search

Flunk: Democracy - Personal Stereo versions

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Indie Pop / Avant Pop / Muzyka alternatywna
premiera polska:
2008-10-29
kontynent: Europa
kraj: Norwegia
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

uwolnijmuzyke.pl
[...]
W zespole Flunk zakochałam się półtora roku temu, kiedy to natknęłam się na nich po raz pierwszy przy okazji poszukiwań muzyki podobnej do dokonań grupy Archive. I choć Flunk i Archive to jak dwie strony tego samego medalu z napisem "trip hop", to postanowiłam na dłużej zatrzymać się przy dyskografii norweskiego bandu, ponieważ wydawała mi się bardzo interesująca. Teraz ponownie warto przyjrzeć się temu, co tworzy Anja Oyen Vister i panowie z zespołu, gdyż już 14 listopada będziemy mogli zobaczyć ich na żywo w ramach bydgoskiego Low Fi Festivalu.

Zespół Flunk zaczął kształtować się na przełomie 2000 i 2001 roku, jako pomysł Jo Bakke'a i Ulfa Nygaarda. Grupa początkowo bardziej instrumentalna niż nastawiona na wokal została zaproszona do nagrania kilku kawałków na kompilację wydawaną przez Beatservice Records i okazało się, że będą to dla nich drzwi do sukcesu. Wzięli się ostro za własną płytę, ale ujrzała ona światło dzienne dopiero w kwietniu 2002. Przed albumem "For Sleepyheads Only" wydali singiel z coverem New Order- "Blue Monday". Przyznam, że zastanowiło mnie to: New Order - zespół powstały po śmierci Iana Curtisa, lidera Joy Division i Flunk- zespół grający bardzo delikatnie i sennie brzmiący. W mojej percepcji powstała dziura, która na szczęście po przesłuchaniu całej płyty tylko dla śpiochów została przyjemnie wypełniona.
[...]
Debiutancki album został świetnie przyjęty nie tylko w Norwegii, ale i Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Europie, a w 2003 roku jego specjalne edycje zostały wydane w Rosji i Grecji. W tym samym roku wytwórnia Beatservice Records wypuściła też album z remixami utworów z "For Sleepyheads Only". Trzy kolejne płyty też nie przeszły przez światowe rynki bez echa. A były to kolejno: w 2004 roku "Morning Star", w 2005 - "American Play" i w 2007 - "Personal Stereo".

Co można powiedzieć o albumach, które kryją się pod szyldem Flunk? Pierwsze primo, że już od pierwszych dźwięków wiemy, pod jaką szerokością geograficzną znajdujemy się. Choć zespół pochodzi z Oslo, a nie z dalekiej północy, to chłodne połączenie gitary z elektroniką, dające bardzo charakterystyczne dla grupy brzmienie i spokojny, opanowany wokal Anji Oyen Vister od razu osadza nas w kraju, gdzie są rejony, w których śnieg nie topnieje cały rok. Brrr... Ale to tylko pierwsze primo, od którego w dodatku są wyjątki. Słuchając takich utworów jak "On My Balcony" z płyty "Morning Star" czy "I've Been Waiting All my Life to Leave You" z tego samego krążka, aż serce rośnie od dawki pozytywnych emocji, jakie ze sobą niosą (choć w przypadku tego drugiego utworu tytuł na to nie wskazuje; choć i to jest względne).

Ogólnie rzecz biorąc Flunk, czyli Anja Oyen Vister (wokal), Erik Ruud (perkusja), Jo Bakke (gitara) oraz Ulf Nygaard (producent, wokal), tworzy muzykę łagodnie kołyszącą, spokojną, której bardzo przyjemnie się słucha. Nie męczy zbyt natrętnym brzmieniem, które przewiercałoby mózg zostawiając z niego papkę. [...]
autorka: Sandra Kmieciak


www.nowamuzyka.pl
Pochodzą z Norwegii, ich płyty wydaje - słynna już chyba - wytwórnia BeatService [m.inn. Biosphere, Mind over Midi], i w zasadzie już te dwa fakty powinny jak najlepiej świadczyć o Flunk, wszak nowa muzyka norweska robi coraz więcej zamieszania na światowych 'nowobrzmieniowych' rynkach. Flunk idealnie wpisuje się w tą tendencję: płyt tego zespołu słucha się z wielką przyjemnością: charakterystyczny głos wokalistki w połączeniu z zimnym, gitarowo-elektronicznym graniem robią swoje.

