• Nowy
search

Live At The Berlin Jazz Festival 1966 [2CD]

81,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * *

Dwupłytowe kolekcjonerskie wydawnictwo przenosi nas do budynku Filharmonii Berlińskiej, w której 4 listopada 1966 roku wystąpił kwartet Stana Getza z 23 letnim Gary'm Burtonem, prawdopodobnie najsłynniejszym wibrafonistą wszechczasów, kontrabasistą Chuck'iem Israels'em, perkusistą Roy'em Haynes'em i pierwszą damą bossy - Astrud Gilberto. Stan Getz wzorcowo dokonał syntezy jazzu i brazylijskiej bossy, można zaryzykować twierdzenie, że udało mu się wejść w inną kulturę, karmić się nią, a potem wrócić do własnego "ja", ale już jako ktoś odmieniony...

...Pięknej edytorsko i nienagannej brzmieniowo audiofilskiej serii wydawniczej THE LOST RECORDINGS COLLECTION po prostu nie można przegapić!

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Bossa Nova / Brazilian Jazz
premiera polska:
2021-09-08
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com * * * * *:
Tom Jobim i Baden Powell to ojcowie chrzestni Bossa Novy. Bez nich losy gatunku potoczyłyby się inaczej. Jednak osobą, której bossa nova zawdzięcza najwięcej jest Stanley Getz, lepiej znany jako Stan Getz, powszechnie uważany za jednego z najlepszych saksofonistów tenorowych w historii. To za jego sprawą Bossa Nova zawładnęła sercami jazzfanów na całym świecie. Kolejno ukazujące się płyty "Jazz Samba" (Verve, 1962), "Big Band Bossa Nova" (Verve, 1963), "Jazz Samba Encore" (Verve, 1963), "Getz / Gilberto", "Getz / Gilberto, vol. 2" i "Stanley Getz Au Go Go" ugruntowały popularność Bossa Novy i Stana Getza, Astrud Gilberto, Antonio Carlosa Jobima i innych muzyków.

Wspaniale, że możemy delektować się nagraniem kwartetu Stana Getza z udziałem Astrud Gilbert w referencyjnej jakości dźwięku!
Bo oto niezwykła seria wydawnicza THE LOST RECORDINGS COLLECTION, powiększyła się o kolejny rarytas, światową premierę całego koncertu zespołu na Berliner Jazztage z 1966 roku. Dwupłytowe kolekcjonerskie wydawnictwo przenosi nas do budynku Filharmonii Berlińskiej, w której 4 listopada 1966 roku wystąpił kwartet Stana Getza z 23 letnim Gary'm Burtonem, prawdopodobnie najsłynniejszym wibrafonistą wszechczasów, kontrabasistą Chuck'iem Israels'em, perkusistą Roy'em Haynes'em i pierwszą damą bossy - Astrud Gilberto.
Stan Getz wzorcowo dokonał syntezy jazzu i brazylijskiej bossy, można zaryzykować twierdzenie, że udało mu się wejść w inną kulturę, karmić się nią, a potem wrócić do własnego "ja", ale już jako ktoś odmieniony.

Wydawnictwo zostało podzielone na dwie części, pierwsza to występ instrumentalistów, druga płyta zawiera część wokalną, słyszymy Astrud w jej największych przebojach, jak "Samba De Uma Nota Só", "The Shadow of Your Smile", "Voce E Eu", "Corcovado" i "The Girl from Ipanema".
Już na "Samba De Uma Nota Só" mamy wrażenie jakby czas się zatrzymał, ulotna kruchość głosu Astrud, mgławicowe, opalizujące dźwięki wibrafonu Gary'ego Burtona, aksamitne brzmienie saksofonu Getza tworzą nowy wspaniały świat muzyki ufundowanej na empatii, zrozumieniu i miłości!
Klasyki Bossy zostały uzupełnione o mainstreamowe standardy - "Jive Hoot" Boba Brookmeyera i ponadczasowe ballady "The Shadow of Your Smile" Johnny'ego Mandela/Paula Francisa Webstera i "It Might as Well Be Spring" Richarda Rodgersa/Oscara Hammersteina II.

