search

John Zorn: The Testament Of Solomon

109,99 zł
Brutto
Ilość

 

Polityka prywatności

 

Zasady dostawy

 

Zasady reklamacji

Jewish / Ethno Jazz / Surf Jazz / Downtown scene
premiera polska:
2014-12-11,
Wydawnicto Audiofilskie

seria wydawnicza: Archival Series
kontynent: Ameryka Północna
kraj: USA
opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com:
Czwarta odsłona słynnego gnostycznego tria w składzie Carol Emanuel na harfie, Bill Frisell na gitarze i na wibrafonie Kenny Wollesen.
W ubiegłym roku kompozycje Johna Zorna napisane z myślą o Gnostic trio można było usłyszeć w Museum of Modern Art, gdzie "Preludia gnostyckie" na gitarę, harfę i wibrafon zostały wykonane przed płótnem Claude’a Moneta "Lilie wodne". Wybór dzieła Moneta doskonale oddaje charakter tej eterycznej muzyki.
'The Testament Of Solomon' to najbardziej kameralna, intymna z dotychczasowych pozycji tego składu. Czerpiąc inspirację z biblijnej 'Pieśni nad Pieśniami' Zorn napisał 'Shir Hashirim', oryginalnie wykonywany przez kwintet wokalny, tu zagrany z gracją przez Carol Emanuel, Billa Frisella i Kenny'ego Wollesena, nabiera nowego charakteru, otrzymujemy w efekcie zmysłową, magiczną wypadkową muzyki klasycznej, jazzu i muzyki tradycyjnej. Pozostała część płyty przypomina prace Zorna z cyklu 'The Book of Angels'.
Iście królewska muzyka, telepatyczne porozumienie trójki muzyków sprawia wrażenie, jakby byli oni posiadaczami owej transcendentnej wiedzy duchowej, z greckiego Gnosis.

O pierwszej płycie "The Gnostic Preludes" tak pisaliśmy na łamach multikulti.com:
(. . .) Przygotujcie się na romantycznego Johna Zorna, oczywiście jest to romantyzm nieszablonowy, wykształcony na gruzach XX-wiecznego wyobrażenia o linearnym rozwoju muzyki. Tym razem Zorn utkał swoje misterne kompozycje z pozornie tak odległych muzycznych zjawisk jak magia muzyki dawnej, ulotny impresjonizm Debussy'ego, minimalizm Steve'a Reicha, Philipa Glassa i Terry'ego Riley'a oraz wszelkie ezoteryczne, religijne tradycje z całego świata.
Hipnotyczna narracja, namiętna atmosfera skutecznie wciągają w magiczny świat dźwięków wyczarowywany przez wyśmienitych, nowojorskich instrumentalistów: harfistkę Carol Emanuel, gitarzystę Billa Frisella, perkusjonistę, wibrafonistę Kenny'ego Wollesena (. . .)

O drugiej płycie The Gnostic Trio "The Mysteries" tak pisaliśmy na łamach multikulti.com:
(. . .) John Zorn napisał dziewięć ekscytujący tematów, harfowe, gitarowe i wibrafonowe faktury odkryją przed nami białą magię, ezoteryczne rytuały i mityczny folklor.
Łagodne, momentami hipnotyczne kompozycje oparte o łatwo wpadające w ucho melodie płyną niespiesznie, przypominając czasami impresje Erika Satie'go, innym razem „Six Marimba” i „Drumming” Steve’a Reicha czy "Piano Pieces" Philipa Glassa. Czasami trio potrafi także "odjechać" w swobodną improwizację jak w "Yaldabaoth".
Muzycy grają ze sobą tak, jakby nie rozstawali się od lat (. . .)

O trzeciej płycie The Gnostic Trio "In Lambeth-Visions From The Walled Garden Of William Blake" tak pisaliśmy na łamach multikulti.com:
(. . .) "In Lambeth-Visions From The Walled Garden Of William Blake" wypełnia muzyka, która w zasadniczy sposób nie różni się od dwóch poprzednich, co w przypadku kompozycji Zorna jak i wyśmienitych wykonawców nie jest to jednak zarzutem.
Oryginalny skład Carol Emanuel (harfa), Bill Frisell (gitara), Kenny Wollesen (wibrafon i dzwonki) został poszerzony tu o Ikue Mori na elektronice. Utwór "The Minotaur" to wizytówka tej legendarnej już artystki nowej elektroniki.
Zorn pisał muzykę z myślą o tych właśnie artystach, jednych z największych ekspertach w swoich klasach instrumentalnych, którzy uwielbiają mieć dużo przestrzeni w czasie improwizacji. Wykorzystują to z naddatkiem. W sumie proste ale zarazem wypełnione misternie zbudowanymi wątkami kompozycje, czarowne i niedopowiedziane, zagrane zostały w porywający, zupełnie nieefektowny sposób. Słuchając płyty mamy wrażenie, że zostaliśmy dopuszczeni do intymnej tajemnicy, tajemnicy zaklętej w intrygującej muzyce. Całość powoli snuje się z głośników, dzieje się jakby poza czasem.
Poeta wyklęty, jakim za życia był William Blake, odnalazłby pewnie przyjemność w płycie, jaką muzyk wyklęty mu zadedykował (. . .)

Editor's info:
For their fourth release, Zorn’s most intimate and spiritual 21st century ensemble returns with a melodic and open book of tunes reminiscent of the Book of Angels. Drawing inspiration from the Biblical Song of Solomon and originally intended as a companion piece to Zorn’s vocal masterpiece Shir Hashirim, the music is regal, sensual and romantic—a magical blend of classical, jazz and folk music. There has never been a group like the Gnostic Trio, and The Testament of Solomon is a unique CD in their catalog, filled with strong solos, telepathic interplay and a charming lyricism.

muzycy:
The Gnostic Trio:
Carol Emanuel: Harp
Bill Frisell: Guitar
Kenny Wollesen: Vibes

utwory:
1. Alamot
2. Kotlenu
3. Holat Ahavah
4. 'Ayummah
5. Nirdi
6. 'Asis
7. 'Atarah
8. Tappuha
9. Berotim
10. Otyah
11. Sammatek

total time - 48:38
wydano: 2014-08-20
nagrano: Recorded and mixed March 17, 2014 at EastSide Sound, NYC

more info: www.tzadik.com

TZ8321

Opis

Wydawca
Tzadik (USA)
Kompozytor
John Zorn
Artysta
Carol Emanuel / Bill Frisell / Kenny Wollesen
Nazwa
John Zorn
Instrument
guitar
Zawiera
CD
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.