search

Musica Nova: Harmonie Des Nations 1500-1700 [Hybrid SACD]

89,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Klasyczna Muzyka Dawna
premiera polska:
2018-04-11
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Najnowsza płyta w katalogu katalońskiej wytwórnii Alia Vox jest pozycją szczególną w dorobku Jordiego Savalla, słynnego Katalończyka.
Po ponad pięćdziesięciu latach nieprzerwanej koncertowej podróży, odwiedzania wielu odległych zakątków świata, pracy przy wielu nagraniach, Jordi Savall wraz z przyjaciółmi prezentują na jednej płycie fascynujące dziedzictwo dwóch przełomowych dla historii muzyki stuleci - XVI i XVII.
Zebrali najbardziej reprezentatywne przykłady utworów dla XVI i XVII wieku.
Mamy zatem mistrzów literatury pisanej na obsadę z altówką jak prace Joana Cabanillesa, Pedro de Araujo i Pedro de San Lorenzo. Jest to swoisty hołd dla mistrzów XVI-wiecznych wspaniałych pieśni, które przyczyniły się tak bardzo do rozwoju muzyki sprzężonej z potencjałem poetyckim, ale także miały wpływ na promocję nowych, wyrazistych form muzycznych, jak fantazje, kaprysy, ricercary, sonaty, folie, tak ukochanych przez wielkich mistrzów renesansu i baroku.
Była to epoka międzykulturowej wymiany na wielką skalę, to muzyczne zróżnicowanie i prowadzenie artystycznego dialogu w Europie, było efektem swobody podróżowania, z której muzycy skrzętnie korzystali. Wystarczy wspomnieć hiszpańskich muzyków jak Diego Ortiz czy katalońskich jak Joan Aranes we Włoszech, włoskich w Anglii (Innocenzio Alberti), angielskich we Włoszech (John Cooper/Giovanni Cooperario), Niemcy w Wenecji (Johann Rosenmüller). w Niemczech tworzył angielski kompozytor William Brade, i Danii z kolei John Dowland), we Włoszech Marc-Antoine Charpentier, we Francji Włosi Luigi Rossi i Jean-Baptiste Lully.

"Musica Nova: Harmonie Des Nations 1500-1700" pokazuje najlepsze oblicze wspólnej Europy, gdzie istniała powszechna zgoda do utrzymania warunków niezbędnych dla swobodnego dzielenia się pomysłami i pięknem. Tylko wtedy tkwiący w Europejczykach potencjał kreatywności daje inspirujące i innowacyjne owoce. Z przekonaniem można stwierdzić, że Jordi Savalla, pomimo zaawansowanego wieku jest w wyśmienitej formie!
autor: Henryk Majda
Copyright © 1996-2018 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
One of early music’s living legends, Jordi Savall and his ensemble Hespèrion XXI will open Casa de España en Minnesota’s International Spanish Music Festival. Venetian instrumental music—some based on older dance tunes and popular songs—from the 16th and 17th centuries. Composers of these works—including Andrea Gabrieli, Giovanni Gabrieli, Marini, and Merula, among others—heralded a new era of instrumental brilliance where melodic beauty was married to daring explorations of harmony, rhythm, and form. The influence of this inventive music from Venice—in which instrumental voices often intertwine, imitate, and soar—spread outward across Europe to France, Germany, Spain, Portugal, and England.

Jordi Savall
For more than fifty years, Jordi Savall has rescued musical gems from the obscurity of neglect and oblivion and given them back for all to enjoy. A tireless researcher into early music, he interprets and performs the repertory both as a gambist and a conductor. His activities as a concert performer, teacher, researcher and creator of new musical and cultural projects have made him a leading figure in the reappraisal of historical music and recipient of many awards and honors. Together with Montserrat Figueras, he founded the ensembles Hespèrion XXI (1974), La Capella Reial de Catalunya (1987) and Le Concert des Nations (1989), with whom he explores and creates a world of emotion and beauty shared with millions of early music enthusiasts around the world. He is European Union Ambassador for intercultural dialogue, and received a Grammy for Small Ensemble Performance, among many others.

muzycy:
HESPÈRION XXI
Philippe Pierlot, Sergi Casademunt, Lorenz Duftschmid violes de gambe
Xavier Puertas violone
Xavier Díaz-Latorre archiluth, théorbe & guitare
Enrike Solinis archiluth
Pedro Estevan percussion
Jordi Savall viole de gambe et direction

utwory:
1. 1500 DANZE VENEZIANE - Anonyme
2. 1500 DANZE VENEZIANE - Pavana del Re
3. 1500 DANZE VENEZIANE - Galliarda la Traditora El Todescho
4. 1500 DANZE VENEZIANE - Saltarello
5. 1540 MUSICA NOVA - Hieronimus Parabosco - Ricercare XIV « Da Pacem »
6. 1589 RICERCARI & CAPRICCI - Giovanni Battista Grillo - Capriccio V
7. 1589 RICERCARI & CAPRICCI - Andrea Gabrieli - Ricercar VII
8. 1612 ELIZABETHAN & JACOBEAN CONSORT MUSIC - John Dowland - Lacrimae Pavan
9. 1612 ELIZABETHAN & JACOBEAN CONSORT MUSIC - John Dowland - The King of Denmark Galliard
10. 1612 ELIZABETHAN & JACOBEAN CONSORT MUSIC - Orlando Gibbons - In Nomine a 4
11. 1612 ELIZABETHAN & JACOBEAN CONSORT MUSIC - William Brade - Ein Schottisch Tanz
12. 1621 LUDI MUSICI - Samuel Scheidt - Paduan V
13. 1621 LUDI MUSICI - Samuel Scheidt - Courant Dolorosa
14. 1621 LUDI MUSICI - Samuel Scheidt - Allemande XVI
15. 1621 LUDI MUSICI - Samuel Scheidt - Galliard Battaglia XXI
16. 1644 CORONA MELODICA - Biagio Marini - Passacaglia à 4
17. 1673 LA CETRA - Giovanni Legrenzi - Sonata sesta a 4 Viole da gamba
18. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Prelude
19. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Allemande
20. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Rondeau
21. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Gigue Anglaise
22. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Gigue Francaise
23. 1680 LE CONCERT DE VIOLES À LA COUR DE LOUIS IV - Marc-Antoine Charpentier - Concert pour quatre Violes (H.545) - Passecaille
24. 1680-1700 FOLÍAS & DANZAS IBÉRICAS - Pedro de Araujo - Consonancias de 1º Tom
25. 1680-1700 FOLÍAS & DANZAS IBÉRICAS - Pedro de San Lorenzo - Folia (Obra de 1er Tono, N. 10)
26. 1680-1700 FOLÍAS & DANZAS IBÉRICAS - Joan Cabanilles - Corrente italiana

nagrano: Enregistrement les 6 et 7 d’avril à la Collégiale de Cardona (Catalogne)

more info: www.alia-vox.com

AVSA9926

Opis

Wydawca
Alia Vox (SP)
Kompozytor
Antologia
Artysta
Hespérion XXI / Jordi Savall
Nazwa
Musica Nova
Zawiera
SACD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.