search

Bill Frisell: Valentine

61,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2020-09-04
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:

Opis wydawcy:
Ceniony gitarzysta Bill Frisell powraca w swoim najnowszym projekcie Valentine — debiutanckim albumie swojego tria z kontrabasistą Thomasem Morganem i perkusistą Rudym Roystonem.
Album "Valentine", wyprodukowany przez wieloletniego współpracownika Frisella, Lee Townsenda, i nagrany przez Tuckera Martine’a w studiu Flora Recording w Portland w Oregonie, składa się z 13 utworów, łączących stare i nowe kompozycje autorskie, standardy jazzowe, utwory tradycyjne i covery. Album eksploruje twórczą swobodę formatu tria i głęboką relację łączącą tych trzech muzyków po latach koncertowania.

JazzPRESS:
Jakoś nie czuję się zaskoczonym najnowszym dziełem Billa Frisella. Jednak chyba nie mam ochoty, żeby akurat on jakoś specjalnie się zmieniał, albo szukał nowego brzmienia. To które usłyszycie na Valentine jest idealne. Thomas Morgan i Rudy Royston to z pewnością nie Dave Holland i Elvin Jones. To jednak inny album, niż jedno z moich ulubionych dzieł Frisella, albumu Bill Frisell With Dave Holland And Elvin Jones. Najnowszy album to Bill Frisell plus 2. Holland i Jones byli równorzędnymi partnerami gitarzysty. Najnowsza sekcja Frisella to jednak przede wszystkim tło dla lidera. To też mi nie przeszkadza, bowiem Frisell potrafi mnie zaciekawić przestrzenią pomiędzy dźwiękami gitary już od wielu lat.
Jest jednym z tych muzyków, którzy im grają mniej tym lepiej. Tak jest i tym razem. Dlatego album Valentine podoba mi się w całości, jest taką właśnie oszczędną, kameralną i zrelaksowaną produkcją. Wygląda na produkt trochę składankowy. Zaczyna się od Boubacar Traore Baba Drame, do której Frisell wraca już nie pierwszy raz. Powrót do starszych kompozycji to nie jest coś, co oznacza lenistwo. Gdyby tak było, połowę nagrań Ellingtona i Monka powinno się wyrzucić i już nigdy nie wznawiać. Frisell również rozwija melodie i przedstawia je w różny sposób.
Album, który wygląda na zbiór kompozycji premierowych, starszych melodii Frisella i przypadkowo wybranych evergreenów jest w rzeczywistości rodzajem koncertu zagranego w studiu. Trio Frisella nagrało album mając za sobą trasę koncertową niemal z marszu. Być może We Shall Overcome grywali na bis.
Po kilku wieczorach spędzonych z tym albumem mam poczucie, że ciągle jeszcze nie wiem, czy to album niezwykle spójnego i przemyślanego tria z gitarą w roli głównej, czy to tylko gitara i ważne, ale drugoplanowe tło muzyczne. Każdy kolejny wieczór z tą płytą przynosi kolejną refleksję. Próby odgadnięcia koncepcji lidera są pewnie zupełnie niepotrzebnym przyzwyczajeniem recenzenta. Niezależnie od powodu chce mi się do tej płyty wracać, a to oznacza, że muzyka brzmi interesująco i mimo prostej formy i totalnej przewidywalności nie jest ani przez chwilę nudna. Z tym albumem mogę spędzić cały wieczór nie zauważając, że słyszę te same utwory po raz kolejny.
Frisell zaskoczył swoich fanów nie raz. Ja jednak wolę jego klasyczną, zwyczajną grę na gitarze, niż wszystkie awangardowe nagrania z Johnem Zornem i Vernonem Reidem. Jak dla mnie Frisell może po swojemu grać country, amerykańskie klasyki z musicali, piosenki z list przebojów, albo co tam jeszcze ma piękne melodie. Tylko aby w małych składach i z dala od jakiejkolwiek elektroniki. Wtedy powstaną dzieła tak wyśmienite jak Valentine.
Dalej będę się upierał, że Morgan i Royston to nie Dave Holland i Elvin Jones, ani nawet nie Ron Carter i Paul Motian, ale trzeba dawać szansę młodszym muzykom rozwinąć się pod okiem starszego o pokolenie, albo dwa kolegi.
autor: Rafał Garszczyński

Editor's Info:
The debut recording of guitarist Bill Frisell's trio with bassist Thomas Morgan & drummer Rudy Royston is a wide-ranging 13 song set that mixes Frisell originals new & old, jazz standards, traditional songs, and covers. Valentine explores the creative freedom of the trio format and the profound musical relationship between these three musicians after years of touring.

Quotes

“Valentine showcases the limitless creativity, the artful spontaneity, and the intuition and trust with which Frisell,
Morgan, and Royston perform their tunes. The album delivers a love letter to the tunes, to the listeners, and to the trio itself.”
No Depression

“On Valentine, they consistently and strikingly play as one, voices intertwined, completing phrases as if sharing a single thought… Even though the selections on Valentine hail from a range of styles the performances represent jazz playing at its most sublime.”
DownBeat (5-star “Masterpiece” rating)

“The trio is the most mysterious and clarifying format in jazz… a great jazz trio perfectly balances foreground and background. It is at once intimate and communal. Leading a trio with force and grace requires both a sturdy identity and the open-mindedness of a true collaborator. Guitarist Bill Frisell… [possesses] these qualities… Mr. Frisell as an auteur, his trio mates the perfect ensemble cast… three musicians in lockstep, moving as one.”
Wall Street Journal

“a Frisellian mix of down-home and moody, abstract and endearingly direct… the album draws to a spirited close with touching renditions of ‘What the World Needs Now Is Love’ and ‘We Shall Overcome’.”
JazzTimes

“Guitar great Bill Frisell explores the creative freedom of the trio format on his new album, Valentine, alongside his longtime trio compadres bassist Thomas Morgan and drummer Rudy Royston… this trio performs a wide-ranging program of Frisell compositions old and new as well as classics and standards, showcasing the profound musical relationship they have formed in their years of touring together.”
JAZZIZ

“With Valentine, Frisell, Royston and Morgan revel in the tight but loose interplay that is a hallmark of the best groups, plying a course as deeply lyrical as it is adventurous. Feels like the beginning of a great adventure.”
AllAboutJazz

“[‘We Shall Overcome’ is] about as beautiful an instrumental as you’ll ever hear. Frisell’s leads are nothing short of a work of art., letting the powerful melody take up as much space as it needs, all the while wrapping it in silky-smooth jazz touches that’ll leave you shaking your head in wonder.”
Guitar World


muzycy:
Bill Frisell: guitar
Thomas Morgan: bass
Rudy Royston: drums

utwory:
1. Baba Drame
2. Hour Glass
3. Valentine
4. Levees
5. Winter Always Turns To Spring
6. Keep Your Eyes Open
7. A Flower Is A Lovesome Thing
8. Electricity
9. Wagon Wheels
10. Aunt Mary
11. What The World Needs Now Is Love
12. Where Do We Go ?
13. We Shall Overcome

wydano: 2020-09-04
more info: www.bluenote.com
more info2: www.billfrisell.com

899209

Opis

Wydawca
Blue Note (USA)
Artysta
Bill Frisell
Nazwa
Valentine
Instrument
guitar
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.