search

Antonio Vivaldi: L'Oracolo in Messenia [2CD]

119,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Opera Barokowa
premiera polska:
2012-09-24
kontynent: Europa
opakowanie: digipackowe etui
opis:

opis wydawcy:
Światowa premiera fonograficzna nagrania opery Antonio Vivaldiego "L’Oracolo in Messenia", której prawykonanie odbyło się na festiwalu Opera Rara w Krakowie w 2011 roku.

Uważana za zaginioną, opera Antonio Vivaldiego p.t. L’Oracolo in Messenia została zrekonstruowana przez Fabio Biondiego na podstawie odnalezionego w Bibliotece Kongresu w Waszyngtonie libretta tego dzieła. Biondi wykorzystał stosowaną w czasach życia kompozytora technikę pasticcio oraz zachowane oryginalne arie.

Najnowsze nagranie Virgin Classics prezentuje dzieło w niemal tej samej obsadzie. Wśród wykonawców znajdziemy znany zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej – Europa Galante pod batutą samego Fabio Biondi’ego, który jest również autorem rekonstrukcji opery. W głównych rolach wystąpili: Magnus Staveland, Ann Hallenberg, Romina Basso, Vivica Genaux, Franziska Gottwald, Xavier Sabata oraz Julia Lezhneva – budząca sensację, młoda, rosyjska sopranistka, okrzyknięta przez Le Figaro nową Marią Callas.

Nagrania dokonano podczas otwarcia festiwalu Resonanzen w 2012 r. w Wiedniu, gdzie zaprezentowano L’Oracolo in Messenia. Album zawiera 2 płyty CD, na których uwieczniona jest pełna kompozycja. Do albumu dołączone jest libretto i opisy w języku angielskim, francuskim i niemieckim.

Libretto tej opery, autorstwa Apostolo Zeno, powstało w 1711 r. Prawykonanie odbyło się w Teatro S. Angelo w Wenecji, 28 grudnia 1737 r. Natomiast pierwsze wykonanie wercji wiedeńskiej (na bazie której opracowano współczesną rekonstrukcję tej opery) miało miejsce już po śmierci Vivaldiego (1678 – 1741) w karnawale 1742 r.

streszczenie libretta:
Polifonte zabił podstępem Cresfonta i jego dzieci za wyjątkiem najmłodszego, który w tej historii nosi imię Epitide. Zostaje on wyrwany spod władzy tyrana i potajemnie wysłany do Etolii do Merope, jego matki i żony Cresfonta. Polifonte zajmuje następnie królestwo Messenii i próbuje je sobie przywłaszczyć poprzez małżeństwo z Merope, na którą za jego sprawą spada wina za śmierć męża i dzieci.

Akcja dramatu rozpoczyna się, gdy Epitide po kryjomu i pod fałszywym imieniem Cleone, przybywa do swego królestwa i mówi matce, że po drodze między Dauli a Delfami spotkał młodzieńca, który niedługo wcześniej został napadnięty. Ten przed śmiercią dał mu klejnot i pas – królewskie insygnia, które Epitide/Cleone miał oddać Merope (ona zaś gdy je zobaczyła, uwierzyła, że na drodze zginął jej syn). Jako że Cleone opowiadając swą historię nie potrafi ukryć emocji, które nim targały, Merope myśli, że to on jest zabójcą jej syna. Próbuje sprowadzić na niego śmierć, lecz w końcu wychodzi na jaw prawdziwa tożsamość młodzieńca, który odzyskuje królestwo. Merope zostaje oczyszczona z winy, a Polifonte traci i koronę i życie.

Editors's info:
Virgin Classics present the world-premiere recording of L’Oracolo in Messenia, an opera prepared by Vivaldi for Vienna and now reconstructed by Fabio Biondi. Biondi leads this triumphant performance, which opened the 2011 Resonanzen festival in the Austrian capital with a high-powered cast including Ann Hallenberg, Vivica Genaux and rising soprano Julia Lezhneva.

