search

Biber: The Rosary Sonatas [2 Hybrid Multi-channel SACD]

129,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Barokowa
premiera polska:
2015-10-16,
Wydawnicto Audiofilskie

kontynent: Europa
kraj: Anglia
opakowanie: Jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com
Historia męki i śmierci Chrystusa powraca od dwóch tysięcy lat w różnych formach artystycznych, literackich i filozoficznych. Sonaty misteryjne Heinricha Ignaza Franza von Bibera są muzyczną kontemplacją tajemnic różańca i należą do największych klejnotów barokowej wiolinistyki.

Rachel Podger, znakomita skrzypaczka barokowa, któej nie trzeba przedstawiać polskim melomanom kojarzona jest z działalnością w zespole The English Concert, obecnie kieruje Orkiestrą Wieku Oświecenia. Jest częstym gościem w Polsce, współpracowała z Arte dei Suonatori.
Do barokowych skrzypiec nie trzeba jej było przekonywać: brzmieniem jelitowych strun zachwyciła się od pierwszego razu i natychmiast zapragnęła spróbować gry na dawnym instrumencie. Nie było to, wbrew pozorom, łatwe, bo jej nauczyciel uważał ruch wykonawstwa historycznie poinformowanego za chwilową modę, na którą nie warto tracić czasu. Ta kontrowersja pomiędzy uczennicą a mistrzem skończyć się mogła tylko rozejściem się ich dróg. Dziś Rachel Podger jest czołową skrzypaczką barokową i jak może ułatwia młodym ludziom kontakt z barokową wiolinistyką: jest profesorką w Guildhall School of Music & Drama, uczy także w Walii, Niemczech i Danii.

Biber po opuszczeniu Ołomuńca, gdzie pracował dla księcia von Eggenberga, wstąpił w 1670 roku na służbę Księcia Arcybiskupa Salzburga. Książę Arcybiskup był zagorzałym zwolennikiem katolickiego kultu różańcowego. Sonaty zostały skomponowane na odbywające się w październiku nabożeństwa różańcowe.
Piękno, ale i trudność Sonat polega na użyciu niestandardowego stroju skrzypiec. W wykonaniu Rachel Podger, o której BBC Music Magazine napisał "Britain's finest period violinist" Sonaty Misteryjne urzekają wewnętrzną logiką, harmoniczną inwencją i technikami wykorzystującymi śpiewność instrumentów w stopniu, który oddaje śpiewność ludzkiego głosu.

Editor's info:
The Rosary (Mystery) Sonatas, even today, are considered the most extensive example of scordatura. From the Italian discordare meaning ‘out of tune’, scordatura is a technique whereby the strings are purposefully tuned differently from their usual arrangement. Here the usual G-D-A-E tuning, where the violin strings are consistently a perfect fifth apart, is only used for the opening Sonata and the closing Passacaglia.

The other fourteen sonatas each have a different configuration of tuning. Compositionally this allowed Biber to obtain unusual chords, opening up a whole new spectrum of harmonic and textural possibilities. This fundamentally altered what a violin was and could be; its physicality as well as its voice was transformed.

Rachel Podger:
When performing a selection of these sonatas in concert I found it less taxing on the audience (and me!) to use a number of violins and tune them as I went along, so that the new tuning could settle on one violin whilst I played on another. For the recording I was convinced I needed to use my own violin for all of them.

This is because I felt I could get the best out of my first-choice violin but also because it was fascinating to witness the changes it went through during the cycle. As Mark Seow describes in his note, the violin ‘suffers’, and in my case, so much so that the piece of tail gut (which is the thick piece of gut connecting the tail piece to the button on the bottom side of the instrument holding the tension of the strings in place) started to fray and look dangerously worn and so had to be replaced in the middle of the recording!

‘‘Britain's finest period violinist’’ BBC Music Magazine

Rachel Podger has won the instrumental category of the prestigious BBC Music Magazine Awards for her acclaimed solo recital album Guardian Angel. The award was decided by a public vote.

muzycy:
Rachel Podger: violin
Marcin Świątkiewicz: harpsichord/organ
Jonathan Manson: cello/viola da gamba
David Miller: theorbo/archlute

utwory:
CD1:
1. The Annunciation
2. The Visitation
3. The Nativity
4. The Presentation in the Temple
5. The Finding in the Temple
6. The Agony in the Garden
7. The Scourging
8. The Crowning with Thorns

CD2:
1. The Carrying of the Cross
2. The Crucifixion
3. The Resurrection
4. The Ascension
5. The Descent of the Holy Ghost
6. The Assumption of the Blessed Virgin
7. The Coronation of the Blessed Virgin
8. Guardian Angel

wydano: 2015-09
more info: www.channelclassics.com

CCSSA37315

Opis

Wydawca
Channel Classics (DE)
Kompozytor
Heinrich Ignaz Franz von Biber
Artysta
Rachel Podger / Marcin Œwištkiewicz / Jonathan Manson / David Miller
Nazwa
Biber
Instrument
violin
Zawiera
2SACD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.