• Nowy
search

Sonic Liberation Front meets Sunny Murray

69,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * 1/2 Gęsty afrokubański rytm, surowe, chciałoby się rzec "aylerowskie" brzmienie zespołu, punktowe improwizacje, transowe kompozycje, wszystko to w dużej kondensacji występuje w muzyce kolektywu z Filadedelfi, który jest już na scenie ponad 20 lat... Tak jak można się było spodziewać, pierwsza część płyty ma bardziej sterylny charakter, nagrania koncertowe to free-jazzowa fiesta. Porywająca motoryka ich muzyki, która pod względem koncepcyjnym przynosi nieustające napięcie pomiędzy dwoma siejącymi ferment blokami instrumentalistów - saksofoniści i trębacz/kornecista z liczną sekcją rytmiczną, gdzie można znaleźć kubańskie bębny - Konga, Okonkolo, Iya, Itotele...

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2021-10-18
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: jewelcaseowe etui
opis:

multikulti.com * * * * 1/2:
Gęsty afrokubański rytm, surowe, chciałoby się rzec "aylerowskie" brzmienie zespołu, punktowe improwizacje, transowe kompozycje, wszystko to w dużej kondensacji występuje w muzyce kolektywu z Filadedelfi, który jest już na scenie ponad 20 lat.
Założycielem i liderem zespołu jest perkusista Kevin Diehl. Prowadzi zespół składający się od kilku do kilkunastu członków, w zależności od projektu. Na przestrzeni ponad 20 lat, muzycy przygotowali ich wiele, zapraszając do udziału wiele znakomitości jak Oliver Lake, Odean Pope, Marshall Allen, Kahil El Zabar, Billy Bang, Chicago Underground Duo, Kulu Mele African Dance Ensemble, Prometheus Chamber Orchestra...

Niniejsza płyta jest efektem współpracy z Sunny’m Murray'em, flagowym perkusistą free jazzu. Być może to właśnie Murray jak nikt inny zasługuje na taką właśnie ocenę, był członkiem rewolucyjnych zespołów Alberta Aylera, Ornette'a Colemana, Cecila Taylora czy Dona Cherry'ego. Razem z Albertem Aylerem i Gary'm Peacockiem 10 lipca 1964 nagrał "Spiritual Unity", niespełna 30-minutowy free-jazzowy pocisk, jeden z kilku najważniejszych jazzowych albumów w historii. Pozbawiona wyraźnego pulsu i harmonicznego ładu narracja, okazała się punktem odniesienia dla całej rzeszy muzyków jazzowych, do dnia dzisiejszego.

Album "Sonic Liberation Front Meets Sunny Murray" to osiem długich kompozycji, po trzy przygotowali Sunny Murray i Kevin Diehl, po jednej członkowie SLF - basista Matt Engle i saksofonista Adam Jenkins. Pierwsze pięć utworów zarejestrowano w studio Rittenhouse w czerwcu 2008, trzy kolejne to nagrania koncertowe z 2002 roku.

Tak jak można się było spodziewać, pierwsza część płyty ma bardziej sterylny charakter, nagrania koncertowe to free-jazzowa fiesta. Porywająca motoryka ich muzyki, która pod względem koncepcyjnym przynosi nieustające napięcie pomiędzy dwoma siejącymi ferment blokami instrumentalistów - saksofoniści i trębacz/kornecista z liczną sekcją rytmiczną, gdzie można znaleźć kubańskie bębny - Konga, Okonkolo, Iya, Itotele. Na stronie zespołu można przeczytać, że "Sonic Liberation Front działa na skrzyżowaniu Loft Jazz, New Chamber, Free Improv i współczesnej elektroniki, osadzając to rytmicznie w tradycji afro-kubańskiej muzyki Joruba, którzy podkreślają szacunek dla przodków i używanie rytualnej muzyki, zazwyczaj bębniarskiej, do komunikowania się ze światem duchów. Wyznawcy Joruba wierzą, że bogowie interweniują w codzienne życie wierzących, którzy czasami mogą być opętani przez Ducha oriszy.

W 2017 roku James Marcellus Arthur "Sunny" Murray odszedł z tego świata, pozostawiając po sobie nieocenione dziedzictwo, wspólna płyta z Sonic Liberation Front jest jego ważnym elementem!
autor: MAd
Copyright © 1996-2021 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
Features free jazz pioneer Sunny Murray. First Sonic Liberation Front album in nearly five years. SLF have been named #1 or Top 10 by the Village Voice, All About Jazz, Jazziz, and more. Features three Murray compositions re-worked for collaborative performance.

If you believe in chance, Sunny Murray and Sonic Liberation Front’s Kevin Diehl met by chance. Diehl’s phone number was on digit different than Khan Jamal’s. Murray’s mis-dialing of the legendary vibraphonist led to a 25-year-plus friendship between the two drummers.

In many ways it was “mentorship by osmosis” relationship. There were a few formal drum lessons, but by and large, it was an osmotic learning that not only involved Murray’s unique approach to textural drumming, but also composition and concept. The period covers not only Diehl’s time as a young musician in New York during the ’80s loft era, but also runs concurrent with Diehl’s exposure to the folkloric Afro-Cuban music, the foundation for the future of Sonic Liberation Front.

Fast forward to the late 1990s when Diehl formed Sonic Liberation Front with Chuck Joseph, one of the true conservators of the rich Afro-Cuban Lukumi culture, which is at the root of all music. The band didn’t just connect the dots between avant-garde jazz and Lukumi roots, Sonic Liberation Front is on the only units today connecting folkloric music to jazz the way that Albert Ayler and Sunny Murray did in the 1960s.

After the release of SLF’s debut album, Water and Stone, Sunny Murray engages the band for a series of collaborative concerts, including a 2002 appearance at the Vision Festival. The circulation of recordings from these concerts among fans enticed Murray and SLF to head into the studio together for the first time in 2008. Sonic Liberation Front Meets Sunny Murray features those studio recordings plus bonus recordings of the Murray’s appearance with SLF in Philadelphia in 2002.

“I had an image in my mind as to how things would play out,” says Diehl. “But as is normal with Sunny Murray, it ends up being something else. I envisioned Murray playing freely over the folkloric bata rhythms. But I found myself playing freely over the bata rhythms, and Murray tapping into something more fundamental. Something which actually permeates his approach to his music — his Native American heritage. Murray plays rhythmically with the bata. He does so using a Native American approach to pulse. It then tied in what I heard with early Albert Ayler recordings where Murray’s vocal chanting is as much as part of the experience as the drumming.”

It is not only the folk-melody content where parallels are drawn, but also in the authenticity of feel, in the life-force that is present in both ancient and to the future forms.

muzycy:
Sunny Murray: drums
Kevin Diehl: drums, percussion, bata
Chuck Joseph: bata
Matt Engle: bass
Terry Lawson: tenor saxophone
Okomfo Adwoa Tachempong: bass
Shawn Hennessy: bata
Todd Margasak: cornet
Nichola Rivera: bata
Joey Toledo: bata, percussion
Adam Jenkins: alto saxophone
Kimbal Brown: trumpet
Fahir Kendall: bass

utwory:
1. Init 09:18
2. Knowledge of the Sun 07:23
3. Meaningless Kisses 10:29
4. Cosa De Grupo 05:49
5. Ochun Libre 09:44
6. Some Other Times 11:42
7. Nomingo 09:56
8. Under the Wave of Kanagawa 05:25

wydano: August 1, 2010
more info: www.hightwo.com

HT027

Opis

Wydawca
High Two (USA)
Artysta
Sonic Liberation Front & Sunny Murray
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.