• Nowy
search

Live at Gnawa Festival

59,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * * Na skraju Oceanu Atlantyckiego, chronione przez okazałą twierdzę usytuowane jest miasto Essaouira. W tym marokańskim mieście życie płynie w rytmie rzemieślniczych targowisk, osłonięte palmami place i ulice, pomiędzy dwiema cytadelami a portem rybackim, co roku Essaouira gości wyjątkowy Gnaoua World Music Festival, odwiedzany co roku przez wielotysięczną publiczność...

Pomiędzy world music, tradycyjnymi rytuałami Gnaoua/Gnawa i pulsującym soulem, muzycy z Maroka i Holandii stworzyli pełen orientalnych melodii, zapierający dech w piersiach muzyczny amalgamat, trafiający bezpośrednio do ciał i umysłów słuchaczy.

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2021-09-08
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * *:
Na skraju Oceanu Atlantyckiego, chronione przez okazałą twierdzę usytuowane jest miasto Essaouira. W tym marokańskim mieście życie płynie w rytmie rzemieślniczych targowisk, osłonięte palmami place i ulice, pomiędzy dwiema cytadelami a portem rybackim, co roku Essaouira gości wyjątkowy Gnaoua World Music Festival, odwiedzany co roku przez wielotysięczną publiczność.

Tradycyjna muzyka Gnaoua/Gnawa od lat ogniskuje zainteresowanie artystów od lat, wystarczy wspomnieć dorobek artystów takich, jak Bill Laswell, Randy Weston, Adam Rudolph, Robert Plant i Jimmy Page, Pat Metheny, Pharoah Sanders, Didier Lockwood czy Marcus Miller. Duże zasługi w popularyzowaniu muzyki Gnaoua/Gnawa w świecie zachodnim ma Hassan Hakmoun, jeden z ambasadorów kultury Gnaoua/Gnawa, sięgajęcej jeszcze czasów przedislamskich. Do dzisiaj słyną ze skuteczności w magicznym usuwaniu skutków zatrucia jadem skorpiona, są specjalistami w leczeniu chorób o podłożu psychicznym. W swych praktykach uzdrawiających wykorzystują oni kolory, pobudzoną intensywnie wyobraźnię odwołującą się do wierzeń swej kultury, olejki eteryczne i pachnidła oraz odpowiednio modulowany lęk i strach. Ich głęboko hipnotyczna muzyka, obfituje w transowe dźwięki, wyróżniające się nisko brzmiącymi, rytmicznymi melodiami zwanymi sintir. Wykorzystują śpiewny dialog z uczestnikami obrzędu, klaskanie i brzmienie instrumentu przypominającego europejskie cymbały, noszące nazwę krakeb/karkaba. Artyści Gnawa opowiadają często historię niewolników z Afryki Subsaharyjskiej. Pieśni i tańce to rytuały kultywowane do dzisiaj.

Właśnie na Gnaoua World Music Festival w Essaouira narodzil się pomysł współpracy muzyków marokańskich i holenderskich z Residentie Orkest, założonej w 1904 orkiestry z Hagi.
Holenderski skrzypek, kompozytor i dyrygent Gijs Kramers, członek Holenderskiej Orkiestrze Baletowej, Philharmonia Orchestra, Ruysdael Quartet, Tate Ensemble i Ricciotti Ensemble, podjął się rozpisania oryginalnej muzyki Shakuara - marokańskiego artysty odwołującego się w swojej pracy do tradycji Gnaoua/Gnawa. Starannie dobierając obsadę instrumentalną, ze szczególnym naciskiem na sekcję instrumentów smyczkowych, harfę, waltornię i perkusjonalia, wyeksponował charakterystyczną dla muzyki Gnawa rolę głębokich niskich częstotliwości. Do zespołu dołączyli członkowie Quincell Adolphin z elektrycznym basem i moogiem w składzie, jak też Jorrit Tamminga odpowiadający na live elektronikę.

