search

Corina Marti, Marie Nishiyama, Roger Helou: Winter

63,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * * ...Szwajcarska flecistka i klawesynistka Corina Marti (w życiu prywatnym żona lutnisty Michał Gondko) to ścisła światowa czołówka specjalistów od muzyki średniowiecza i renesansu. Wraz z mężem stworzyła słynny zespół La Morra. Często sięgają po dawną muzykę z Polski – szczególnie z czasów złotego wieku kultury polskiej – czasów panowania Zygmunta Starego i Zygmunta II Augusta. Tym razem prezentuje płytę odkrywającą przed słuchaczami bogactwo muzyki przełomu renesansu i baroku z południowych Niemiec. Ścieżka, którą podążają Corina Marti, Marie Nishiyama i Roger Helou prowadzi do głębokich i jeszcze nie w pełni zbadanych zbiorów muzyki instrumentalnej z drugiej połowy XV wieku w południowych Niemczech...

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Muzyka Dawna
premiera polska:
2020-04-16
kontynent: Europa
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Szwajcarska flecistka i klawesynistka Corina Marti (w życiu prywatnym żona lutnisty Michał Gondko) to ścisła światowa czołówka specjalistów od muzyki średniowiecza i renesansu. Wraz z mężem stworzyła słynny zespół La Morra. Często sięgają po dawną muzykę z Polski – szczególnie z czasów złotego wieku kultury polskiej – czasów panowania Zygmunta Starego i Zygmunta II Augusta.

Tym razem oficyna Agros, dla której nagrywa Orkiestra Czasów Zarazy, prezentuje płytę odkrywającą przed słuchaczami bogactwo muzyki przełomu renesansu i baroku z południowych Niemiec.
Ścieżka, którą podążają Corina Marti, Marie Nishiyama i Roger Helou prowadzi do głębokich i jeszcze nie w pełni zbadanych zbiorów muzyki instrumentalnej z drugiej połowy XV wieku w południowych Niemczech. Będziemy przemieszczać się z jednego repertuaru do drugiego, od jednego rękopisu do kolejnego, i oczywiście od jednego „pejzażu dźwiękowego” do drugiego, prezentując różne kombinacje instrumentów, w dialogu lub po prostu pozwalając niektórym z nich grać solo, aby pod koniec tej muzycznej podróży słuchacze mogą w pełni podziwiać panoramę tej bogatej i fascynującej tradycji.

Główna część prezentowanego tu repertuaru pochodzi z trzech manuskryptów, z których wszystkie zostały skopiowane w drugiej połowie XV wieku:
the Buxheim organ book (Bux, ok. 1470)
the Lochamer song book (Loch, ok. 1460)
the Głogów partbooks (lub Żagań partbook).
Wszystkie trzy manuskrypty są skarbnicą zachwycających i zaskakujących odkryć. Są tutaj dzieła jednych z najwybitniejszych i najbardziej znanych francuskich kompozytorów XV wieku jak Guillaume Du Fay, Gilles Binchois, Antoine Busnois, obok nich wiele arcydzieł anonimowych autorów.

W każdej epoce muzyka, będąc ekstraktem duchowości, wyczarowywała dziedzictwo myśli muzycznej charakterystycznej dla swoich czasów. Corina Marti w swoich poszukiwaniach potrafi ową niewyrażalną materię, jaką jest muzyka przywrócić współczesności z całym jej bogactwem i siłą!
Copyright © 1996-2020 Multikulti Project. All rights reserved

Szwajcarska flecistka i klawesynistka Corina Marti studiowała muzykę barokową w Konserwatorium w Lucernie, a następnie muzykę średniowieczną Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei. Artystka koncertuje regularnie w Europie oraz na Bliskim Wschodzie. Wraz z polskim lutnistą Michałem Gondko założyła i prowadzi zespół La Morra, z którym występowała m. in. na festiwalach muzyki dawnej w Antwerpii, Bruggii, Utrechcie, Le Thoronet, Ratyzbonie i Bazylei. Koncertowała też w ramach takich formacji jak Hesperion XXI, New Trinity Baroque, oraz Arte dei Suonatori. Poza płytami zespołu La Morra (cztery wydane, trzy w przygotowaniu) w dorobku fonograficznym ma także XV-wieczną niemiecką muzykę na instrumenty strunowe (płyta Von edler Art w duecie z Michałem Gondko), dzieła wczesnego i późnego Baroku (Salomone Rossi, Johann Sebastian Bach, kompozytorzy lombardzcy przełomu XVI i XVII wieku) oraz współczesną muzykę Borisa Yoffe wydane przez wytwórnie Raumklang, Et’Cetera, Musiques Suisses, Ramée, Ricercar, Ars Musici i Pan Classics. Zajmuje się także działalnością pedagogiczną. Prowadziła kursy interpretacji w wyższych szkołach muzycznych w Hadze i Tel-Avivie, a także w ramach Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Valticach. Prowadzi klasy fletu i wczesnych instrumentów klawiszowych w Scholi Cantorum Basiliensis.

