search

Facce D'amore

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

Opis wydawcy:
"Facce d’amore" (Oblicza miłości) to kolejny album kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego, po znakomitych "Antonio Vivaldi: Carnevale di Venezia" (Ëvoe Music 2016), "George Frideric Handel: Enemies In Love" (Ëvoe Music 2018) i "Anima Sacra" (ERATO 2019).

Płyta „Anima Sacra” poruszyła dziennikarzy magazynu Gramophone tak bardzo, że określili go „Głosem z wielką przyszłością”, zaś The Sunday Times wychwalał „nieziemskie piękno tonu Orlińskiego, jego perłową koloraturę i fantastyczną kontrolę oddechu”, dodając jednocześnie, że „ma zaledwie 28 lat, ale jest to szczególny głos, który warto śledzić”.

Album przynosi zmianę z obszaru sakralnego na osobisty i pełen pasji. Urodzony w Polsce, zaś wyszkolony w Nowym Jorku śpiewak wyjaśnia: „Na „Anima Sacra” zależało mi, aby słuchacze przeszli duchową podróż przez program w całości bazujący na muzyce sakralnej XVIII wieku. Myśl przewodnia „Facce d’amore” jest nieco odmienna”.

Program – na który składa się również imponująca liczba ośmiu nagrań światowych premier – zawiera „arie operowe, które opowiadają historię poprzez pokazanie muzycznego obrazu męskiego kochanka w epoce baroku”. Koncentrują się na zupełnie różnych aspektach miłości – nie tylko jej pozytywnej stronie, takiej jak radość z odwzajemnionej miłości, ale także tej, gdzie podmioty stają się pochłonięte przez gniew czy nawet szaleństwo.”

Album, który obejmuje 85 lat z okresu baroku, zawiera arie tak wielkich postaci, jak Haendel, Cavalli czy Alessandro Scarlatti, ale również kompozytorów, których nazwiska odzyskały znaczenie dopiero na przestrzeni ostatnich dekad, a więc Bononcini, Conti, czy Hasse (który napisał wirtuozowską „Sempre a si vaghi rai” – jedną ze światowych premier tego albumu – dla legendarnego kastrata Farinelliego) oraz stosunkowo nieznane nazwiska, jak Orlandini, Predieri, czy Matteis. Tak, jak przy „Anima Sacra”, bass baryton Yannis François doradzał w kwestii koncepcji i układu programu do „Facce d’amore”, podczas gdy partnerzy wykonawczy Orlińskiego, to znów instrumentaliści Il Pomo d’Oro oraz dyrygent Maxin Emelyanychev.

Editor's Info:
Facce d’amore, ‘Faces of love’ follows Jakub Józef Orliński’s first solo album, Anima Sacra, which moved Gramophone magazine to announce that “This is a voice with a big future.” It brings a switch from the sacred to the personal and passionate. As the Polish-born, New York-trained countertenor says, the programme – which includes eight world premiere recordings – comprises “operatic arias that tell a story, showing a musical picture of a male lover in the baroque era – not only the positive side, like joyful or reciprocated love, but also anger or even madness.” Spanning some 85 years of the baroque period, the arias on Facce d’amore are by Handel, Cavalli, Alessandro Scarlatti, Bononcini, Conti, Hasse, Orlandini, Predieri and Matteis. Orliński is again partnered by the instrumentalists of Il Pomo d’Oro and their Principal Conductor Maxim Emelyanychev.

Facce d’amore, ‘Faces of love’, is the second solo album from countertenor Jakub Józef Orliński. It follows Anima Sacra, released in 2018, an Erato debut which moved Gramophone magazine to announce that “This is a voice with a big future,” and The Sunday Times, having extolled the “the unearthly beauty of Orliński’s tone, his pearly coloratura and fabulous breath control,” to say, “He’s only 28, but this is a special voice to look out for.”

The new album brings a switch from the sacred to the personal and passionate. As the Polish-born, New York-trained singer explains: “On Anima Sacra I wanted to take listeners on a spiritual journey through an entire programme based on sacred music of the 18th century. The idea behind Facce d’amore is a bit different.”

The programme – which includes an impressive eight world premiere recordings – comprises “operatic arias that tell a story, showing a musical picture of a male lover in the baroque era. They focus on totally different aspects of love – not only the positive side, like joyful or reciprocated love, but also the side where the characters are possessed by anger or even madness.”

The album, which spans some 85 years of the baroque period, includes arias by major figures like Handel, Cavalli and Alessandro Scarlatti, by composers whose names have regained currency over recent decades, like Bononcini, Conti and Hasse (who wrote the virtuosic ‘Sempre a si vaghi rai’ – one of the album’s world premieres – for the legendary castrato Farinelli), and by relatively obscure names like Orlandini, Predieri and Matteis. As for Anima Sacra, the bass-baritone Yannis François advised on the conception and compilation of the programme for Facce d’amore, while Orliński’s performance partners are again the instrumentalists of Il Pomo d’Oro and their Principal Conductor Maxim Emelyanychev.

A great deal has happened in Jakub Józef Orliński’s career since the release of Anima Sacra, which has taken his name around the world. The New Yorker magazine has summed him up with the headline “A millennial countertenor’s pop-star appeal”, while his assumption of the title role in Handel’s Rinaldo at Glyndebourne Festival Opera in August 2019 led the Financial Times to write that: “Jakub Józef Orliński is the new countertenor on the block. In the short time that he was been singing at the top level he has matured at speed and his Rinaldo is the number one reason for catching this run of performances.”
9029542338

Opis

Wydawca
Erato Disques
Artysta
Jakub Józef Orliński / Il Pomo D'Oro / Maxim Emelyanych
Nazwa
Facce D'amore
Instrument
vocals
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.