search

Edge

59,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:
diapazon.pl, 2006-08-18
[...] Skrzypce w jazzie mają swoją ugruntowaną pozycję, ale z drugiej strony jazz nie miał skrzypków aż tak wielu. To królestwo innych instrumentów. Ot choćby takich jak trąbka. 'EDGE' w swym składzie ma zarówno skrzypka, jak i trębacza. Obu średniego już pokolenia, obu z bogatym doświadczeniem. Obu z pochodzenia Azjatów. Obu, choć EDGE jest muzyką niewątpliwie jazzową, grywających muzykę bardzo różną i nie stroniących od muzyki współczesnej.

Co jeszcze łączy te dwie postaci... współpraca z Anthonym Braxtonem. Ci muzycy to Jason Kao Hwang i Taylor Ho Bynum. Skład uzupełniają dwaj muzycy, którzy również częściej kojarzeni są z awangardowymi (cokolwiek to znaczy) postaciami muzyki, w tym jazzu, czyli sekcja: Ken Filiano i Andrew Drury.

Ha! Awangarda zatem z każdej nuty winna wypaść, z każdego dźwięku. A że skład awangardowy, to pokusić by się można, aby i okładka była awangardowa, albo przynajmniej 'coś' jeszcze. Może to 'coś', to 'azjatycki jazz' (na wzór polskiej, czy francuskiej szkoły tej muzyki, czego doszukiwanie się było modne jeszcze kilka-kilkanaście lat temu)? Może do czynienia będzie można mieć z jazzowym opracowaniem azjatyckiego folkloru? Wszak i patronat i wytwórnia do czegoś 'zobowiązują'. ,-)
Prawdę powiedziawszy - nie słucham tej płyty doszukując się w niej jakichś wpływów, ale też i na pierwszy, a nawet i drugi rzut ucha, wpływów tych nie słyszę (choć być może ktoś bardziej rozeznany w muzyce dalekowschodniej będzie mógł wypowiedzieć się w tym względzie roztropniej).

Nie słyszę również awangardy. Nic zatem bardziej mylącego niż domyślać się z nazwisk i narodowości jaką muzykę może zawierać ta płyta.

Można bowiem dostać w nos każdym dźwiękiem. Można spaść z zaskoczenia z fotela, ale i tak nie zmieni to postaci, że dźwięk w pokoju będzie wspaniałym przykładem współczesnego mainstreamu. Takiego, który wychodzi spod skrzydeł najlepszych muzyków (a może to nie skrzydła?). 'Edge' to przykład na kłam teorii, czy raczej poglądów o niekreatywności mainstreamu. Tak - muzyka ta nie jest kreatywna, jeśli nie jest grana przez kreatywnych muzyków i nieskomponowana przez kompozytora, który chce coś do niej wnieść, a nie tylko naśladować dźwięki wielkich mistrzów sprzed lat.

Powiem zatem tak, 'Edge' to płyta, której wyśmienicie się słucha. Są fragmenty, szczególnie gry Bynuma, które potrafią zauroczyć i na długo pozostać w pamięci. Są miejsca, gdzie Hwang urosnąć by mógł do roli najwybitniejszego skrzypka tego typu jazzu. Mnie jednak najbardziej przypadły do gustu miejsca (a jest ich całkiem sporo na płycie), kiedy to Ken Filiano akompaniuje któremuś z melodyków grając na kontrabasie smyczkiem. Dawno nie słyszałem w jazzie tak udanego akompaniamentu wykonywanego w ten sposób.[...]
autor: Paweł Baranowski

Dziennik, 2008-08-16, ocena: * *

[...] Hwang to amerykański skrzypek jazzowy chińskiego pochodzenia, od lat współpracujący z całą plejadą sceny muzyki improwizowanej. Słabością jego solowej płyty jest mała atrakcyjność tematów oraz aranżacji, ogólny brak pomysłu na sprzedanie własnego stylu improwizacji. Zamiast serwować nam nudy na pudy, Hwang powinien posłuchać krążków choćby Tima Berne'a, który do tradycjonalistów nie należy, a potrafi ożenić cudowny free jazz z inteligentną, muzyczną oprawą.[...]
autor: Tymon Tymański
AIR0068

Opis

Wydawca
Asian Improv Records (USA)
Artysta
Jason Kao Hwang
Nazwa
Edge
Instrument
violin
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.