search

Betweenwhile

69,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska:
2021-10-18
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikultiproject.blogspot.com, 2015-01:
Pamiętam pierwsze spotkanie z muzyką Mike’a Pride’a, dawno temu, pewnie ponad 10 lat wstecz. Nie pamiętam już tytułu płyty, ale na pewno kupiłem ją na japanimprov.com. I pamiętam, jak bardzo poraziła mnie energetyczna intensywność tego nagrania. Grał hardcore z elementami improwizacji, mocno, energetycznie, niczym skrzyżowanie ZU i Napalm Death.
Od tego czasu lista współpracowników znacznie się powiększyła, Boredoms, Anthony Braxton, Eugene Chadbourne, chińska pop-gwiazda Priscilla Chan, Nels Cline, Trevor Dunn, Milford Graves, Mary Halvorson, Curtis Hasselbring, Jon Irabagon, Vijay Iyer, Haino Keiji i Fushitsusha, George Lewis, Bill McHenry , Tony Malaby, Ikue Mori, Butch Morris, Marc Ribot, Matana Roberts, Jamie Saft, Chris Speed, Jason Stein, Otomo Yoshihide i John Zorn - to tylko najważniejsi, których w ciągu dekady spotykał na scenie lub w nagraniowym studio.
Gdy teraz słucham wydawanych z jego udziałem projektów lub też jego autorskich nagrań, słyszę jak bardzo dojrzał, jak pod każdym względem się rozwinął. I jak wiele w jego muzyce się zmieniło.

Gdy sięgam po płytę jego kwartetu z 2010 "Betweenwhile" słyszę wciąż jego metalowe korzenie. Tak samo mocno, energetycznie jak przed laty brzmi basowy bęben, gdy Mike Pride zasiada za perkusją. Ale jak wiele w jego grze niuansów, ile kolorów, ile wpływów. Pobrzmiewa tu i funk, i R&B, i jazzowa tradycja, ale też cały czas spogląda on do przodu, tkając na tomie zagadkowe linie, niczym zagmatwane ścieżki ludzkiego życia. Jakby nie wiedział, dokąd go to zaprowadzi, jakby ta jedna linia z wielu miała zależeć tylko od przypadku.

Do nagrania tej płyty zaprosił swoich partnerów, ale i przyjaciół. Alcista Darius Jones to jeden z najbardziej utalentowanych muzyków wschodniego wybrzeża i w moim skromnym odczuciu jest muzykiem, o którym w następnych latach będą mówić wszyscy. I pewnie też wszyscy zachwycać się będą jego muzyką. Z basistą Peterem Bitencem Pride nagrywał i koncertował już dużo wcześniej, nie raz udowadniając, że mocne, rytmiczne (ale niewykluczające ciągłej zmienności tego rytmu) osadzenie muzyki to wspólny mianownik ich muzycznej wizji. Najbardziej enigmatyczną i zagadkową postacią kwartetu jest pianista Alexis Marcelo, muzyk wcześniej mało mi znany, chociaż na scenie spotykał się m.in. z Jonem Irabagonem, saksofonistą kwartetu Mostly Other People Do They Killing.

To, że wszyscy świetnie się tu rozumieją, to jedno. Ale też na ile oni potrafią zaskakiwać siebie nawzajem to inna sprawa. Muzyka tu jest tak skonstruowana, by Pride mógł nią dowodzić zza swojego zestawu. Ale też każdy z partnerów ma możliwość zmieniać jej koleje, zaproponować coś od siebie w otwartych kompozycjach lidera. A ten zaskakuje, potrafiąc zawsze na taką zmianę znaleźć odpowiedź. Tam gdzie u innych perkusistów byłby trzask lub łomot, on zdaje się mieć przygotowaną frazę, jakby czytał w myślach innych członków zespołu. I to rzecz, która najbardziej zaskakuje w jego muzyce. Piękna nagranie kwartetu znakomitego lidera.
autor: Józef Paprocki

Editor's info:
Mike Pride's From Bacteria To Boys features four of the most startling and beautiful new voices in modern jazz. They mesh the lines between forward-looking groove-based jazz, chant works, modern R&B (mainly R. Kelly) and 21st century classical music, with a singular intensity and center of focus. This is avant-garde soul music – the credo of AUM Fidelity – and we are proud to present this major work. Betweenwhile is a bad-ass, beautiful and bountifully unique album.

