search

Live at The Berlin Philharmonie 1969 [2CD]

81,99 zł
Brutto

multikulti.com * * * * *

... Oba berlińskie koncerty, oba z odmiennym programem dają możliwość obcowania z ponadczasowym pięknem sztuki wokalnej. Słyszymy śpiewaczkę, która z jednej strony zachwyca swoją savoir faire (nieskazitelną techniką wokalną i mistrzowskich umiejętności interpretacyjnych), z drugiej emocjonalną prawdą wykonań, trzeba przy tym pamiętać, że głos ludzki to jeden z najpiękniejszych instrumentów na świecie, kruchy i delikatny zarazem. Głos Sarah wydobywa się wprost z jej duszy...

Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Wokalistyka Jazzowa
premiera polska:
2021-06-14
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com - ocena * * * * *:
Po znakomitej "Live At Laren Jazz Festival 1975" (FONDAMENTA HIGH-END MUSICAL CRAFTS, 2017) w nasze ręce wydawca oddaje kolejny skarb światowej fonografii.
To podwójne wydawnictwo, to zapis koncertu, który miał miejsce listopada 1969 roku w Filharmonii Berlińskiej, w ramach ówczesnego Berliner Jazztage - jednego z najważniejszych europejskich festiwali. Zgodnie z ówczesną praktyką festiwalu, Sarah Vaughan dała dwa koncerty tego samego dnia. Teraz po raz pierwszy w historii otrzymujemy kompletne wydanie obu koncertów.

Sarah Vaughan, zwana też Sassy lub The Divine One to obdarzona niezwykłą skalą i idealną intonacją jazzowa śpiewaczka, potrafiła jak mało kto w historii gatunku subtelnie panować nad barwą swego głosu. Sarah Vaughan obok Elli Fitzgerald, Billie Holiday, Betty Carter, Bessie Smith, i Dinah Washington należy do grona najwybitniejszych jazzowych wokalistek w historii. Sarah dysponowała głosem oczarowującym publiczność, lekkość i finezyjna prostota jej śpiewania była po prostu zdumiewająca. Oba koncerty na Berliner Jazztage są tego niezbitym dowodem. A dzięki rewolucyjnej technologii restauracji nagrań, jaką zastosował wydawca możemy cieszyć się jej śpiewem w referencyjnej jakości.

Choć popularność zdobyła w 1944 roku śpiewając "Night In Tunisia", "If You Could See Me Now" i "It's Magic", w latach 60-tych, 70-tych i 80-tych wyniosła kunszt wokalny na niebotyczne wyżyny. Wyzbyła się pewnej afektacji wokalnej, stawiając na równowagę pomiędzy prostotą a wyrafinowaniem.

Oba berlińskie koncerty, oba z odmiennym programem dają możliwość obcowania z ponadczasowym pięknem sztuki wokalnej. Słyszymy śpiewaczkę, która z jednej strony zachwyca swoją savoir faire (nieskazitelną techniką wokalną i mistrzowskich umiejętności interpretacyjnych), z drugiej emocjonalną prawdą wykonań, trzeba przy tym pamiętać, że głos ludzki to jeden z najpiękniejszych instrumentów na świecie, kruchy i delikatny zarazem. Głos Sarah wydobywa się wprost z jej duszy.

Dobór repertuaru świadczy o tym, że artyści przyswoili sobie tę uniwersalną prawdę, że różnorodność programowa daje okazję do wszechstronnego rozwoju nie tylko od strony artystycznej, ale również emocjonalnej. Alban Berg powiedział kiedyś w wywiadzie, że "muzyka jest jednocześnie produktem uczuć i wiedzy, gdyż wymaga od kompozytorów jak i wykonawców nie tylko talentu i entuzjazmu, ale także wiedzy i słuchu, które są wynikiem długotrwałej pracy i refleksji"

Dodatkowym atutem są znakomite pomysły aranżacyjne, wystarczy posłuchać "And I Love Him" Lennona/McCartney'a czy "What Now, My Love" Gilberta Bécaud i Pierre'a Delanoë, by w pełni docenić wyjątkowość tego nagrania. Jeśli prawdą jest, że najwspanialszym instrumentem na świecie, to Sarah Vaughan jawi się, jako instrument doskonały!.

Serii wydawniczej THE LOST RECORDINGS, pięknie edytorsko wydawanej po prostu nie można przegapić!
autor: Mateusz Krępski
Copyright © 1996-2017 Multikulti Project. All rights reserved


Editor's info:
This two-fold recital, recorded on 9 November 1969 at the Berlin Philharmonie as part of what was then known as the Berliner Jazztage, took place at a particular phase of Sarah Vaughan’s career. For the first time ever, this double album brings us these moments of enchantment in their entirety, just as they were performed. In line with the practice of the festival at the time, Vaughan gave two public performances that same day.

These emotionally intense concerts are all the more remarkable because of the artist’s high wire act, a balance constantly maintained throughout between her professional savoir faire (a vocal technique at the apex of her art and her interpretive skills) and her emotional abandonment to the moment as she gives her all. The entire performance, with Vaughan pouring out her heart, seems in hindsight at once perfectly timeless in terms of its formal classicism yet thoroughly in the fleeting moment.

At the end of the day, these recordings are invaluable. As Vaughan explores the most lyrical, emotional aspects of her art, she overwhelms her listeners as she bares her soul. Her virtuosity in using her imagination to deploy all her technical skills and the extraordinary range of her tessitura are restrained rather than ostentatious. It is as if she has rid herself of the affectations that detracted from some of her earlier recordings, when the desire to appeal was too obvious. During the magical moments that make up these concerts, Vaughan treads a delicate line, maintaining a balance between naturalness and sophistication, simplicity and refinement. She literally reaches the stars and gives us a unique lesson in music as a form of the art of living.

muzycy:
Sarah Vaughan: vocal
Johnny Veith: piano
Gus Mancuso: double bass
Eddy Pucci: drums

utwory:
CD1:
1. A Lot of Livin' to Do 02:48
2. And I Love Him 03:44
3. Alfie 05:38
4. On a Clear Day 02:28
5. Passing Strangers 05:01
6. Misty 06:07
7. I Cried for You 02:06
8. My Funny Valentine 06:00
9. All of Me 02:49
10. Tenderly 04:49

CD2:
1. Fly Me to the Moon 05:44
2. Time After Time 04:08
3. The Trolley Song 02:34
4. By the Time I Get to Phoenix 05:10
5. The Sweetest Sounds 03:48
6. Polka Dots and Moonbeams 05:00
7. Day In, Day Out 02:38
8. What Now, My Love 05:32
9. I Had a Ball 02:07
10. Didn’t We? 06:13

wydano: 09 April 2021
nagrano: recorded on 9 November 1969 at the Berlin Philharmonie

TLR2004037

Opis

Wydawca
The Lost Recordings
Artysta
Sarah Vaughan
Instrument
vocal
Zawiera
2CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.