Editor's info:
The path that all interested listeners are about to follow leads to the deep and as yet not fully explored woodlands of the instrumental music of the latter half of the fifteenth century in or around southern Germany. It will zig-zag from one repertoire to another, from one manuscript to another, and of course from one ‘soundscape’ to another by presenting different combinations of instruments, in dialogue or simply allowing some of them stand alone to speak for themselves so that at the end of their sonic journey, listeners can fully enjoy a panoramic view of this rich and fascinating tradition.

The major part of the repertoire presented here is culled from three important manuscripts, all copied in the second half of the fifteenth century: the Buxheim organ book (Bux, ca. 1470), the Lochamer song book (Loch, ca. 1460), and the Glogauer partbooks (or Zagan partbooks, to use the title favoured in some recent studies). All three of the books are treasure troves of delightful and unexpected discoveries. Among the composers presented in the French section of this recording are some of the most eminent and wellknown musicians of the fifteenth century: Guillaume Du Fay, Gilles Binchois, Antoine Busnois.

The works are interspersed with Buxheimer’s free instrumental improvisations, redeuntes and preambula. The former consist of a highly ornamented upper voice flowing against a sustained (or repeated) note in the lower, whereas the latter are essentially fantasia-like pieces divided into several parts with contrasting rhythms and textures. Although the rendition here is purely instrumental, words are constantly there at a subliminal level, creating yet another semantic and sonic layer – imperceptible, but always present in the background.

muzycy:
Corina Marti - Recorder
Marie Nishiyama - Harp
Roger Helou - Organ

utwory:
1. Anonymous: Portigaler (after Guillaume Du Fay Or me veult bien Esperance mentir) 4:02
2. Anonymous: Redeuntes In Idem mi de eadem mensura 2:30
3. Anonymous: Ave stella matutina 1:35
4. Jacobus Viletti: Ein buer gein holtze 1:29
5. Anonymous: Se la phase pale (after Guillaume Du Fay Se la face ay pale) 2:54
6. Anonymous: Redeuntes In fa 2:08
7. Anonymous: Redeuntes In ut 1:09
8. Anonymous: Magnificat Octani toni 2:35
9. Anonymous: Sequuntur Redeuntes In Idem 1:40
10. Antoine Busnoys: En soustenant vostre querelle 2:12
11. Anonymous: Praeambulum super f 1:22
12. Anonymous: Annavasanna (upon anon. Une foys avant que morir) 2:30
13. Anonymous: Der Winter will hin wichen 2:02
14. Anonymous: Christus surrexit mala nostra texit... 1:52
15. Anonymous: Bohu sve?mu krali nebeske?mu 1:39
16. Anonymous: Ich sah ein bild in blauwer weyt 1:54
17. Anonymous: Gross senen 1:43
18. Antoine Busnoys: A vous sans aultre 1:34
19. Anonymous: Verlangen tut mich krencken 2:25
20. Anonymous: Ich sachs eyns mols den lichten morgensterne 1:20
21. Anonymous: Adyen matres belle (upon Gilles de Bins dit Binchois Adieu mes tres belles amours) 2:03
22. Anonymous: Redeuntes In la 2:46
23. Anonymous: Parleregart/Ad huc semel (after Guillaume Du Fay Par le regart de vos beaulx yeulx) 2:38
24. Anonymous: Qui vult messite (after Gilles de Bins dit Binchois Qui veut mesdire) 4:17
25. Anonymous: Praeambulum super sol 9:16

wydano: 06 March 2020
more info: www.ayros.eu

AYCD04

Opis

Wydawca
Ayros
Artysta
Corina Marti / Marie Nishiyama / Roger Helou
Nazwa
Winter
Instrument
recorder
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.