Many Worlds
59,99 zł
Brutto
Polityka prywatności
Zasady dostawy
Zasady reklamacji
Avant Jazz / Free Improvisation / Avant-Garde
premiera polska: 2011-01-05
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: kartonowe etui
opis:
JazzAbout.pl, 2011-01
"Greg Burk, pianista o polsko-rosyjskich korzeniach, chociaż jest aktywny na jazzowej scenie od lat dziesięciu, pozostaje postacią szerzej nieznaną. Jazz odkrył dla siebie w wieku lat piętnastu i szybko zaczął się kształcić w tym kierunku. Ukończył University of Michigan oraz New England Conservatory gdzie studiował m.in. kompozycje pod kierunkiem George'a Russella i fortepian pod kierunkiem Danillo Pereza oraz Paula Bleya. Jeszcze jako student koncertował z największymi legendami muzyki - Russellem, Curtisem Fullerem, Samem Riversem, Cecilem McBee. Wkrótce też sam zaczął uczyć - w słynnym Berklee School of Music. Równocześnie tworzył własną muzykę - był współzałożycielem nominowanej do nagrody Grammy grupy Either/Orchestra, z którą nagrał trzy albumy, nagrywał i koncertował z wieloma muzykami światowego formatu - Johnem Tchicaiem, Jerry Bergonzim, Geraldem Cleaverem, Paulem Del Nero, Garrisonem Fewellem, Lutherem Grayem, Jonem Hazilla, Bobem Mosesem czy Jonathan Robinson i nagrywał płyty dla kilku renowanych wytwórni - włoskiego Soul Note'u czy amerykańskiej oficyny 482 music. I właśnie w tym ostatnim labelu ukazał się jego ostatni jak dotąd album, zarejestrowana w kwartecie płyta "Many Worlds". To świetne nagraniem, ukazujące zupełnie odmienne, własne i osobiste oblicze muzyki Grega Burka. Komunikatywny - ale nie balladowy album - pozostaje w obrębie współczesnego jazzowego mainstreamu. W moim odczuciu najmocniejszą, wybitną jego stroną są kompozycje. Burk jawi się tu jako twórca mający wielką łatwość tworzenia pięknych, lecz niebanalnych tematów, śmiało mogący aspirować do miana twórcy "współczesnych standardów". Wszystkie zagrane są z lekkością i znakomitym opanowaniem warsztatu nie tylko przez lidera formacji, ale i przez partnerujących mu muzyków: saksofonistę i flecistę Henry'ego Cooka, basistę Rona Seguina oraz perkusistę Michela Lamberta. Wszystkie te nazwiska przed poznaniem tej płyty nic, zupełnie nic mi nie mówiły. A okazuje się, że muzycy z nich nie banalni a sam Greg Burk to dla mnie nowa postać, której dokonania będę odtąd śledził bardzo, bardzo uważnie."
autor: Józef Paprocki
Editor's info:
On his fourth release for 482, Burk expands and refines concepts from his earlier work in startling new ways. With Henry Cook on woodwinds, bassist Ron Seguin and drummer Michel Lambert, Burk crafts a disc of extraordinary power, stunning beauty and timbral intrigue.
While this is the first recording of this quartet, there is a sense of familiarity and group chemistry apparent throughout. Burk and Cook's collaborations date back to their time with Boston's Either Orchestra, and Burk, Cook and Seguin have a performing history in Rome, Burk's home since 2004. With Lambert traveling frequently to Europe and active with Seguin on the Canadian jazz scene, the group has had a chance to form the bonds evident on its recorded debut.
All of Greg Burk's music pushes at the boundaries of composition, improvisation and of jazz itself, this newest offering is no exception. "I want my music to be beautiful," he states emphatically. "I love the freedom brought to this music by its pioneers, but I also love melody and structure." These are concerns that developed early. Burk comes from a musical family in which opera and orchestral repertoire played a very important role. Simultaneously, Burk began to develop a consuming passion for improvisation. "I was never a very good classical pianist, and I would always improvise between repetitions of what I was supposed to be practicing." His diverse musical interests led him to the innovations of John Coltrane, which he credits for cementing his interest in jazz. Later studies with Yusef Lateef, Archie Shepp and, perhaps most importantly, Paul Bley would bring Burk to the rhythmically flexible group concept which pervades much of the quartet interplay on Many Worlds. "He was a model for my development. He comes from a jazz tradition, but he challenges himself continually to improvise in other contexts."
Many Worlds is a record of continuous group exploration, each chord, gesture and composition leads to the next while maintaining autonomy, conjuring worlds while connecting them. The album's title is an apt descriptor, both of the compositional process and of the exploratory soundscapes evoked on this quartet's stellar debut.