Vivaldi revised L’Oracolo in Messenia for Vienna in 1740 after its premiere in 1738 in Venice and now Vivaldi expert Fabio Biondi has reconstructed the work from literary and musical sources – notably a libretto recently discovered at the Library of Congress in Washington, DC. This musicological feat follows the example Biondi set with two other Vivaldi operas recorded for Virgin Classics, Bajazet and Ercole sul Termodonte.

Vivaldi hoped for performances of the work in Vienna during Carnival in1741, but in October 1740 the Austrian Emperor, Charles VI, died suddenly and Austria’s theatres were closed for a year of mourning, so Vivaldi’s plans came to nothing and he himself died in Vienna in 1741, alone and poor. L’ Oracolo in Messenia was finally staged in the city in 1742 at the city’s Kärntnertor Theatre, starring Anna Giro, Vivaldi’s favourite prima donna, as Queen Merope.

Appropriately enough, this recording was made in Vienna. It captures the opening performance of the 20th season of the prestigious Resonanzen festival of early music, which takes place at the city’s Konzerthaus. The impressive cast comprises soprano Julia Lezhneva, mezzo sopranos Ann Hallenberg (as Queen Merope), Vivica Genaux, Romina Basso and Franziska Gottwald, counter tenor Xavier Sabata and tenor Magnus Staveland. Fabio Biondi leads his own ensemble, Europa Galante, from the violin. The performance was greeted with a standing ovation and the media were lavish in their praise, indeed the Wiener Zeitung said that: “the festival could not have launched its 20th anniversary in more triumphant fashion”.

muzycy:
Julia Lezhneva (Trasimede), Ann Hallenberg (Merope), Vivica Genaux (Epitide), Romina Basso (Elmira), Franziska Gottwald (Licisco), Xavier Sabata (Anassandro), Magnus Staveland (Polifonte)

Europa Galante, Fabio Biondi: direction

utwory:
CD1:
1. L'Oracolo in Messenia: Sinfonia: I Allegro 2:03
2. L'Oracolo in Messenia: Sinfonia: II Largo 2:19
3. L'Oracolo in Messenia: Sinfonia: III Allegro 0:35
4. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 1: Questa e Messene (Epitide) 1:23
5. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 2: Coro: Su, su, Messeni (Coro, Epitide, Trasimede) 1:13
6. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 2: Signor, che al ricco ammanto (Epitide, Trasimede) 1:14
7. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 3: Sinfonia 0:29
8. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 3: Stanco, o popoli, e il Cielo (Polifonte, Trasimede, Epitide) 2:17
9. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 3: Aria: Dono d'amica sorte (Epitide) 4:55
10. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 4: Ver noi, se non m'inganno (Polifonte, Trasimede) 0:42
11. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 5: Re Polifonte, al cui valor sovrano (Licisco, Polifonte) 2:38
12. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 5: Aria: Non ascolto, che furore (Polifonte) 2:11
13. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 6: Non si lasci sedur candida fede (Licisco) 0:53
14. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 6: Aria: Sinché il tiranno scendere (Licisco) 4:23
15. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 7: Ecco pur giunto il giorno (Merope) 1:33
16. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 8: Recitativo: Regina, era mia pena (Trasimede, Merope) 1:09
17. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 10: Dato dal Ciel ricuserai lo sposo? (Polifonte, Elmira) 0:48
18. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 10: Aria: Se mi vedi nel mio pianto (Elmira) 5:10
19. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 11: Del cor d'Elmira resti la cura ai numi (Polifonte, Merope) 3:42
20. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 11: Aria: Barbaro traditor (Merope) 3:04
21. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 12: Lasciatemi, o custodi (Polifonte, Anassandro) 2:15
22. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 13: Guardie, a me lo straniero! (Polifonte, Epitide) 0:43
23. L'Oracolo in Messenia, Atto Primo, Scena 14: Aria: Sarebbe un bel diletto (Epitide) 4:32
24. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 1: Arioso: Spiagge amiche, a voi ritorno (Epitide) 1:32
25. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 1: Lascia che al seno (Polifonte, Epitide, Merope, Licisco) 4:10
26. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 1: Aria: No, non meriti pieta (Merope) 3:06
27. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 2: Di Merope dall'ira (Polifonte, Epitide, Licisco) 1:12
28. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 2: Aria: Se al cader del mostro orrendo (Polifonte) 4:55
29. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 3: A me nozze? A me sposa? (Epitide, Licisco) 1:28
30. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 3: Aria: So, ch'e vezzosa (Licisco) 2:34
31. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 5: Dunque Anassandro e in tuo potere? (Merope, Trasimede) 0:31
32. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 6: Voi mi tradiste, inique stelle indegne (Anassandro, Merope, Trasimede) 2:14
33. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 7: Ripensando al dover, pur troppo, oh dei! (Trasimede) 0:25
34. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 7: Aria: Son qual nave (Trasimede) 7:17

