search

Ciaobelleragazze

52,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji


opis:

multikulti.com
'...Przedziwne to nagranie (i w dodatku nagranie koncertowe - zarejestrowane w słynnym podrzymskim Casa del Jazz) dokonane w zupełnie niecodziennym składzie instrumentalnym: saksofony - tuba / serpent - tamburyn. Nie znam drugiej płyty w której taka konfiguracja w ogóle miałaby miejsce. A muzyka - prócz tego, że wymyka się jednoznacznym stylistycznym szufladkom - uwodzi na dodatek od pierwszych niemal dźwięków.
W warstwie rytmicznej to płyta w całości folkowa - gęsta struktura wygrywaną na hand drums i tamburynie niemal wprost czerpie z muzyki Orientu i Arabii. Carlo Rizzo dodatkowo wzmacnia ten efekt wyśpiewując delikatne, zawodzące wokalizy. Drugim rytmicznym instrumentem jest tutaj tuba, ale świetnie znany z nagrań dla oficyn CamJazz ('Cousins Germains', 'Impertinance' czy ostatnio 'Archangelica') i Intuition ('Trio Rouge', 'Deep') Michel Godard potrafi znacznie więcej niż tylko odgrywać partie basu. Udowadnia to i tutaj dialogując z saksofonem na tubie, ale przede wszystkim, gdy chwyta za drugi ze swoich instrumentów - serpent. Ten instrument wykonywany jest 'z dwóch wydrążonych drewnianych łusek drzewa kasztanowego sklejonych razem i powleczonych dla trwałości skórą' - stąd też nazwa w angielskim języku oznaczająca węża. Rzadko wykorzystywany w przeszłości (przede wszystkim jako akompaniament śpiewu chóralnego), współcześnie właściwie nikt już go nie używa. A wielka szkoda - dobitnie uzmysławia to na tej płycie Michel Godard - brzmi niczym puzon, lecz o jeszcze cieplejszym, pozbawionym blaszanego pobrzęku, brzmieniu.
Ostatnim bohaterem nagrania jest Eugenio Colombo - nieznany szerzej włoski saksofonista. A wielka to szkoda, bowiem to właśnie on odpowiada tu za większość solówek i prawie całą gamę awangardowych brzmień, jakie znajdują się na tej płycie. Gra przedziwnie - solówki jego są krótkie, poszarpane. Często dzielone na kilka części, pomiędzy którymi wykorzystuje on saksofon jako kolejny instrument rytmiczny. Pięknie brzmią dialogi z Godardem zwłaszcza, gdy Colombo sięga po sopran.
Muzyka płynie tu nieśpiesznie - trudno właściwie mówić, że tematy są tutaj rozwijane. Każdy w prowadzany element melodyczny jest nie podstawą do solowego popisu, ale pretekstem do dialogu dwóch frontmanów: Godarda i Colombo. Piękna, avant-folk-jazzowa płyta...'
autor: Józef Paprocki



Editor's info:
According to those who wrote and played it, the titles of this CD, recorded live at the Casa del Jazz in Rome came at a later date. First came the moment of creation-improvisation, then, once in the studio for the nitty-gritty recording business, the thought occurred that even moments of organized freedom have to have a name - not for them, of course, but for us, the audience, in need of an anchor or compass. New elements are the flutes Eugenio decides to play, dredging up deep, slow notes from the bass flute. Two saxes are played simultaneously, drawing on all his virtuoso versatility and technical refinement: natural stereo, his two-in-one sound-body becoming choral: see to believe, and listen. The lofty, triple chamber receiving the soloists is an achieved example of chamber music: each individual, intent on their own trajectory, is listening in to what the others have to say, to answer, to add. A conversation then, where the individual voice is never raised to drown the others'. To play well together, the first step forwards is backwards: wanting to show not how good you are, but how good you are together. Merging personal talent with ensemble playing means single and group collaboration. The trio formation itself would seem to be a tribute to the classical history of the music which was the first to break into the universal musical culture with a sound which was neither European, nor American, nor South American, nor Asian. The sound and horizon of alterity. On the other hand the contemporary technical know-how, the perfection of new acoustic possibilities from an ancient percussion instrument, the rehabilitation of a long-forgotten bass 'cornet' and the desire to grant Mr. Tuba full dignity of voice, sound, and phrasing, make this performance the felicitous point of arrival of a research project which is informed, aware, non gratuitous, and still unsated.

ZDM0603

Opis

Wydawca
Zone di Musica (I)
Artysta
Eugenio Colombo / Michel Godard / Carlo Rizzo
Nazwa
Ciaobelleragazze
Instrument
tuba
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.