Pięknej edytorsko i nienagannej brzmieniowo audiofilskiej serii wydawniczej THE LOST RECORDINGS COLLECTION po prostu nie można przegapić!
autor: Mateusz Krępski
Copyright © 1996-2021 Multikulti Project. All rights reserved

Editor's info:
The Lost Recordings found the master tapes of this double recital in the Berlin radio archives. How can one not be transported by this concert, which delivers a previously unreleased version of the tracks from the legendary 1964 album on Verve? The label is offering the world premiere of this concert recorded at the Berlin Philharmonic, as part of the 1966 Berliner Jazztage. The 19 tracks of this now unforgettable concert are added to the collection with, as always, an unequalled sound quality, thanks to the Phoenix Mastering® process

The concert given by Stan Getz's quartet with Astrud Gilberto on November 4, 1966, was a sort of contretemps. In these crazy years when everything is rushing, things have indeed changed in the lives and careers of the two main protagonists who, after a fleeting romance, have each regained their personal and artistic independence.

After a brief romantic idyll together, each one returned to their private lives and resumed their independence as artists. Verve had brought out a series of albums by Astrud Gilberto where seductive easy listening intermingled with cool jazz, sentimental pop and languid Brazilian groove. She was at the very pinnacle of her fame, while Getz had made a remarkable comeback to jazz. Once again, he worked with arranger Eddie Sauter, this time on the soundtrack of Arthur Penn’s Mickey One. Even more noteworthy was his discovery of vibraphonist Gary Burton, barely twenty years old, the ideal musician with whom to form a regular jazz quartet with Gene Cherico on bass and Joe Hunt on drums. It was an ensemble that was receptive to new sounds and harmonic ventures.

The opening bars of “Samba de Uma Nota só” instantaneously wrought the magic of the reunion. As if time had stood still, the hesitant fragility of Astrud’s voice against the foggy, iridescent sounds of Gary Burton’s vibraphone, amplified by the airy countermelody of Getz’s saxophone, recreated all the freshness and innocence of the legendary recording of 1964.

In an astutely compiled suite of bossa nova standards (“Voce e eu” by Gilberto Gil, “Corcovado” and “The Girl from Ipanema” by Jobim) combined with compositions that were jazzier in both form and spirit (“Jive Hoot” de Bob Brookmeyer and the sentimental standards “The Shadow of your Smile” and “It Might As Well Be Spring”) Astrud Gilberto and Stan Getz perform with restraint yet communicate their joy of playing together. Instead of giving the impression of a return to the past, they give life to this sensual, melancholic music as if they were falling in love with the offspring of their respective musical passion.

muzycy:
Stan Getz, tenor saxophone
Gary Burton, vibraphone
Chuck Israels, bass
Roy Haynes, drums
Astrud Gilberto, vocals on 2nd disc

utwory:
CD1:
1. On Green Dolphin Street (06:48)
2. Introduction by Stan Getz (00:52)
3. The Singing Song (03:12)
4. The Shadow of Your Smile (05:10)
5. O Grande Amor (06:41)
6. Blues Walk (06:37)
7. Once upon a Summertime (06:42)
8. Edelweiss (04:16)
9. Medley: Desafinado/Chega de Saudade (06:50)

CD2:
1. Samba de uma Nota Só (03:43)
2. The Shadow of Your Smile (03:04)
3. Voce E Eu (Eu E Voce) (02:40)
4. Corcovado (04:26)
5. The Telephone Song (02:00)
6. It Might as Well Be Spring (04:14)
7. The Girl from Ipanema (04:11)
8. Announcement by Stan Getz (00:38)
9. Jive Hoot (09:04)
10. Goodbye by Stan Getz (00:57)

wydano: 2021-07-12
nagrano: Recorded on 4.XI.1966, Berlin Philharmonie, Berliner Jazztage


TLR2104038

Opis

Wydawca
The Lost Recordings
Artysta
Stan Getz Quartet & Astrud Gilberto
Instrument
tenor saxophone
Zawiera
2CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.