity for songwriting as well.

The record was a labor of love for both Charles and Brenneck. After years of working together, No Time for Dreaming is due for international release on Dunham Records. In the meantime, Charles has been touring with The Menahan Street Band and honing his passion as a singer and an entertainer. If you know Charles today, then you know one of the most loving, humble, honest and genuine human beings you will ever know. Charles Bradley spent most of his life dreaming for a better one, and now there is no more time for dreaming, just time for singing, dancing and loving.

muzycy:
Charles Bradley
the Menahan Street Band
Tom Brenneck guitar, bass, drums, organ, piano
Homer Steinweiss: drums
Nick Movshon: bass, drums
Mike Deller: piano, organ
Dave Guy: trumpet
Leon Michels: tenor sax, piano, organ, conga, flute

featuring:
Gabe Roth: bass
Toby Pazner: vibraphones
Dan Foder: bass
Fernando Velez: Congas
The Gospel Queens:
Edna Johnson, Cynthia Langston, Bobbie Jean Gant

utwory:
1. The World (Is Going up in Flames)
2. The Telephone Song
3. Golden Rule
4. I Believe in Your Love
5. Trouble in the Land
6. Lovin' You, Baby
7. No Time for Dreaming
8. How Long
9. In You (I Found a Love)
10. Why is it so Hard?
11. Since Our Last Goodbye
12. Heartaches and Pain

total time - 42:41
wydano: 2011-03-01
more info: www.daptonerecords.com
more info2: thecharlesbradley.com

DAP022LP

Opis

Wydawca
Daptone Records
Artysta
Charles Bradley & The Menahan Street Band
Nazwa
No Time For Dreaming [Vinyl 1LP]
Instrument
vocals
Zawiera
Vinyl 1LP
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.