search

John Scofield & Pat Metheny: I Can See Your House From Here [Vinyl 2LP 180g]

267,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Modern Jazz / Indie Jazz
premiera polska:
2021-02-26
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: Gatefoldowe etui
opis:

multikulti.com:
John Scofield i Pat Metheny należą do grupy najbardziej rozpoznawalnych jazzmanów od lat. Mistrzowskie spotkanie dwóch wirtuozów gitary odbyło się w grudniu 1993 roku w towarzystwie Steve'a Swallowa (bass) i Billa Stewarta (perkusja).
Wyprodukowany przez uznanego nowojorskiego producenta Lee Townsenda "I Can See Your House From Here" to 11-utworowy album zawierający oryginalne kompozycje Scofielda i Metheny’ego, wśród nich tytułowy "I Can See Your House From Here" autorstwa Scofielda, rockowy The Red One Pata i piękna ballada Message To My Friend.

Tone Poet to ekskluzywna seria wydawnicza Blue Note zapoczątkowana w 2019 roku, by uczcić 80. rocznicę powstania wytwórni. Serię Tone Poet produkuje Joe Harley. Zawiera ona w pełni analogowe, audiofilskie reedycje oryginalnych taśm zremasterowanych przez Kevina Gray'a z Cohearent Audio na winylach 180 g. Płyty winylowe Tone Poet są wytwarzane przez RTI - Record Technology Incorporated w Camarillo w Kalifornii i wydawane w specjalnie pakowanej luksusowej wersji (Stoughton Printing 'Old Style' Gatefold Tip-On Jackets).

JazzPRESS:
Kiedy w 1994 roku ukazał się album „I Can See Your House From Here”, zastanawiałem się, dlaczego na pierwszym miejscy jego okładki znalazł się John Scofield, a nie Pat Metheny. Sądziłem, że powinny zadecydować względy komercyjne. Pat Metheny docierał i do dziś dociera do zdecydowanie szerszego kręgu publiczności, a wtedy większość muzyki sprzedawała się w sklepach w postaci fizycznych nośników. To skazywało album na umieszczenie w przegródce przeznaczonej dla albumów Johna Scofielda, gdzie przypuszczalnie nigdy nie odnalazła tego albumu większość fanów Pata Metheny, szczególnie tych, którzy nie śledzili jakoś szczególnie nowości wydawniczych.

Z muzycznego punktu widzenia to ma oczywiście głęboki sens – muzyce albumu zdecydowanie bliżej do ówczesnego bardziej jazzowego i nawet tego teraźniejszego, ludowego stylu Scofielda, niż klimatów Pat Metheny Group. Mimo tego, album dziś ma status klasyka i jest ważną pozycją w dyskografii obu muzyków. U mnie na półce stoi na końcu zbioru płyt Johna Scofielda, ale również na początku grupy albumów sygnowanych nazwiskiem Pata Metheny. W ten sposób nie musiałem decydować, czy ważniejszy jest prawy, czy lewy kanał finalnego miksu. Płytę przygotowano właśnie w ten sposób – w lewym kanale usłyszycie Johna Scofielda, a prawym Pata Metheny.

Album firmuje dwu, prawdopodobnie wtedy najważniejszych jazzowych gitarzystów. Mimo tego ich wspólne nagranie nie jest wirtuozerskim wyścigiem ani popisem możliwości technicznych, czy wciskaniem firmowych zagrywek w każde możliwe wolne miejsce. To raczej zrelaksowane, wypełnione luźnymi muzycznymi impresjami spotkanie ludzi, którzy niczego już nie muszą światu udowadniać, mogą cieszyć się swoim talentem, dobrze się bawić i dać fanom kilka wyśmienitych kompozycji, które w jazzowym świecie mogłyby być przebojami.

Album odniósł spory sukces komercyjny, doskonale godząc jazzowe improwizacje z chwytliwymi melodiami, bez artystycznych kompromisów i ukłonów w stronę jazzu za lekkiego i za łatwego. Nie sposób również pominąć doskonałej realizacji technicznej albumu, co w tamtym czasie nie było charakterystyczne dla Blue Note, ani kameralnych realizacji w Power Station – studiu specjalizującym się raczej w zdecydowanie głośniejszej muzyce. W kręgach audiofilskich album ma status kultowego i jest używany przez wielu recenzentów sprzętu audio, choć moim zdaniem dostępne przeróżne staranne tłoczenia analogowe w żaden sposób tej muzyce nie pomagają. Album najprawdopodobniej zarejestrowano w formie cyfrowej. Jeśli jakiś informacji w materiale źródłowym nie ma – nie odnajdziecie jej również w najstaranniej przygotowanych i wytłoczonych na najlepszym winylu tłoczeniach.

Być może zabrakło trochę interakcji, grania w stylu i na sposób podobny do najciekawszego utworu na płycie, kompozycji Johna Scofielda „Everybody’s Party”. Czy jednak ten album powinien być aż tak elektryczny? Ja zmieniam zdanie niemal za każdym razem, kiedy sięgam po tą płytę. To zwyczajnie zależy od nastroju. Czasem mam ochotę na nieco bardziej hałaśliwe granie – wtedy mogę sięgnąć po taki choćby „Uberjam”, a kiedy późno w nocy mam raczej nastrój na wyśmienitą jazzową balladę sięgam po „One Quiet Night”. Pomiędzy „Uberjam” Johna Scofielda i „One Quiet Night” Pata Metheny znajdziecie „I Can See Your House From Here”. To absolutny jazzowy klasyk, który powinien być w każdej kolekcji jazzowych nagrań.
autor: Rafał Garszczyński

Editor's Info:
Guitar greats John Scofield & Pat Metheny team up for the first time on a record for I Can See Your House From Here. All of the 11 selections here are originals by either Scofield or Metheny.

allmusic.com:
Guitar wizards John Scofield and Pat Metheny have consistently made commercially successful, accessible music while remaining true to their improvisational leanings. It's no surprise that their collaboration sounds so relaxed, fluid, and musically serene. Listeners shouldn't necessarily expect a series of slashing duels, but it's certainly not vapid new age or retrograde fusion. Scofield and Metheny divide compositional duties and play masterful, expressive solos. Guitar fans will be especially impressed with the mastering, which makes Scofield and Metheny's guitars sound right in the room. Even those who don't like sessions without horns, brass, or keyboards shouldn't spurn this one, it still has plenty of muscle.
by Ron Wynn

muzycy:
John Scofield: Electric & Steel String Acoustic Guitars
Pat Metheny: Electric & Nylon String Acoustic Guitars, Guitar Synthesizer
Steve Swallow: Acoustic & Electric Basses
Bill Stewart: Drums

utwory:
A1. I Can See Your House From Here 7:43
A2. The Red One 4:17
A3. No Matter What 7:14
B1. Everybody's Party 6:15
B2. Message To My Friend 6:09
B3. No Way Jose 7:18
C1. Say The Brother's Name 7:18
C2. S.C.O. 4:41
C3. Quiet Rising 5:26
D1. One Way To Be 5:45
D2. You Speak My Language 6:57

total time - 01:09:03
wydano: 2016-11-04 (1994)
nagrano: 1994
more info: www.bluenote.com
more info2: www.patmethenygroup.com

718497

Opis

Wydawca
Blue Note (USA)
Artysta
John Scofield & Pat Metheny
Instrument
guitar
Zawiera
Vinyl 2LP
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.