search

Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853)

59,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * * "Naturalność – to określenie, które przychodzi na myśl od pierwszych sekund tego nagrania. Kuijken String Quartet przedstawia najważniejsze dzieło Mozarta, jego "Requiem KV 626" w kwartetowej obsadzie smyczkowej. Niezachwiana pewność interakcji, nieskazitelna intonacja i przekonujące frazowanie są znakami rozpoznawczymi tego kwartetu.

Tutaj mozartowskie "Requiem" żyje osobnym życiem, wielkie skupienie na nieustającej ciągłości muzycznej narracji i żywa, chciałoby się powiedzieć natchniona interpretacja sprawiają, że muzycy wykraczają poza możliwości brzmieniowe kwartetu smyczkowego!"

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
2021-06-16
opakowanie: Jewell caseowe etui

multikulti.com * * * * *

Naturalność – to określenie, które przychodzi na myśl od pierwszych sekund tego nagrania. Kuijken String Quartet przedstawia najważniejsze dzieło Mozarta, jego "Requiem KV 626" w kwartetowej obsadzie smyczkowej. Niezachwiana pewność interakcji, nieskazitelna intonacja i przekonujące frazowanie są znakami rozpoznawczymi tego kwartetu.

Tutaj mozartowskie "Requiem" żyje osobnym życiem, wielkie skupienie na nieustającej ciągłości muzycznej narracji i żywa, chciałoby się powiedzieć natchniona interpretacja sprawiają, że muzycy wykraczają poza możliwości brzmieniowe kwartetu smyczkowego!

W czasach Mozarta powszechną praktyką było pisanie transkrypcji na inną niż oryginalnie zamierzona przez kompozytora. Z jednej strony wynikało to z ograniczenia obsadowego, z drugiej była to forma warsztatowych ćwiczeń.

Na przykład uwertury i pieśni z popularnych oper Mozarta były transkrybowane dla małych zespołów dętych. Miało to miejsce dlatego, że takie zespoły były działały bardzo często, zapewniając dostęp do muzyki w miejscach publicznych. Sam Mozart przepisał dla małego zespołu dętego kilka arii z wybranych oper, w tym z jednej własnej opery - "Wesele Figara".

W tym świetle smyczkowa wersja "Requiem", sztandarowego dzieła Mozarta nie jest niczym szczególnym. To, co czyni go wyjątkowym, to okoliczność powstania oryginalnego "Requiem". Wiadomo, że większość swoich dzieł Mozart pozostawił w stanie nieukończonym, a prace wykończeniowe wykonała na prośbę wdowy po kompozytorze jego uczeń Franz Xaver Süssmayr. Nikt zatem nie wie, gdzie kończy się praca jednego, a zaczyna drugiego. 

Ta kameralna wersja "Requiem" zachowuje w pełni wielowarstwowość muzyki Mozarta, dodając wiele nowych detali.

Copyright © 1996-2021 Multikulti Project. All rights reserved

Belgijski dyrygent, skrzypek, altowiolista Sigiswald Kuijken dla miłośników muzyki dawnej i barokowej to postać wyjątkowa.

Urodził się w 1944 w okolicy Brukseli. Studiował grę na skrzypcach w konserwatoriach w Brukseli i Brugii m.in. pod kierunkiem Maurice’a Raskina. Samodzielnie zdobył obszerną wiedzę na temat siedemnasto i osiemnasto-wiecznych technik wykonawczych i zwyczajów interpretacji w zakresie gry na skrzypcach i wioli da gamba.

W latach 1964 - 1972 roku był członkiem zespołu Alarius Ensemble (z Wielandem Kuijkenem, Robertem Kohnenem i Janine Rubinlicht). Zespół koncertował w wielu krajach europejskich oraz Stanach Zjednoczonych.

Sigiswald  Kuijken stopniowo angażował się w pojedyncze projekty w zakresie muzyki kameralnej z licznymi specjalistami zajmującymi się muzyką barokową. Współpracował z takimi artystami jak: Wieland Kuijken, Bartold Kuijken, Robert Kohnen, Gustav Leonhardt, Frans Bruggen, Anner Bylsma i René Jacobs.

W 1972 roku, przy wsparciu Deutsche Harmonia Mundi i Gustava Leonhardta, założył orkiestrę barokową „La Petite Bande”, która od tego czasu dała niezliczoną ilość koncertów w Europie, Australii, Ameryce Południowej, Chinach i Japonii oraz dokonała wielu nagrań dla różnych wytwórni płytowych (m.in.  Deutsche Harmonia Mundi, Seon, Virgin, Accent, Denon czy Hyperion).

W 1986 roku artysta założył String Quartet (z François Fernandezem, Marleen Thiers i Wielandem Kuijkenem), który specjalizuje się w wykonywaniu kwartetów i kwintetów (w tym przypadku partię pierwszych skrzypiec realizuje Ryo Terakado) okresu klasycznego. Nagrania kwartetów i kwintetów Haydna oraz Mozarta, w wykonaniu tych muzyków, wydała wytwórnia Denon. Za osiągnięcia życia artysta został nagrodzony prestiżową nagrodą rządu flamandzkiego "Life Achievement Award of the Flemish Government".

Editor's info:
Transcriptions for string quartet by the composer or someone else was common practice in Mozarts time. In that light this string-version of Mozart's Requiem is nothing special. What makes it special, is the circumstance of the original Requiem itself. It is known that Mozart left the majority of the work incompleted, and that on request of Mozart's widow, his pupil Süssmayer did the finishing job. Where one's work ends and the other's starts, no-one knows. This 'skeleton-version' of the Requiem, however, fully preserves the eloquence of Mozart's music and therefore perhaps proves that the Requiem contains more of the masters own composing than we can objectively establish. But incomplete as the Requiem is, Mozart's universal genius radiates through the notes in any version. And if anyone can bring the radiation to the surface in this version, no one better than the Kuijken Kwartet.

muzycy:
Sigiswald Kuijken, violin I
François Fernandez, violin II
Marleen Thiers, viola
Wieland Kuijken, violoncello

utwory:
1. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Introitus: Requiem 04:34
2. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Kyrie 02:20
3. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Dies Irae 02:06
4. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Tuba mirum 02:47
5. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Rex tremendae 01:59
6. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Recordare 06:18
7. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Confutatis 02:27
8. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Lacrimosa 03:51
9. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Domine Jesu Christe 03:34
10. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Hostias 04:03
11. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Sanctus 01:28
12. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Benedictus 04:57
13. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Agnus Dei 03:05
14. Requiem KV 626 - Version for string quartet by Peter Lichtenthal (1780-1853) Lux aeterna 05:08

wydano: 26 March 2021
more info: www.challenge.nl

CC72854

Opis

Wydawca
Challenge Classics
Kompozytor
Wolfgang Amadeus Mozart [1756-1791]
Artysta
Kuijken String Quartet
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.