CD2:
1. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 8: Lieto, lieto mio core! (Elmira, Epitide) 1:42
2. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 8: Aria: La mia cara speranza (Elmira) 4:21
3. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 9: Merope, or senti (Polifonte, Licisco, Epitide, Trasimede, Merope, Anassandro) 3:23
4. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 10: Aria: Un labbro, un cor non v'e (Merope) 3:16
5. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 11: Messeni: un moglie real (Epitide) 0:42
6. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 11: Aria: Chi condanna il regio sangue (Epitide) 4:43
7. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 12: O amore! O ardir! Sieguo i suoi passi (Licisco, Trasimede, Polifonte, Anassandro) 2:34
8. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 13: Aria: Nel mar cosi funesta (Polifonte) 4:35
9. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 14: Morro, ma di mie colpe (Anassandro) 0:23
10. L'Oracolo in Messenia, Atto Secondo, Scena 14: Aria: Sento gia che invendicata (Anassandro) 4:15
11. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 1: Non e piu tempo, Elmira (Polifonte, Elmira) 1:49
12. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 1: Aria: Spera quest'alma amante (Elmira) 3:00
13. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 2: Ecco Anassandro (Polifonte, Anassandro) 1:46
14. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 2: Aria: Gia l'idea del giusto scempio (Polifonte) 2:33
15. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 3: Qui muor l'empio (Licisco, Anassandro) 1:50
16. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 4: Aria: Nell'orror di notte oscura (Licisco) 4:57
17. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 5: A Merope il tiranno un foglio invia? (Merope, Trasimede) 1:20
18. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 5: Aria: S'in campo armato (Trasimede) 5:12
19. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 6: Figlie di giusto sdegno (Merope, Epitide) 3:05
20. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 7: Piu non si nieghi il figlio (Epitide, Elmira, Merope) 1:38
21. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 7: Aria: Sposa... non mi conosci? (Epitide) 5:52
22. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 8: Quasi m'inteneri (Merope, Elmira) 1:14
23. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 9 and Scena 10: Fermati: arresta il pie, madre spietata (Polifonte, Merope, Elmira) 0:42
24. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 11: Recitativo accompagnato: Sei dolor, sei furor cio, che m'ingombra? (Merope) 3:26
25. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 11: Aria: La sul torbido Acheronte (Merope) 3:38
26. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 12: Recitativo: Strascinata ella venga (Polifonte) 0:18
27. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena 13: Merope non aspetta (Merope, Polifonte) 1:12
28. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena ultima: Si, Epitide son io (Epitide, Merope, Polifonte, Anassandro, Trasimede, Licisco, Elmira) 2:17
29. L'Oracolo in Messenia, Atto Terzo, Scena ultima: Coro: Dopo l'orribile fiero timor (Coro) 0:55

wydano: 2012-09-24
more info: www.virginclassics.com
more info2: www.europagalante.com
6025472

Opis

Wydawca
Virgin Classics (EU)
Kompozytor
Antonio Vivaldi [1678-1741]
Artysta
Julia Lezhneva / Vivica Genaux / Europa Galante / Fabio Biondi
Nazwa
Antonio Vivaldi
Zawiera
2CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.