search

LA PASSIONE - Joseph Haydn: Symphonies Nos. 39, 49 & 1 / Christoph Willibald Gluck: Don Juan ou Le Festin de Pierre, Bal

81,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Symfoniczna
premiera polska:
2014-10-13,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com:
Dosyć niezwykłe połączenie symfonii Haydna oraz muzyki do baletu „Don Juana” Christopha Willibalda Glucka. Wystawiony w 1760 roku w Wiedniu „Don Juan” był bowiem pierwszym baletem gdzie taniec opowiadać miał przedstawioną historię, a nie był tylko i wyłącznie przedstawieniem wcześniej istniejącej muzycznej formy (menueta, gawota). Stąd też zestawienie z Symfonią 49. Haydna uznawaną za pierwsze muzyczne dzieło zwiastujące Sturm und Drang, czyli po prostu zapowiadające romantyzm w muzyce. Il Giardino Armonico pod batutą Giovanni Antonioniego jak zwykle zaskakują tempami, ale i błyskają inwencją. Koniecznie!

PRESTO prostoomuzyce.p:
Na albumie „La Passione” zespół instrumentów dawnych Il Giardino Armonico pod dyrekcją Giovanniego Antoniniego wykonuje symfonie no. 1, 39 oraz 49 Franza Josepha Haydna oraz muzykę z baletu “Don Juan” Christopha Willibalda Glucka. Albumem tym Il Giardino Armonico inicjuje całą serię dedykowaną Haydnowi oraz muzyce jego czasów. Na obecnym albumie bardzo interesujące jest zestawienie utworów Haydna z muzyką Glucka. Pomimo, że obaj twórcy pochodzą z tego samego okresu żadko się ich zestawia. Jednak Antonini w swojej interpretacji ukazuje nam interesujące podobieństwa szczególnie w ekspresji, która wyrastała z barokowych źródeł, ale zarazem wytyczała muzyce nową drogę. Antonini zdecydował się na dość radykalną reinterpretację klasycyzmu.
To nie jest elegancki, sformalizowany klasycyzm, ale żywiołowa muzyka, która zapewne w swoich czasach była swoistym hard-rockiem. Symfonie 39 oraz 49 są zagranie w sposób niezwykle energetyczny. Dla Antoniniego Haydn i Gluck to rewolucyjni kompozytorzy, którzy uwolnili się od barokowych schematów i nie boją się eksperymentować z nowymi rozwiązaniami harmonicznymi, ekspresyjnymi oraz melodyjnymi. Jak sam tytuł albumu to określa, ta muzyka jest pasją.
autor: Jacek Kornak

Editor's info:
‘Symphony No. 49 is of dramatic inspiration, as is the finale of the 39th (with four horns!) in a fairly “Gluckist” style. We are at the beginnings of Sturm und Drang.

‘The first performance of Gluck’s ballet Don Juan, in Vienna in 1761, was an outstanding event in the development of dramatic expression in music. This was the first “modern” ballet, featuring dancers illustrating the story, not through a pre-established dance form (minuet, gavotte, etc.) but through free expression of their bodies.

‘I am truly captivated by the very strong correspondence existing in Gluck’s score between the story of Don Juan (the dancers’ movements) and the music, like a sort of little dictionary of musical gestures, with elements that are to be found in purely instrumental music of the period, including Haydn’s.

‘Yet it was in the 1760s (thus after the first performance of Gluck’s Don Juan) that Haydn began his first “dramatic” symphonies. ‘So I find it very interesting to bring together this piece by Gluck and these symphonies.’

muzycy:
Il Giardino Armonico
Giovanni Antonini: direction

utwory:
Franz Joseph Haydn (1732–1809):

Symphony no. 39 in G minor, Hob. I:39
1. I. Allegro assai 5:21
2. II. Andante 3:43
3. III. Menuet – Trio 2:28
4. IV. Finale: Allegro di molto 4:32

Christoph Willibald Gluck (1714–1787):

Don Juan ou Le Festin de Pierre, Ballet Pantomime (1761), original version
5. Sinfonia. Allegro 1:36
6. I. Andante Grazioso –Don Juan arrives at Donna Elvira’s house. 1:05
7. II. Andante – Don Juan serenades Donna Elvira beneath her window. 2:07
8. III. Allegro forte risoluto – Don Juan and Elvira are caught by Elvira’s uncle, the Commander. 1:12

The latter fights a duel with Don Juan and dies. Don Juan flees.
9. IV. Allegro gustoso – A banquet is prepared at Don Juan’s house for his friends and mistresses. 1:27
10. V. Moderato – Spanish chaconne 0:59
11. VI. Grazioso – Pas de deux by Don Juan and Donna Elvira 1:08
12. VII. Allegro – Contredanse / Danse générale 1:30
13. VIII. Moderato – Presto – A knocking is heard at the door. The statue of the deceased 0:52

Commander enters and approaches Don Juan. The guests flee.
14. IX. Risoluto e Moderato – The statue invites Don Juan to dine at his mausoleum. 0:59
Don Juan sees the Commander out.
15. X. Allegro – The guests return full of fright while Don Juan is gone. 0:47
XI. Allegro – Don Juan triumphantly returns to his friends.
XII. Allegro – Seeing Don Juan, his friends are overcome with fear and flee again.
16. XIII. Andante staccato – Don Juan asks his servant to hand him his epee and his hat and leaves for the mausoleum. 1:25
17. XIV. Larghetto – Don Juan responds insolently to the statue’s exhortation to repent his sins. 2:04
18. XV. Allegro non troppo –Furies appear with torches, torture Don Juan and drag him into the abyss. 4:07

Franz Joseph Haydn (1732–1809):

Symphony no. 49 in F minor, Hob. I:49 «La Passione»
19. I. Adagio 7:41
20. II. All egro di molto 6:22
21. III. Menuet – Trio 3:50
22. IV. Finale: Presto 3:01

Symphony no. 1 in D major Hob. I:1
23. I. Presto 4:47
24. II. Andante 5:45
25. III. Finale: Presto 2:02

wydano: 2014
more info: www.outhere-music.com
more info2: www.ilgiardinoarmonico.com

Alpha670

Opis

Wydawca
Alpha (FR)
Kompozytor
Franz Joseph Haydn [1732-1809], Christoph Willibald Gluck [1714-1787]
Artysta
Il Giardino Armonico / Giovanni Antonini
Nazwa
LA PASSIONE - Joseph Haydn
Instrument
violin
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.