muzycy:
Greg Burk: piano, small percussion
Henry Cook: saxophones, flutes, washint
Michel Lambert: drums, percussion
Ron Seguin: bass, percussion
utwory:
1. Sonny Time
2. BC
3. Lost Time
4. Storm Cloud
5. Look to the Lion
6. Many Worlds
7. The Strong Force
8. Waves / Scattering Matrix
9. In Pursuit of Matter
10. Particular
11. The Spirit Will Take You Out
wydano: 2009
more info: www.482music.com
premiera polska: 2011-01-05
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: kartonowe etui
opis:
JazzAbout.pl, 2011-01
"Greg Burk, pianista o polsko-rosyjskich korzeniach, chociaż jest aktywny na jazzowej scenie od lat dziesięciu, pozostaje postacią szerzej nieznaną. Jazz odkrył dla siebie w wieku lat piętnastu i szybko zaczął się kształcić w tym kierunku. Ukończył University of Michigan oraz New England Conservatory gdzie studiował m.in. kompozycje pod kierunkiem George'a Russella i fortepian pod kierunkiem Danillo Pereza oraz Paula Bleya. Jeszcze jako student koncertował z największymi legendami muzyki - Russellem, Curtisem Fullerem, Samem Riversem, Cecilem McBee. Wkrótce też sam zaczął uczyć - w słynnym Berklee School of Music. Równocześnie tworzył własną muzykę - był współzałożycielem nominowanej do nagrody Grammy grupy Either/Orchestra, z którą nagrał trzy albumy, nagrywał i koncertował z wieloma muzykami światowego formatu - Johnem Tchicaiem, Jerry Bergonzim, Geraldem Cleaverem, Paulem Del Nero, Garrisonem Fewellem, Lutherem Grayem, Jonem Hazilla, Bobem Mosesem czy Jonathan Robinson i nagrywał płyty dla kilku renowanych wytwórni - włoskiego Soul Note'u czy amerykańskiej oficyny 482 music. I właśnie w tym ostatnim labelu ukazał się jego ostatni jak dotąd album, zarejestrowana w kwartecie płyta "Many Worlds". To świetne nagraniem, ukazujące zupełnie odmienne, własne i osobiste oblicze muzyki Grega Burka. Komunikatywny - ale nie balladowy album - pozostaje w obrębie współczesnego jazzowego mainstreamu. W moim odczuciu najmocniejszą, wybitną jego stroną są kompozycje. Burk jawi się tu jako twórca mający wielką łatwość tworzenia pięknych, lecz niebanalnych tematów, śmiało mogący aspirować do miana twórcy "współczesnych standardów". Wszystkie zagrane są z lekkością i znakomitym opanowaniem warsztatu nie tylko przez lidera formacji, ale i przez partnerujących mu muzyków: saksofonistę i flecistę Henry'ego Cooka, basistę Rona Seguina oraz perkusistę Michela Lamberta. Wszystkie te nazwiska przed poznaniem tej płyty nic, zupełnie nic mi nie mówiły. A okazuje się, że muzycy z nich nie banalni a sam Greg Burk to dla mnie nowa postać, której dokonania będę odtąd śledził bardzo, bardzo uważnie."
autor: Józef Paprocki
Editor's info:
On his fourth release for 482, Burk expands and refines concepts from his earlier work in startling new ways. With Henry Cook on woodwinds, bassist Ron Seguin and drummer Michel Lambert, Burk crafts a disc of extraordinary power, stunning beauty and timbral intrigue.
While this is the first recording of this quartet, there is a sense of familiarity and group chemistry apparent throughout. Burk and Cook's collaborations date back to their time with Boston's Either Orchestra, and Burk, Cook and Seguin have a performing history in Rome, Burk's home since 2004. With Lambert traveling frequently to Europe and active with Seguin on the Canadian jazz scene, the group has had a chance to form the bonds evident on its recorded debut.
All of Greg Burk's music pushes at the boundaries of composition, improvisation and of jazz itself, this newest offering is no exception. "I want my music to be beautiful," he states emphatically. "I love the freedom brought to this music by its pioneers, but I also love melody and structure." These are concerns that developed early. Burk comes from a musical family in which opera and orchestral repertoire played a very important role. Simultaneously, Burk began to develop a consuming passion for improvisation. "I was never a very good classical pianist, and I would always improvise between repetitions of what I was supposed to be practicing." His diverse musical interests led him to the innovations of John Coltrane, which he credits for cementing his interest in jazz. Later studies with Yusef Lateef, Archie Shepp and, perhaps most importantly, Paul Bley would bring Burk to the rhythmically flexible group concept which pervades much of the quartet interplay on Many Worlds. "He was a model for my development. He comes from a jazz tradition, but he challenges himself continually to improvise in other contexts."
Many Worlds is a record of continuous group exploration, each chord, gesture and composition leads to the next while maintaining autonomy, conjuring worlds while connecting them. The album's title is an apt descriptor, both of the compositional process and of the exploratory soundscapes evoked on this quartet's stellar debut.
muzycy:
Greg Burk: piano, small percussion
Henry Cook: saxophones, flutes, washint
Michel Lambert: drums, percussion
Ron Seguin: bass, percussion
utwory:
1. Sonny Time
2. BC
3. Lost Time
4. Storm Cloud
5. Look to the Lion
6. Many Worlds
7. The Strong Force
8. Waves / Scattering Matrix
9. In Pursuit of Matter
10. Particular
11. The Spirit Will Take You Out
wydano: 2009
more info: www.482music.com
4821063
Opis
- Wydawca
- 482 Music (Chicago Indipendent Music Label)
- Artysta
- Greg Burk / Henry Cook / Michel Lambert / Ron Seguin
- Nazwa
- Many Worlds
- Instrument
- piano
- Zawiera
- CD
chat
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.