search

Eric Vloeimans' Oliver's Cinema: Oliver's Cinema [Hybrid SACD]

66,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com - ocena: * * * * 1/2:
Scena jazzowa jest pełna różnorodnych triowych składów, jednak trio złożone z wiolonczeli, akordeonu i trąbki to z pewnością nie jest zestawienie często spotykane na światowych scenach. Jazz jest jednak tak pojemnym gatunkiem, że widział już w zasadzie dowolne zestawienia instrumentów, które okazywały się niezwykle trafione dopiero, kiedy zagrali prawdziwi mistrzowie.

Holenderski trębacz, znany chociażby ze współpracy z Joey'em Baronem, Markiem Johnsonem, Johnem Taylorem, Nguyenem Le, Theo Jörgensmannem, Larsem Danielssonem, Markku Ounaskarim, Jimmy'm Haslipem, Bugge Wesseltoftem czy z The Netherlands Symphony Orchestra - to muzyk nietuzinkowy. Od 2-iej połowy lat 80. Konsekwentnie rozwija solową karierę, nie bojąc się nowych, ryzykownych wyzwań. Czymś takim była z pewnością współpraca z Arminem Van Buurenem - najbardziej utytułowanym DJ'em na świecie, której efektem jest krążek pt. "Embrace" z 2015 roku, najbardziej oryginalny w dyskografii Van Buurena.
Pomimo odmiennego charakteru poszczególnych projektów, Vloeimansowi udało się zachować oryginalną muzyczną osobowość, która jest łatwa do odkrycia w prawie każdej sytuacji. To prawda, oryginalna, którzy w dalszym ciągu naciskać granic, tworzenie i odkrywanie różnych światów poprzez swoją pracę.

Eric Vloeimans wraz z akordeonistą Tuurem Florizoone i wiolonczelistą Jorgiem Brinkmannem pod szyldem renomowanego wydawnictwa Buzz (Fred Frith, Misha Mengelberg, Satoko Fujii, Yuri Honing, David Liebman, Sven Ratzke) wydali płytę 'Oliver's Cinema', i zarówno krytycy jak słuchacze uznali ją za wydarzenie. Krytyk All About Jazz w entuzjastycznej recenzji pisał (...) Eric Vloeimans' Oliver's Cinema creates beautiful and heartfelt music that touches the soul (...)
Płyta była porównywana do "Mare Nostrum" tria Paolo Fresu / Richard Galliano / Jan Lundgren.

Wybitne osobowości europejskiej sceny jazzowej stworzyli tu eleganckie, przesycone klimatem dzieło. Perfekcyjny wybór, jeżeli szukamy czegoś nastrojowego, w lekko minorowej, przydymionej, melancholijnej, jesiennej tonacji, zdecydowanie niebanalnej i nieoczywistej to "Oliver's Cinema" jest doskonałym wyborem.
autor: Mateusz Matyjak

Editor's info:
How Oliver’s Cinema came about

"I used to think the accordion was a horrible instrument. An ugly, kitschy sound and a repertoire to match, from commercial tripe and oompah to waltzes for the elderly and circus drollery. In short, music to be given a wide berth. But developments never cease, and you suddenly notice that your opinion has changed. After years and years of studying music, mind you. Your taste buds change. It’s just like with buttermilk, olives and tomatoes. As a child you hated them, and now you find you enjoy the taste. After thorough education at the dinner table, by the way. Trying a little bit, time and again.

Incidentally, there are plenty of listeners who feel that mine is a horrible instrument. Loud, shrill, ugly, militaristic. Think of the Brouwer Brothers, Willy Schobben, Marty and all those other guys with their Golden Trumpets, playing Il Silencio and O mein Papa. I used to like that, but not anymore. Yes, taste remains a complex business.

Back to the accordion. During one of my musical wanderings I wound up in the Belgian town of Rijkevorsel. After a concert there I was having a pint at the bar, and in this lovely Belgian atmosphere the accordion question reared its head again. Was there no accordion player to be found in Belgium that would suit me? ‘But certainly’, the response was, ‘you want our Tuur, then!’ A CD of his was put on forthwith, and the wonderful improvisations by Tuur Florizoone enchanted me on the spot. An appointment with Tuur was quickly made. One phone call, and it was like meeting my brother. This was the beginning of a new duo, that by now can look back on a long series of successful concerts.

There’s another instrument I’m completely in love with – the cello. A sensual instrument, that can take over the task of a bass, but remains light and svelte. A bowed melody on the cello sounds gorgeous, like on a heavier viola, but still agile and pert. And now I’m not only a fan of the instrument, but also of someone who plays it magnificently. He knows his classics, plucks like a jazz virtuoso, bows like a prince, and doesn’t shy away from electronics either. He’s from our neighboring country Germany, and his name is Jörg Brinkmann.

Can you imagine the glorious music the meeting between Tuur and Jörg would produce? The thought wouldn’t let go of me. The first occasion that presented itself was a concert at a beautiful open air theatre in Kersouwe, Brabant. Everyone brought their sheet music, we rehearsed right there for two hours, and then went on stage straight away – you can discover the greatest things when you’re put on the spot.

Tuur brought the music he’d written for a documentary about mussels, l’Amour des Moules. Jörg came up with Fellini’s Waltz, and my contribution consisted of music I’d composed for Majesteit, and the themes from the movies Rosemary’s Baby and Cinema Paradiso. Without any conferring beforehand, this all came together wonderfully. A great gift, as was the performance that turned out fantastically well. I gained another brother on the spot ˘and a new trio was born right there and then.

How do you find a name for a new trio? After much brainstorming, I fooled around with anagrams. And you guessed it, another great gift: Eric Vloeimans = Oliver’s Cinema."

Super Audio Compact Disc
Multi-ch Stereo
DSD
Surround

ZZ76111

Opis

Wydawca
Buzz
Artysta
Eric Vloeimans' Oliver's Cinema [Eric Vloeimans / Tuur Florizoone / Jörg Brinkmann]
Nazwa
Oliver's Cinema [Hybrid SACD]
Instrument
trumpet
Zawiera
SACD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.