Pomiędzy world music, tradycyjnymi rytuałami Gnaoua/Gnawa i pulsującym soulem, muzycy z Maroka i Holandii stworzyli pełen orientalnych melodii, zapierający dech w piersiach muzyczny amalgamat, trafiający bezpośrednio do ciał i umysłów słuchaczy.
autor: Piotr Szukała
Copyright © 1996-2021 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
The collaboration between Shakuar and the Residentie Orkest began in 2020. The world was shook by the COVID-19 pandemic, and performing artists were dealing with severe and unprecedented restrictions. The Residentie Orkest was unable to perform in their symphonic line-up, and ironically, as concerts got cancelled, a new space for collaboration was created.
During the warm days of the Dutch summer, COVID measures relaxed. It was the time for the Gnawa Festival organized by Multicultureel Jongeren Geluid and Zuiderstrandtheater, home to the Residentie Orkest. This festival, which took place in The Hague, is inspired by the famous Gnaoua World Music Festival in Essaouira, Morocco, an extraordinary seaside city where many important international artistic encounters have taken place. The Festival celebrates the Gnawa, a pseudo-ethnic group and musical style where West African traditional culture meets Moroccan Sufi Islam. Gnawa music is deeply spiritual, sacred in fact, and performed for healing purposes. Shakuar was invited to the Gnawa Festival and the idea for the collaboration with an ensemble of the orchestra was born.
Gijs Kramers was appointed as the musical arranger for this concert. He worked closely with Shakuar on how to translate and reinterpret their eclectic electronic music for an acoustic ensemble. They choose the line up with care: strings section, harp, French horn and percussion. Considering the characteristic role of deep low frequencies and manipulated sounds in the Shakuar sound, they teamed up with guest musicians Quincell Adolphin on electric bass/Moog and Jorrit Tamminga for live sound design.
Following numerous Zoom sessions, living room meetings, and rehearsals with the ensemble, it was time to bring all elements to the stage.

The concert took place on September 12, 2020 in De Nieuwe Kerk in the Hague. Built in 1649, the organic shaped décor and wooden structures of the pulpit stood in stark contrast with the obligatory 1,5m distance on stage. The orchestra was dressed in signature black, and Shakuar was dressed in black/silver leather garments by Dutch designer Vanderwilt who blended artificial and organic layers symbolizing the union of tradition and futurism. A
historic place of worship transformed into the scenery for a contemporary musical ritual grounded in intimacy despite the physical borders.
The concert was performed twice. This album contains the recording of the very first show. With an audience of 100, the night was sold out.
We are grateful that this special moment has been captured for posterity during such a challenging and historic time. May it offer a moment of relief and joy for listeners around the world.

muzycy:
Shakuar – Vocals, Guembri, Talking Drum, Electric Guitar
Chris Leenders - Percussion
Iteke Wijbenga - Viola
Martin Ansink - Percussion
Miriam Kirby - Cello
Quincell Adolphin - Bass
Ron Schaaper - First violin
Jorrit Tamminga – Live Sound Design
Mara Oosterbaan - Violin
Ernestine Stoop - Harp
Sergiy Starzhynskiy – Violin
Gijs Kramers - Arranger

utwory:
1. Intro (02:17)
2. Either Way (03:55)
3. Outro (Either Way) (00:51)
4. Interlude (02:15)
5. Msab (04:44)
6. Interlude (01:25)
7. O Virtus Sapientiae (03:38)
8. Santa Maria (07:07)
9. We Know (06:36)
10. My Dream (06:14)
11. Undress (03:47)
12. Interlude (01:40)
13. Baraka (04:50)

wydano: 2021-08-30
more info: www.challenge.nl
more info2: www.residentieorkest.nl




ZZ76136

Opis

Wydawca
Buzz
Artysta
Shakuar / Residentie Orkest the Hague
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.