W skład Flunk wchodzą cztery osoby - wokalista, producent i programista Ulf Nygaard, który jeszcze w latach '90 tworzył wspólny projekt z Beate Slettevoll Lech [znaną szerzej jako Beady Belle], grający na gitarze i basie Jo Bakke, który w latach '90 tworzył projekt the Happy Campers [materiał zespołu wydany został przez samą Ninja Tune], perkusista Erik Ruud, który wspiera zespół na koncertach oraz 'serce' zespołu - Anja Oyen Vister, wokalistka o głosie do złudzenia przypominającym momentami Emilianę Torrini czy Bjork. Występująca wcześniej w girl-bandzie, w 2001 uczestniczyła w jednej z pierwszych sesji Flunk, stając się wkrótce jedną z najważniejszych postaci w zespole.

Zespół powstał na przełomie lat 2000/2001, podczas wspólnych sesji Nygaarda i Bakke [panowie robią własny projekt Folk & Rovere], którzy chcieli stworzyć niezobowiązujący instrumentalno-samplowany materiał. W 2001 roku pracami muzyków zainteresował się reprezentujący BeatService Vidar Hanssen, który zaproponował duetowi kontrakt płytowy. Prace nad debiutanckim krążkiem Flunk ruszyły więc na wakacje roku 2001. Podczas sesji pojawiła się Anja, którą poproszono o zaimprowizowanie kilku linii melodycznych. W ten sposób powstały piosenki, które są siłą pierwszego krążka Flunk. Po roku prac zespół wydał swój pierwszy singiel - 'Bue Monday', będący jednocześnie coverem wielkiego przeboju grupy New Order. Wiosną 2002 przyszedł czas na album długogrający. 'For Sleepyheads Only' ukazał się w kwietniu. Melancholijna, trip-hopowa muzyka przyprawiona oryginalnym głosem wokalistki spotkała się z ciepłym przyjęciem nie tylko w Norwegii. Zespół nagrał specjalną sesję dla londyńskiego radia BBC [słynna audycja 'Blue Room'], podpisał również umowę z amerykańskim Guidance Records [w Stanach 'For Sleepyheads Only' ukazał się w październiku].

Muzyka Flunk zyskała więc wielu fanów, a label BeatService, aby zdyskontować ten sukces, w roku 2003 wydał płytę 'Treat Me Like You Do - For Sleepyheads Only Remixed'. Sam zespół jeździł już w tym czasie z koncertami po Europie, a jego muzyka stała się powoli największym sukcesem komercyjnym norweskiej wytwórni. Podczas europejskich podróży zespół pracował nad nowym materiałem, którego szkic powstał podczas jednego tygodnia gdzieś w paryskim pokoju hotelowym. Po powrocie do Oslo kwintet przystąpił do rejestracji pomysłów. Efektem jest drugi krążek Flunk - 'Morning Star', mniej elektroniczny, bardziej gitarowy, choć wciąż tak samo melancholijny i piękny.


Editor's info:
Before the album 'Personal Stereo' was out this spring, Flunk invited fans, followers and everyone with a computer to remix three chosen tracks from the album. Sound files were uploaded on their website and downloaded by the remixers.
Before the competition deadline in August, they had received more than 30 finished remixes of the tracks 'Personal Stereo', 'If We Kiss' and 'Diet of Water and Love' from all over the world (Japan, Brazil, UK, Poland, Israel, Australia...). From straight remixes to total remakes and strange versions made by professionals and amateurs.
The result is the 16 track remix album 'Democracy'. Enjoy!

muzycy:
Anja Oyen Vister: głos
Erik Ruud: perkusja
Jo Bakke: gitary
Ulf Nygaard: producent, głos

utwory:
1. Personal Stereo (First Man On Mars Remix)
2. If We Kiss (Astrojazz Remix)
3. Personal Stereo (Penny and Ashtray Remix)
4. Diet of Water and Love (Allicorn Smokey Den Remix)
5. Personal Stereo (Wet Cookies Remix)
6. Diet of Water and Love (Rumorse Remix)
7. Personal Stereo (Tomasz Bednarczyk Remix)
8. If We Kiss (Zee's Chillin' Remix)
9. Diet of Water and Love (Manu Remix)
10. Personal Stereo (Lume Remix)
11. Personal Stereo (Ian verone & Jolly Remix)
12. Diet of Water and Love (Lume Remix)
13. Personal Stereo (Sagevik Remix)
14. If We Kiss (Do I Get Help Lume Remix)
15. Personal Stereo (Sweet Version by One Man orchestra)
16. If We Kiss (Howard Maple's Personal Stereo Mix)

wydano: 2008
more info: www.beatservice.no
more info2: www.flunkmusic.com

BS104CD

Opis

Wydawca
BeatService Records (NO)
Artysta
Flunk
Nazwa
Democracy - Personal Stereo versions
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.