search

ES

49,90 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

Audio 07/2004, ocena: muzyka: * * * 1/2, realizacja: * * *:
Kompakt zawiera pięć kompozycji Hanno zrealizowanych przez grające z nutką niepokoju: sekcję smyczków, fortepian solo, lub najrozmaitsze składy urządzeń elektronicznych. Większość propozycji posiada charakter repetycyjny, mogący wywołać po dłuższym słuchaniu swoisty stan hipnozy. Utwory ocierają się niekiedy o industrialny noise i zdudnienia (dzwony), co można podziwiać jako oryginalny koncept, ale wsłuchiwanie się z lubością graniczy z masochizmem....'

Antena Krzyku 02 kwiecień 2004
'... Japoński kompozytor penetruje rozmaite odcienie muzycznego minimalizmu. Cieplarniana kameralistyka na płynące smyczki i fortepian, delikatne elektroniczne pulsacje i drony oraz cyfrowe mikrotrzeszczące usterki i zwiewne elektroakustyczne studia. Za każdym razem przywoływane niesłychanie subtelnie i hipnotycznie, wysmakowane brzmieniowo. Chwilami wypada to niczym podrasowane brzmieniowo reminiscencje amerykańskiej minimal music, innym razem jak oswajanie muzyki glitch, całość śmiało może konkurować ze współczesnymi elektronicznymi eksperymentami i funkcjonować jako zacna pozycja z półki ambient....'

Po nagraniu wspaniałej 'April >> Remixes' wraz z Ovalem Yoshihiro Hanno proponuje nam swoje nowe oblicze. O poprzedniej płycie Antena Krzyku pisała '...Muzyka Yoshihiro Hanno oryginalnie rozwija szkołę szumów i trzasków - splatając ją z wątkami minimal music w aurze szczególnej japońskiej wrażliwości na dźwięk...'. Najnowszy krążek '' to płyta niesamowita, rozpoczyna się niemalże jak dzieła neo-sakralistów spod znaku Arvo Parta czy Johna Tavenera, minimalizm formy, magnetyzm kompozycji. Muzyka ta nie zadowala się jednak mistrzowskim operowaniem nastrojem, za chwile wkraczamy już w tak dobrze znany z poprzedniej płyty świat szumów i trzasków, świat nowej elektroniki. Zestawienie niesamowite.

Editor's info:
Between 1997 and 2002, under his own name or with Multiphonic Ensemble, Yoshihiro Hanno released four records on Sub Rosa. < es : > is the last one, published in 2002. Silver monochrome by Dominique Goblet.

For years now, Yoshihiro Hanno has been exploring a wide range of musics: soundtracks, contemporary music, free jazz , drum 'n' bass, fragmented electronica, hip hop... with a definite taste for fusion and deconstruction in order to create a new form of avant-garde music.

Yoshihiro Hanno is difficult to grasp. His constant shape-shifting from one album to another -- and within an album from one track to another -- makes it difficult to entertain any kind of expectation. So it is definitely surprising to find out that is so beautiful. Most of the five pieces it presents consist of acoustic instruments (piano, strings) assembled on a computer. "Platform Variation II" is a long (15 minutes) string ensemble piece (possibly a quartet, but there is no instrumentation specified or performers credited). It has lush textures, seductive melodies, and just a fuzzy grain of electronics. Composed for the 2001 Radical Fashion event in London, it can evoke Ryoji Ikeda's venture into acoustic string music, but it is much less clinical in spirit. In fact, it is closer in sound to the music of John Luther Adams and other composers associated with the Cold Blue label. If one wants to remain in the field of electronica, Fennesz and Greg Davis come to mind at other points during the album. "Meno" is more downright digital in nature and less pretty, if you will, but that is mostly because of the contrast it enforces after "Platform Variation II." "Eshoal" is basically a piano piece on a skipping CD. Hanno runs forward and backward through it, adding parallel layers of piano samples to deeply transform the tune without interrupting its flow. The CD skipping can be annoying at first, but the listener can be quite taken by the end result. "Cis:" and "Trash" are guitar-based and offer other variations on the "pretty themes/Frankenstein-esque digital techniques" paradox (piano and violin join in toward the end of "Trash" for a sort of album recap, ironically just as the electronics get harsher).
François Couture : All Music Guide
SR212

Opis

Wydawca
Sub Rosa (BE)
Kompozytor
Yoshihiro Hanno
Artysta
Yoshihiro Hanno
Nazwa
(ES)
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.