"[This] is the flagship document of what these four musicians, as led by drummer/composer Pride, have summoned and made animate in the world over a highly concentrated period of tireless live performance and group refinement. Its title, semi-quoted from a line in the expository intermediary Chapter 12.5 of R. Kelly's Trapped In the Closet epic, alludes to the many-layered accruement between human beings operating together and towards collective goals in time/space. From Bacteria to Boys has performed their due diligence in understanding not only the rhythmic micro-realities of R&B, but its contentedly ecstatic spirit as well. It is a music indeed fully alive and committed to the continuance and elevation of love and happiness through all the means that jazz music can employ." -excerpted from the liner notes by Sam Mickens


Since moving to NYC in 2000, Mike Pride has been supremely active adding his potent imprint to an unparalleled range of musical projects. He has performed and recorded throughout North America, Europe, Asia, & Australia with many of the world's most varied & important musicians, bands & composers including (short list here): Boredoms, Anthony Braxton, Califone, Eugene Chadbourne, Chinese pop-star Priscilla Chan, Nels Cline, Trevor Dunn, Milford Graves, Mary Halvorson, Curtis Hasselbring, Jon Irabagon, Vijay Iyer, Haino Keiji’s Fushitsusha, George Lewis, Bill McHenry, MDC (Millions of Dead Cops), Tony Malaby, Ikue Mori, Butch Morris, Marc Ribot, Matana Roberts, Jamie Saft, Chris Speed, Jason Stein, Otomo Yoshihide & John Zorn.

Betweenwhile is Pride's first fully visioned and manifest jazz album as a leader. Once again: it is bad-ass, beautiful and bountifully unique. Listen and believe. –SJ


A sample of Press Acclaim for Mike Pride's previous works:

'Listed as one of the 10 “young jazz drummers to watch” by the New York Times in 2009'

“Pride shadows, complementing and contrasting phrases with a mercurial mix of metallic double-bass drum blast beats, funky hi-hat accents, tribal tom-tom fills, second line shuffle patterns and so on, revealing an endless variety of percussive techniques.” –Troy Collins, All About Jazz

"Drummer Mike Pride stokes the furnace with fire, while never stinting on finesse." –TimeOut New York

“Mike Pride is a generous soul, the bellman-with-the-polished-cloth of drummers, seemingly in command of every nuance within the structure, ready to hang a "Home Sweet Home" plaque between the beats if necessary. Where other drummers simply sizzle or suggest a sizzle, Pride brings on the five-course grill sampler.” –Eugene Chadbourne, All Music Guide

muzycy:
Mike Pride: drums, compositions
Darius Jones: alto saxophone
Alexis Marcelo: piano
Peter Bitenc: bass

utwory:
1. Kancamagus I (piano trio) 04:13
2. Reese Witherspoon 09:39
3. Rose 02:00
4. It Doesn't Stop 07:07
5. Emo Hope 06:18
6. Bole: the Mouth of What? 08:59
7. Inbetweenwhile 04:13
8. Surcharge 05:02
9. 12 Lines for Build 06:28
10. Kancamagus II (sax trio) 04:25

wydano: 2011
more info: www.aumfidelity.com
more info2: www.mikepride.com
AUM065

Opis

Wydawca
Aum Fidelity (USA)
Artysta
Mike Pride's From Bacteria To Boys
Nazwa
Betweenwhile
Instrument
drums
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.